לקראת שבת, A-WA (צילום: רותם לבל)
לקראת שבת, A-WA (צילום: רותם לבל)

פיוטים עתיקים ושירי שבת: להקת “A-WA” ולירז צ'רכי במופע משותף

"לקראת שבת"- מופע חגיגי ומיוחד בבית אבי חי המשלב חומרים מקוריים, פיוטים ושירי שבת בהשתתפות להקת "A-WA" שיארחו את לירז צ'רכי. מנחה: הנחיית שפרה קורנפלד

פורסם בתאריך: 12.11.18 15:54

מאת: מחלקה מסחרית (תוכן שיווקי)

ביום חמישי 22.11.18  יתקיים בבית אבי חי מופע מיוחד של להקת “A-WA” שיארחו את לירז צ'רכי ויחד יבצעו פיוטים עתיקים, חומרים מקוריים ושירי שבת בעיבודים מודרניים וקצביים.

במהלך הערב יבוצעו שירים כמו:

  • "כי אשמרה שבת", של  הפייטן רבי אבן עזרא
  • "לנר ולבשמים" של רבי שלום שבזי
  • "לפלח הרימון" של יהודה הלוי
  • "שבת המלכה" של עודד לוי

A-WA הוא הרכב מוסיקלי בו חברות שלוש האחיות תאיר, לירון ותגל חיים. ההרכב שהחל את דרכו כחלק מהמופע הבימתי של הבלקן ביט בוקס, יוצר ומבצע שירים תימניים מקוריים ושירים מסורתיים בעיבודים מודרניים במקצבי היפ-הופ ופופ אלקטרוניים.

אלבום הבכורה של הלהקה "חביב גלבי" יצא באפריל 2015 והוא מבוסס על שירת נשות תימן שהועברה כתרבות בעל פה מדור לדור במשך מאות שנים. במופע בבית אבי חי יארחו בנות הלהקה את הזמרת לירז צ'רכי, אשר מזה כמה שנים היא כותבת ומבצעת שירים בעיבודים חדשים ועדכניים לשירים אירנים משנות ה-60 וה-70 שעליהם היא גדלה בבית הוריה. השירים הפרסים הישנים קיבלו נגיעות של ביטים וגרוב אך נשארו נאמנים למקור.

לקראת שבת-לירז צרכי (צילום: רונן פדידה)

לקראת שבת-לירז צרכי (צילום: רונן פדידה)

לצד השירים של האחיות “A-WA”  ישלבו שלוש האחיות במופע גם סיפורים על השבת, ייחודיות השבת בקהילה התימנית ומשמעותה במיוחד אצל הנשים התימניות. הן גם ישתפו את הקהל בתהליך היצירה שלהן המושפע מהחזרה למקורות ולשורשים וישוחחו בנושא גם עם לירז צ'רכי על החזרה שלה למסורת ולשורשי משפחתה באיראן. האחיות שגדלו בשחרות שבערבה ומשלבות בין מוזיקה תימנית עליה גדלו בבית לבין ביטים אלקטרוניים והיפ הופ, הגיעו מאז יציאת אלבום הבכורה המדובר "חביב גלבי" ב-2015 להישגים כמעט בלתי הגיוניים: אלבום זהב, לככב במגזינים כמו ווג ורולינג סטון לשתף פעולה עם פיטבול ולהופיע על במות הפסטיבלים הגדולים בעולם כמו:
Womex, SXSW, פסטיבל הג׳אז הבינלאומי במונטריאל ועוד.
בשנתיים האחרונות הן המשיכו להופיע ברחבי הארץ והעולם, במקביל לעבודה אינטנסיבית ומוקפדת על האלבום החדש בהפקת תמיר מוסקט (בלקן ביט בוקס) ולהמשך ביסוסן כאחד ההרכבים האהובים בארץ ובעולם.

תנחה את האירוע שפרה קורנפלד.

"לקראת שבת"- מופע חגיגי ומיוחד בהשתתפות “A-WA” שמארחות את לירז צ'רכי

יום חמישי, 22/11, בשעה 21:30. מחיר: 60 ₪. סטודנטים: 30 ₪.

לרכישת כרטיסים באתר בית אבי חי

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר