תערוכת "שומר לילה" בבית אבי חי (צילום: אבי נעם)
תערוכת "שומר לילה" בבית אבי חי (צילום: אבי נעם)

כל העיר בתערוכת "שומר לילה" בבית אבי חי

הצלם ג'ואל קנטור מציג את תערוכת "שומר לילה" בבית אבי חי וצוות "כל העיר" התלווה לערב הפתיחה כדי לראות במה מדובר

פורסם בתאריך: 14.11.18 10:34

מאת: דשה אברמנקו (תוכן שיווקי)

 ביום ראשון, ה- 11.11.18, התקיים ערב פתיחת תערוכת "שומר לילה" של הצלם ג'ואל קנטור, קיבוצניק מכפר מנחם, אשר הציג צילומים יפהפיים מחיי הקיבוץ בגלריית בית אבי חי. לאירוע הפתיחה הגיעו אנשים רבים – מבוגרים, צעירים ואפילו תושבים מקיבוץ כפר מנחם אשר זיהו את עצמם בתצלומים התלויים על קירות הגלריה.

ג'ואל קנטור סיפר בהתרגשות על התערוכה והרעיון העומד מאחוריה: "התערוכה מורכבת מצילומים מקיבוץ כפר מנחם בתקופת 1980-1986. התצלומים מראים את חיי היום יום בקיבוץ – העבודה, חדר האוכל, ילדים מבלים. החלטתי להציג את התצלומים דווקא עכשיו בעקבות פנייה של בית אבי חי, הם חיפשו להציג בגלריה תערוכה שקשורה לחגיגות שבעים שנה לישראל והרעיון של תערוכה העוסקת בחיי הקיבוץ מאוד התאימה לכך. התערוכה תוצג עד יוני 2019, והיא כמובן מתאימה לקהל הרחב כולו, לכל מי שמתעניין בצילום וגם בחיי הקיבוץ".

 

קנטור הוא צלם ואמן וידאו ארט מוערך ועתיר פרסים, אשר עלה מקנדה לישראל בשנת 1976 וגר עם משפחתו בקיבוץ כפר מנחם של "השומר הצעיר" עד לשנת 1987. בין השנים 1980-1982 למד צילום במכללה האקדמית הדסה בירושלים. במהלך השנים עבד קנטור כמורה לצילום בבצלאל, במוסררה, במרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצ"ו ובבית הספר לקולנוע וטלוויזיה סם שפיגל.  קנטור זכה בפרס ז'ראר לוי מטעם מוזיאון ישראל בשנת 1986, במקום הראשון בתחרות הבינלאומית לצילום של "בני ברית" בשנת 1991, ובמענק "קרן ארטור גולדרייך" מטעם בצלאל בשנת 1999. בנוסף, השתתף בתערוכת יחיד ובתערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל.

תצלומי השחור-לבן אשר תלויים על קירות גלרית בית אבי חי מספקים הצצה לתקופה שכמעט וכבר חלפה – תמונות של חדר האוכל, חדרי ילדים, המשק, הדשא, דגם "חומה ומגדל", חגים וימים טובים, נופי הטבע בשפלת יהודה שעוטפים את הקיבוץ והפרט הבודד אשר מבקש מקום בתוך הקבוצה.  סדרת התצלומים מספקת מבט אינטימי של מצטרף חדש לקיבוץ ומשקפת את ימי הקיבוץ השיתופי בטרם שינה את פניו. זוהי הזדמנות יוצאת דופן המאפשרת להיחשף לתצלומים נדירים המשקפים את חייו של הצלם מהתקופה בה עלה לארץ וללמוד על החיים הקיבוציים המרתקים אשר חווה.

על עיצוב התערוכה אחראי סטודיו דוב אברמסון ואוצר התערוכה הוא עמיחי חסון. חסון הוא משורר, עורך, עיתונאי, תסריטאי, במאי ויוצר קולנוע וטלוויזיה ישראלי. השילוב בין התצלומים של קנטור לבין עבודת האוצרות של חסון היא חיבור מעניין ומרתק בפני עצמו. התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום בשעות הפעילות של בית אבי חי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר