הסרט גאולה (צילום: בועז יהונתן יעקב)
הסרט גאולה (צילום: בועז יהונתן יעקב)

הקרנת טרום בכורה חגיגית של הסרט "גאולה" בבית אבי חי

הקרנת טרום בכורה חגיגית של הסרט "גאולה" תתקיים בבית אבי חי, ושיחה עם היוצר יוסי מדמוני והשחקן הראשי משה פולקנפליק (יום שני, 5/11)

פורסם בתאריך: 1.11.18 17:10

מאת: מחלקה מסחרית (תוכן שיווקי)

בית אבי חי יקיים הקרנת טרום בכורה חגיגית של הסרט "גאולה" ביום שני הבא (5/11). הסרט מגולל את סיפור חייו של מנחם, בעבר סולן כריזמטי של להקת רוק שעובר תהליך של חזרה בתשובה והוא אב לילדה חולת סרטן בת שש. כדי לממן טיפול חדשני ויקר לבתו הוא מאחד את להקתו לסיבוב הופעות אחרון. החיבור המחודש לעולמו הישן ולחברי הלהקה, שהקשר עמם נותק, פותח מחדש את משקעי העבר – פצעים שמעולם לא התאחו באמת. המסע להצלת הבת הופך למסע להצלת האב, ומנחם מבין שבלי חיבור מחודש לעבר ולמוזיקה שלו הוא לא ימצא גאולה.

השחקן הראשי בסרט ושני הבמאים שלו מכירים היטב את העולם הדתי. מדובר ביוסי מדמוני – בן למשפחה דתית מירושלים ובועז יהונתן יעקב שחזר בתשובה. גם גיבור הסרט אותו מגלם משה פולקנפליק הוא חוזר בתשובה.

"גאולה" כמו סרטים רבים שיצאו לאחרונה לאקרנים ושבמרכזם עומדים דמויות חרדיות ("תיקון" של אבישי סיון, "למלא את החלל" ו"לעבור את הקיר" של רמה בורשטין, "ההר" של יעל קיים, "הבלתי רשמיים" של אלירן מלכה ועוד), מנסה להביא את  הקונפליקט בין העולם הדתי והמודרנה. החזרה בתשובה מוצגת בסרט הזה כתהליך ריגשי מורכב ומרתק.

ואכן, יוסי מדמוני ידוע כיוצר ובמאי שעוסק בתכנים דתיים והוא גם עושה שימוש רב בתבניות סיפור השאובות מהעולם היהודי. מדמוני יצר כמה סדרות טלוויזיה מוצלחות כמו "בת ים ניו יורק", "טייק אווי" ו"מלנומה אהובתי" וכן סרטים עלילתיים כמו "המנגליסטים" ו"בוקר טוב אדון פידלמן". בסרט החדש הוא משתף פעולה שוב עם בועז יהונתן יעקב, צלם קולנוע מוערך שצילם בין היתר את "פידלמן" ואת סרטו האחרון, "מקום בגן עדן" והוא זה שכתב את הסיפור שעליו מבוסס "גאולה".

משה פולקנפליק, השחקן שמגלם בסרט את התפקיד הראשי, זכה בחודש שעבר בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל קרלובי וארי והסרט אף זכה בפרס "חביב הקהל" בפסטיבל הקולנוע בירושלים. הסרט הופק בסיוע קרן אבי חי וקרן גשר.

לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם היוצר יוסי מדמוני והשחקן הראשי משה פולקנפליק.

"גאולה" הקרנת סרט בטרום בכורה ושיחה, יום שני, כז בחשוון, 5/11 בשעה 20:00 בבית אבי חי.  מחיר: 20 ₪.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר