תזה בבית אבי חי (צילום: אבי נועם)
תזה בבית אבי חי (צילום: אבי נועם)

צוות "כל העיר" ביקר באירוע "תזה" בבית אבי חי

אירוע "תזה" בבית אבי חי הציג הרצאות מרתקות מפי חוקרים צעירים בסגנון טד. תוך זמן קצר נמכרו כל הכרטיסים לאירוע וצוות "כל העיר" הגיע לראות ולצלם

פורסם בתאריך: 3.2.19 15:08

מאת: דשה אברמנקו (תוכן שיווקי)

לאחרונה התקיים ערב מרתק בבית אבי חי אשר במהלכו שישה חוקרים צעירים ומבטיחים במדעי היהדות ולימודי ישראל העבירו הרצאות קצרות, תשע דקות כל אחת, על מחקרים מובילים, בשיתוף האיגוד העולמי למדעי היהדות ומכון בן-גוריון לחקר ישראל והציונות. צוות "כל העיר" יצא לצלם ולסקר:

צילום: אבי נועם

מטרת האירוע הייתה ליצור גשר בין עולם האקדמיה, שלעתים נתפס כמאיים ומסובך לבין הקהל הרחב. באירוע נחשפנו לאנשים רבים שמצפים בקוצר רוח לצלול אל עולמות האקדמיה ולשמוע על מחקרים מרתקים ופורצי דרך מפי החוקרים הצעירים. מאיר, אשר מגיע באופן קבוע לאירועים של בית אבי חי סיפר בציפייה על האירוע: "בית אבי חי מקיים פעילויות, הרצאות ואירועים די יפים שמאוד מוסיפים לבן אדם הממוצע שרוצה לשמוע על כל מני נושאים. אני כל הזמן קורא על הפעילויות של בית אבי חי. לגבי האירוע של היום – הבנתי שיש שישה מרצים, שכל אחד מהם מרצה תשע דקות על נושאים שמאוד מעניינים אותי ואני מאוד מקווה שאני אהנה".

סימה ורחל, שתי חברות אשר מגיעות באופן קבוע לאירועי בית אבי חי גם הן, סיפרו על האווירה המיוחדת במקום: "בית אבי חי הוא בית חם לכל תושבי ירושלים. יש להם הרבה פעילויות מגוונות, הרבה תרבות, אירועים לכבוד ראש חודש, תכנים של מורשת יהודית והכל נעשה באופן מאורגן, מסודר ונעים להגיע לפה. יש תכניות על רמה ואנחנו תמיד מגיעות לכאן בשמחה".

אברהם, אחד המרצים באירוע סיפר על המחשבה שעומדת מאחורי יצירת האירוע: "בית אבי חי יזם ערב שאמור ליצור גשר בין האקדמיה לבין הציבור הרחב והזמין חוקרים צעירים בתחילת הדרך להרצות בסגנון טד". בהתרגשות, סיפר על ההרצאה שצפוי להעביר באירוע: "אני חוקר תלמוד ואת המושמדים, אנשים שחיו בשוליים של החברה היהודית ואני אדבר על האתגרים שעמדו בפני הקהילה".

מוריה, חוקרת שמחקרה עוסק בפרופ' אליס שלבי סיפר על האתגר המצפה להם בהמשך הערב: "אני רגילה לעמוד בדרך כלל בפני קהל קטן יותר ופה, ברוך ה', האירוע סולד אאוט. באירוע הזה אנחנו צריכים קצת לשכוח את ההרצאות מהאקדמיה ולדבר בשפה יותר פשוטה. פירקנו את הרעיונות לרעיונות קטנים וברורים, למסרים שקל להבין, עם חוש הומור בשילוב סיפורים אישיים.

גם נוגה, מרצה החוקרת את החברה החסידית התרגשה מהרצאה אותה עומדת להעביר בעוד כמה דקות: "יש הרבה התרגשות. כחוקרת אני הרבה פעמים עומדת לפני קהל ומרצה וזה תמיד מתוך דפים ובהתחשבות בחוקי האקדמיה. כאן יש הזדמנות להופיע בשפה אחרת, בלי טקסטים ודפים וזה אתגר גדול שאני מקווה גם ליהנות ממנו. אני חוקרת את החברה החרדית החסידית המאוחרת ובפרט נשים חסידיות ואציג את המתח בין להיות חוקרת לבין לכתוב ספר חסידי".

האירוע יצר הזדמנות מיוחדת לצלול אל עולמות מחקר חדשים אשר לא מוכרים לרבים ועסק בשאלות מרתקות: מה מוצאים בפח הזבל העתיק של תושבי הנגב הביזנטיים?; על מה בוכים (ולא בוכים) בספרות חז"ל? ; כיצד נשים בחסידות סלונים תופסות את הנשיות שלהן? ; וונדר וומן מי ימצא? סיפורה של חלוצת הפמיניזם הדתי בישראל, פרופ' אליס שלוי ; איך מתמודדים עם יהודים מומרים בתוך הקהילה? ; איך שמרו עבדים יהודיים על זהותם הדתית והלאומית בתקופה ההלניסטית? – על כל הנושאים המרתקים הללו דיברו החוקרים הצעירים, בליווי קטעי וידאו מרתקים בהם סיפרו על עצמם ועל מחקרם.

 

לאתר בית אבי חי

טלפו: 02-6215300

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר