El_Ghriba אירוע ראש חודש טבת ׁׁ(באדיבות Chapultepec לקוח מויקיפדיה)
El_Ghriba אירוע ראש חודש טבת ׁׁ(באדיבות Chapultepec לקוח מויקיפדיה)

 "האי ג'רבה": אירוע ראש חודש טבת בבית אבי חי יוקדש ליהדות ג'רבה ולנשות טוניסיה

ביום שלישי 11.12.18 יתקיים בבית אבי חי ערב מיוחד שיעסוק ביהדות האי ג'רבה, מתוך מגמה לפתוח צוהר לקהילות יהודיות שונות ומגוונות ברחבי תבל. הכניסה ללא תשלום

פורסם בתאריך: 28.11.18 18:21

מאת: מחלקה מסחרית (תוכן שיווקי)

יהדות האי ג'רבה נחשבת לאחת מן הקהילות העתיקות בעולם. לפי מסורת מקומית, יהודים הגיעו לאי עוד בימי שלמה המלך יחד עם יורדי ים פניקים לאחר חורבן בית ראשון. על פי אותה מסורת, הגולים מירושלים הביאו עמם לג'רבה דלת מדלתות בית המקדש ובבית הכנסת אלג'ריבה מציגים עד היום בפני המבקרים אבן מבית המקדש ששולבה בתוך אחת מקשתות בית הכנסת.

כיום קיימים בג'רבה כעשרים בתי כנסת ושתי ישיבות: ישיבת "אור תורה" וישיבת "רבי אברהם". רבים מיהודי ג'רבה שעלו לישראל התיישבו בירושלים, באר שבע, בנתיבות ובישובים נוספים בדרום הארץ.

אירועי 'ראש לחודש' בסימן של קהילות יהודיות מתקיימים לאורך כל השנה בבית אבי חי והם מנסים לפתוח צוהר לקהילות יהודיות שונות ומגוונות ברחבי תבל. בכל ראש חודש ניתן זרקור על סיפורים מעניינים, אירועים היסטוריים או מנהגים ייחודיים – כל פעם של קהילה יהודית אחרת בעולם. הפעם יוקדש ראש החודש לסיפור המרתק על יהדות ג'רבה בכלל ועל המסורות של נשות טוניסיה בפרט.

ואכן, בראש חודש טבת, שחל בהדלקת הנר השביעי של חנוכה, נהוג לציין בקהילות צפון אפריקה את חג הבנות (איד אל בנאת). הסיבה לקביעת ראש חודש טבת כחג הבנות אינה ידועה – לפי אחת הסברות מועד זה נבחר מפני שביום הזה "בְּיוֹם אֶחָד לַחֹדֶשׁ הָעֲשִׂירִי" (עזרא י, 16) הוחלט בימי עזרא על גירוש הנשים הזרות, ונשות ישראל חגגו את לכתן של צרותיהן.

במהלך האירוע תשוחח ד"ר מרים גז-אביגל, חוקרת באוניברסיטת בר אילן ויו"ר הפדרציה העולמית של יהדות טוניסיה בישראל, על שירת הקודש של נשות דרום תוניסיה. כמו כן תשתתף באירוע ד"ר דפנה חורב-בצלאל, חוקרת יהדות תוניסיה, שתדבר על ראש חודש טבת שנחגג באי ג'רבה כ"ראש חודש לבנות".

את האירוע ינחה העיתונאי יניב פוהרוליס

אירוע "ראש חודש טבת: ג'רבה"

יום שלישי 11.12.18 בשעה 20:00. הכניסה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי.

ניתן להזמין כרטיסים מראש בקופות בית אבי חי.

לפרטים נוספים באתר בית אבי חי

 

 


כתבה שיווקית


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר