קהל בבית אבי חי (צילום: אבי נעם)
קהל בבית אבי חי (צילום: אבי נעם)

וידאו: ביקור בפסטיבל הספרות של בית אבי חי

ביום ראשון, ה- 11.11.18 ביקר צוות "כל העיר" באירועי הפתיחה של פסטיבל הספרות בבית אבי חי. מדובר בחגיגה ספרותית אחת גדולה, הכוללת מפגשים אינטימיים עם סופרים, הקרנות של סרטים מרתקים ועוד אירועים חגיגיים

פורסם בתאריך: 13.11.18 17:50

מאת: דשה אברמנקו (תוכן שיווקי)

אחד הפסטיבלים הבולטים בבית אבי חי, שנערך בירושלים פעמיים בשנה בהצלחה גדולה, הוא "עונת הספרות" – פסטבל ספרות. השנה, נושא הפסטיבל היה הקשר שבין הספרות לקולנוע והוקרנו בו סרטים מרתקים של מיזם "העברים" – סרטי תעודה ביוגרפיים על כותבים וכותבות בולטים בשדה התרבות העברית והיהודית. בנוסף, התקיימו מפגשים אינטימיים בספרייה עם סופרים חדשים וותיקים כאחד, אשר כתבו יצירות בולטות אשר השפיעו על התרבות והספרות הישראלית.

 

 

עמיחי חסון, המנהל האומנותי, סיפר על הפסטיבל אשר מצליחים למשוך מדי שנה קהל גדול ומגוון של אנשים סקרנים וחובבי ספרות: "הפסטיבל מנסה לחגוג את הספרות העברית ואת השירה העברית, יש בו שילוב של ישן וחדש, הקרנות של סרטים חדשים בסדרת העברים, מפגשים אינטימיים בספרייה עם סופרים וגם מפגשים עם סופרים חדשים. יתארחו בו א.ב יהושע, יעל נאמן, שרה בלאו ועוד רבים. הפסטיבל מתקיים פעמיים בשנה וזוכה באופן קבוע להצלחה גדולה. הפסטיבל הקודם היה מאוד מוצלח ואני מקווה שגם הנוכחי יעמוד באותן הציפיות. סוג האנשים שבאים לאירועים משתנה מאירוע לאירוע, יש אירועים שמתאימים לקהל יותר צעיר ויש אירועים שיש בהם קהל יותר מבוגר, אנחנו מצפים לראות מגוון רחב של אנשים".

הסופרת ג'וליה פרמנטו, אשר העבירה הרצאה מרתקת בערב פתיחת הפסטיבל, מספרת על נושא הפסטיבל שגרם לאנשים רבים להתחבר לקונספט של ערבי ספרות: "השנה נושא הפסטיבל הוא הקשר שבין ספרות לקולנוע. בעיני כסופרת, האופן שבו אני רואה את הקשר ביניהם הוא איך שהקולנוע 'מרים' לספרות, ואולי אפילו משמש ככלי עזר להנגשת  הספרות לאנשים שמרגישים שזה משהו שרחוק מהם, אבל אין ספק שאפילו כשרואים את הסרטים המדהימים האלו, ברור שהכוח הספרותי האדיר  נובע מהספרות ולא מהקולנוע".

בנוסף, היא מספרת על הקהל הצעיר שהגיעה לאירועי הפסטיבל ומנפצת את הסטיגמה של "ערבי ספרות משעממים" :"יש תמיד את הסטיגמה הזו שמבוגרים באים בשעות הפנאי לאירועי הספרות, אבל דווקא לא. היו בקהל אנשים מכל הגילאים – צעירים, מבוגרים, ובאמת שאני חושבת שמה שמדהים בפסטיבל הזה הוא שהוא באמת מנגיש ומושך אנשים מעבר לסטריאוטיפ של מי שבא לאירועי ספרות. לא מדובר באירועים קונבנציונליים, מדובר בערבים ממש מגניבים ששווה לבוא אליהם, הם מעוררי השראה, הם חיים, תוססים, סופר רלוונטיים וסופר חתרניים ובהתאם לכך זה מושך אנשים מכל קצוות הקשת".

אייל, אחד ממבקרי הפסטיבל אשר הגיע לפסטיבל יחד עם אשתו סיפר: "הגעתי עם אשתי לפסטיבל בגלל ההקרנות של סדרת סרטי העבריים, אני חושב שזו סדרה מאוד חשובה שבעצם נותנת מעמד מתאים לכל אותם אישים שהם חלק מההיסטוריה של המאה האחרונה".

רחל, מבקרת נוספת, סיפרה על האווירה המיוחד באירועים של בית אבי חי: "באתי בעקבות פרסומים שראיתי על הפסטיבל, ואני יודעת שבכל פעם שאני באה לאירועים של בית אבי חי אני יוצאת בהתרוממות רוח. אין ערב שהוא לא עם ערך מוסף, ובטח כשאני אוהבת ספרות ומאוד מתעניינת".

כאמור, פסטיבל הספרות של בית אבי חי מתקיים פעמיים בשנה – בסתיו ובאביב. הפסטיבל הבא צפוי להתקיים בסביבות חודש מרץ, כך שאם במקרה פספסתם את החגיגה הספרותית הגדולה הזו – בקרוב מאוד היא צפויה להתקיים שוב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר