סדנת אוכל לנשמה בבית אבי חי (צילום: דן פרץ)
סדנת אוכל לנשמה בבית אבי חי (צילום: דן פרץ)

"אוכל לנשמה" –  סדנה קולינרית לקראת חג השבועות בבית אבי חי בהנחיית חיה גלבוע והשף הדיי עפאים

 ביום שלישי 15.5.18 תתקיים בבית אבי חי סדנה טעימה במיוחד לחג השבועות: כיצד השתלטו מאכלי הגבינות על החג?

פורסם בתאריך: 6.5.18 17:56

מאת: מחלקה מסחרית (תוכן מקודם)

לקראת חג השבועות, שבא עלינו לטובה, יתקיים בבית אבי חי הירושלמי, מפגש שיעסוק בביכורים ובפירות הארץ. במהלך הערב יתקיים דיון בנוגע למסורת אכילת מאכלי הגבינה בחג החקלאי. ביחד עם המשתתפים יעלו השאלות: מדוע נהוג לאכול מאכלי חלב דווקא בחג השבועות? אודות מנהגי החג, כפי שהם באים בטקסט המקראי, ותעשה בחינה של משמעויות החג במסורת ובתרבות הישראלית ממספר זוויות מעניינות נוספות.

על המילה הכתובה אמונה חיה גלבוע, מנהלת תכנית חברותא, מטעם מכון שלום הרטמן, מרצה לתלמוד ומגדר. אחראי על הבטן המלאה: הדיי עפאים, חקלאי ואיש של אוכל. את המפגש תפתח חיה גלבוע שתדבר ותבחן את הטקסטים המסורתיים של החג מנקודת מבט של היהדות המתחדשת ותוך ניסיון לחקור ולהבין מהם השינויים שהתרחשו בתנובת הארץ לאורך השנים. גלבוע גם תספר על השינויים שחלו בסוגים השונים של זני פירות הארץ, אופן ותנאי הגידול שלהם וכן על היחס בישראל ובציונות לנושאי חקלאות, תנובת הארץ ולמקומם של הירקות והפירות ביהדות. היבט נוסף בסדנה יעסוק בשאלה כיצד "השתלטו" מאכלי הגבינה על החג. בחלק זה של המפגש יתארח הדיי עפאים, דמות מוכרת בנוף הירושלמי שילמד איך מכינים פשטידת חג משובחת. עפאים גם יספר על אופן ייצור הגבינות הייחודיות שלו ואופן הכנתן בדרך אורגנית וטבעית. הסדנה תכלול גם טעימות של גבינות מסוגים שונים וטיפים להכנת פשטידות ומאפים חלביים.

כידוע, מוסד התרבות בית אבי חי, מאגד תחתיו עשרות אירועים ייחודיים וחדשים, בכל חודש. האירועים הינם חלק מיצירה יהודית- ישראלית מקורית, שמאפיינת את המקום. בבית אבי חי מתקיימות הצגות, תערוכות, מייצגים וערבי תרבות ממגוון רחב של תחומי עניין ועבור טווח גילאים רחב. כמו כן, בית אבי חי מקיים פעילות נרחבת ברשת עם ערוץ יוטיוב חי ובועט שבו ניתן לראות סרטונים של חלק מהפעילויות שמתרחשות במקום. חלקם אף בשידור חי. חלק מהסרטונים מועלים מהארכיון של בית אבי חי, וכוללים תכנים של אירועים שהתקיימו בעבר.

בנוסף, מתפרסם מגזין בית אבי חי, שבו כותבים יוצרים ואמנים מתחומים שונים אודות זהות, תרבות ועוד נושאים רבים. בית אבי חי נוסד בשנת 2007, על ידי קרן אבי חי. המשתתפים באירועי המוסד התרבותי מוזמנים ליהנות משפע של יצירה מקורית, הרחבת אופקים.

 האירוע יתקיים בבית אבי חי (המלך ג'ורג' 44 פינת קק"ל), ביום שלישי ה-15.5 בשעה 20:30. עלות כרטיס: 50 שקלים. האירוע יועבר בשידור חי באתר בית אבי חי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר