בית אבי חי (צילום: ארנון בוסאני)
בית אבי חי (צילום: ארנון בוסאני)

מופע מחווה לסשה ארגוב בהשתתפות מיקה קרני

"השמלה הסגולה" - בית אבי חי במופע מחווה מיוחד לסשה ארגוב בהשתתפות מיקה קרני, מאיה בלזיצמן, עדי רנרט, איתמר ארגוב ועוד, יום שלישי 8.1.19

פורסם בתאריך: 1.1.19 17:25

מאת: סיגל קליין (תוכן שיווקי)

בית אבי חי יקיים בשבוע הבא (יום שלישי, 8/1), ערב מחווה המוקדש לחייו ויצירתו של סשה ארגוב (1914-1995), שנחשב לאחד מגדולי המלחינים בזמר העברי וחתן פרס ישראל בתחום.

במסגרת ערב מופע המחווה, יחברו כמה יוצרים ומוזיקאים ישראלים מן השורה הראשונה להפקת מקור מיוחדת. את המופע ינחה ויוביל בנו של סשה ארגוב איתמר ארגוב, שישלב בו סיפורים מבית אביו על קשריו של סשה עם משוררים ופזמונאים דוגמת נתן אלתרמן, חיים גורי, חיים חפר וע. הלל ועל האנקדוטות והסיפורים מאחורי השירים הידועים, לצד נגינה שלו בחצוצרה בכמה שירים במופע. בערב יבוצעו שירים מוכרים ואהובים בעיבודים חדשים שישירו מיקה קרני, טל (טולה) בן ארי ומאיה בלזיצמן, ובהם: "השמלה הסגולה", "כשאור דולק", "אם תרצי", "וידוי", "אהובתי שלי לבנת צוואר", "בחלונך" ועוד.

אלכסנדר (סשה) אברמוביץ' נולד ב-26 באוקטובר 1914 לאב שהיה רופא שיניים ולאם פסנתרנית. אמו קיימה בביתם חזרות עם עמיתיה מן התזמורת הפילהרמונית וכן עם זמרים שליוותה בפסנתר, וכך נחשף ארגוב מגיל צעיר מאוד למוסיקה קלאסית ולשירה. בגיל ארבע הוא החל לנגן בפסנתר אך לא זכה ללמוד באופן פורמלי. בשנת 1932 הצליחה משפחת אברמוביץ' לצאת מרוסיה ולהגיע, דרך פולין, לארץ ישראל. סשה, שהיה אז בן 18- מבוגר מכדי להיכלל באשרת הכניסה לארץ של הוריו ואחיו, נשאר בפולין כשנה וחצי עד לקבלת אשרת כניסה לארץ.

ארגוב היה מעמודי התווך של מלחיני הזמר העברי, הוא הלחין מאות שירים למילים של מיטב משוררי ישראל ופזמונאיה. שיריו ולחניו הפכו לנכסי צאן ברזל של הזמר העברי ולחלק בלתי נפרד מהזהות הישראלית.

האירוע בהשתתפות:

  • מיקה קרני – שירה
  • מאיה בלזיצמן – צ'לו ושירה
  • טל (טולה) בן ארי  – שירה
  • עדי רנרט – פסנתר וחצוצרה
  • גלעד אברו – בס
  • עופר שפירא – חליל וסקסופון
  • גילי בן צבי – כלי הקשה ושירה
  • שי זלמן – תופים וניהול מוזיקלי
  • אורח מיוחד: איתמר ארגוב – נגינה והנחיה

"השמלה הסגולה"- מופע מחווה מיוחד לסשה ארגוב בבית אבי חי, יתקיים ביום שלישי, 8.1, ב' בשבט, בשעה 21:00.

מחיר: 60 ₪. סטודנטים: 30 ₪. ניתן להזמין כרטיסים מראש בקופות בית אבי חי.

לרכישת כרטיסים באתר בית אבי חי

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר