(צילום: אוליביה פיטוסי, ארנון בוסאני, שי בן עמי, סיגל קליין)
(צילום: אוליביה פיטוסי, ארנון בוסאני, שי בן עמי, סיגל קליין)

70 סיבות לאהוב את ירושלים שכדאי לכם להכיר

לרגל יום ירושלים וחגיגות ה-70 למדינת ישראל, ליקטנו עבורכם 69 סיבות לאהוב את ירושלים, שאולי לא הכרתם. את הסיבה ה-70 אתם מוזמנים להשלים לבד

פורסם בתאריך: 14.5.18 15:11

1 פריז ברסט – הקינוח האגדי של קדוש

פריז ברסט היא פחזנית בצורת גלגל על שם מרוץ אופניים. כל שף פטיסייר לוקח את המנה הזו למחוזותיו האישיים, וגם כאן. בקדוש, אחד הדברים החשובים הוא שילוב של מרקמים ושכבות של טעמים שיחד יוצרים את הביס המושלם. כך, השילוב של פריז ברסט – מחית אגוזי לוז, קרמל, קרמו שוקולד ושנטי וניל – יחד עם בצק הפחזנית יוצרים ביס מושלם. ויחד עם זאת- למראה המלכותי מצטרפים הזילוף לגובה והכתר של הקינוח. איך אומרים? קטלני

(צילום: אנטולי מיכאלו)

(צילום: אנטולי מיכאלו)


2 הנוף מבית כנסת החורבה – ברובע היהודי שבעיר העתיקה

סיפור היסטורי שלם חבוי מאחורי כתלי בית הכנסת החורבה. הוא נבנה שלוש פעמים, הראשונה שבהן בתחילת המאה ה 18, נחרב פעמיים, וכיום הוא מתהדר בארון הקודש הגבוה ביותר בעולם. אם תהיו בסביבה כדאי לטפס במדרגות אל כיפתו של בית הכנסת, שם קיימת תצפית מרהיבה ועוצרת נשימה של 360 מעלות על כל ירושלים.

(צילום: תיירות הרובע היהודי)

(צילום: תיירות הרובע היהודי)


3 תיאטרון הקרון

מדי שבוע, מתקבצים הורים עם ילדיהם וסבים וסבתות עם נכדיהם, לצפות בהצגות הילדים האיכותיות שמפיק תיאטרון הקרון, הממוקם בגן הפעמון. ההצגות יוצאות לאחר מכן להופיע ברחבי הארץ וברחבי העולם, וזוכות לשבחים ולפרסים. ב-1981, החל התיאטרון לפעול בתוך קרון רכבת שהובא לגן הפעמון ותוך מספר שנים עבר למבנה קבע במרכז הגן. בסוף 2019 עתיד לעבור תיאטרון הילדים החדשני לקומפלקס חדשני בתוך מתחם גן הפעמון.

(צילום: באדיבות תיאטרון הקרון)

(צילום: באדיבות תיאטרון הקרון)


4 הופעות במערת צדקיהו

עומקה של מערת האגדות הוא כ-9 מטרים מתחת לעיר העתיקה, ובה הסתתרו מלכים ונחצבו האבנים לבניין ירושלים. פתח המערה נחסם ע"י הסולטאן סולימאן המפואר עת בנה את חומות ירושלים והמערה נחשפה מחדש רק בשנת 1854. בשנים האחרונות התבסס במערת צדקיהו ליין מופעי בוטיק בהשתתפות רבים ממובילי המוסיקה הישראלית בין היתר הופיעו בה: יוני רכטר, ברי סחרוף, מתי כספי, דני סנדרסון, מירי מסיקה, שרית חדד, אביתר בנאי, אהוד בנאי, קרן פלס, עברי לידר, נתן גושן, עמיר בניון, ועוד מופלאים. הכניסה למופעים מרגשת במיוחד בזכות לא פחות מ-1000 נרות דולקים בנבכי המערה, כאלף נשותיו של שלמה. המערה נחשבת ע"י רוב האמנים כ"מקום לא קונבנציונלי" וזאת בזכות החוויה המיוחדת שהיא מעניקה לאמן ולקהל והאקוסטיקה המיוחדת לה.

אם עוד לא הספקתם לחוות מופע במערה, הנה הצעה: ביום שני 14.5.18 יתקיים אירוע נעילת יום ירושלים עם הירושלמי האהוב על כולנו עידן עמדי, רץ אל האו. ההגעה בשאטלים ממתחם התחנה.

(צילום: יח"צ)

(צילום: יח"צ)


5 שביל התגליות בגן הבוטני גבעת רם

כחצי קילומטר רצוף משחקים ומתקני משחק לילדים בשלל גילאים הכוללים את אזור המים, האדמה, הצמרות והשורשים בו פעילים הילדים עצמאית. הילדים יכולים להירטב במים וללמוד על חשיבותם לצומח, לחפור בקרקע ולחקור סוגי קרקעות שונים, לטייל בין צמרות העצים ממש כמו הציפורים ולתצפת באמצעות טלסקופים, ובאזור השורשים להכיר מקרוב את המערכת האקולוגית המגולמת בפסל ייחודי המורכב משזירת מאות ענפי אקליפטוס. להורים מובטחת הנאה לפחות כמו הקטנים.

(צילום: יח"צ)

(צילום: יח"צ)


6 פסטיבל הקולנוע ירושלים

פסטיבל הקולנוע בסינמטק ירושלים הוא אחד האירועים הקולנועיים החשובים והעשירים בישראל. עם סרטים מישראל ורחבי העולם, תחרויות נושאות פרסים, אירועי חוצות, הקרנות בכורה, מפגשים עם יוצרים מובילים מהעולם והרבה סלבס מהביצה בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה – מה הפלא שהכרטיסים כל כך מבוקשים. פסטיבל הקולנוע ה-35 יתקיים ביולי 2018 וצפויים להשתתף למעלה מ-180 סרטים. יש למה לחכות.


7 המלך דוד – חווית הלילה החדשה במגדל דוד

מופע חדש ומרהיב שכולו מחווה מוסיקלית ואמנותית לדמותו הייחודית של דוד בן ישי, אשר ייסד את המלוכה בירושלים לפני כשלושת אלפים שנה. לא לשכוח את הסוודר.

(צילום: נפתלי היליגר)

(צילום: נפתלי היליגר)


8 כרטיס טעימות "יאללה בסטה" בשוק מחנה יהודה

מה טועמים? מאפה גרוזיני או סביח או סמבוסק חומוס; מנת קובה נבלוסיה; קציצת אנגוס או חומוס ירושלמי; כוס מיץ בריאות; בירה ופופקורן מתובל או די סאם; ולקינוח – קפה או גלידה ירושלמית.


9 חנות המעצבים First Floor

מעל לקפה נוקטורנו נמצא מתחם אופנה שמביא קונספט ייחודי לירושלים בדמות חנות מעצבים בחלל פתוח (Open Space). במקום תמצאו תוצרת של 30 מעצבות אופנה ולייף סטייל ישראליות ומותגים ייחודיים מיובאים מחו”ל ואפילו סטודיו של שלוש מעצבות ירושלמיות שיוצרות, חולמות ומוכרות במקום.

(צילום: אלכס ימפולסקי)

(צילום: אלכס ימפולסקי)


10 ההיפך מחי במוזיאון הטבע – הזירה הבין תחומית

מה דעתכם על חצי שעה מהפנטת שלכם לבד בין כתלי המוזיאון, רק אתם והאזניות? נשמע מפחיד, אבל האמת שזו חוויה מסעירה שתיקחו אתכם הרבה זמן.

(צילום: איתי בניאן)

(צילום: איתי בניאן)


11 הסנדלר פנחס רביחיא משכונת קטמון

הוא מוזכר בשיר "אמר הסנדלר משכונת קטמון – ירושלים שלי" – פנחס רביחיא הוא הסנדלר הכי מפורסם בירושלים. ממש מוסד. יש לו סנדלריה ישנה (חנות) בשכונת קטמון, הוא כמעט בן 90 והפך לנדיר בהיותו אחד הסנדלים האחרונים בירושלים ובארץ בכלל. גם בגילו המופלג הוא עובד 6 ימים בשבוע ומתקן נעלים. הוא נפצע במלחמת השחרור בהגנה על העיר ירושלים, בעקבות פציעתו השתחרר ומאז נמצא בחנותו באותו כיסא ובאותו מקום משנת 1951 ומשרת אלפי לקוחות בחריצות ובאהבה.

(צילום: ששון תירם)

(צילום: ששון תירם)


12 שדרת החתימות במלון המלך דוד

לאורך השנים, מלון המלך דוד האייקוני הפך למעון הרשמי של מדינת ישראל לאירח שועי עולם, נשיאים, ראשי מדינות ומפורסמים רבים, כגון: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הנשיאים לשעבר ברק אובמה, גורג' וו.בוש, ג'ורג' בוש האב, ביל קלינטון, רעייתו מזכירת המדינה הילארי קלינטון, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, חוסיין מלך ירדן לשעבר, הנסיך צ'ארלס יורש העצר הבריטי, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, יורש העצר הספרי הנסיך פליפה, הזמרת ברברה סטרייסנד, הזמר בונו מ-U2, מרתה סטיוארט, שחקן הקולנוע הבריטי רוג'ר מור ועוד רבים. לכבוד חגיגות ה-75 של המלון באירוע חגיגי הושקה שדרת חתימות מיוחדת לאורך כל הלובי של המלון ובה מופיעות החתימות של כל האורחים המפורסמים שהתארחו במלון המלך דוד. ומאז ועד היום המלון מעדכן מחדש את השדרה ומוסיף את חתימותיהם של האורחים המפורסמים הנוספים שהגיעו.

(צילום: סיון פרג')

(צילום: סיון פרג')


13 בית הספר הראשון לאחיות – חלוצות ברפואה

בשנת 1918 הקים בירושלים ארגון נשות הדסה את בית הספר העל תיכוני הראשון לנשים – ביה"ס הדסה לאחיות, בבית חולים רוטשילד. לאורך השנים עבר בית הספר מספר מקומות, אך תמיד נשאר בירושלים. כיום לבית הספר לסיעוד על שם הנרייטה סולד באוניברסיטה העברית יש יותר מ-5000 בוגרים שמעורבים במחקר, ניהול ועשייה רפואית.

ארגון נשות הדסה הניח את התשתית לבניית מערך הרפואה בישראל באמצעות בית הספר לאחיות, המתקנים הרפואיים ובתי החולים שהקים לאורך השנים.

באמצע (עם הכובע השחור) הנרייטה סולד, יושב לידה משמאל ד"ר חיים יסקי – מנהל בי"ח הדסה שנרצח בשנת 1948 בטבח השיירה, הראשונה משמאל הגב' שולמית קנטור – מנהלת בית הספר לאחיות.

(צילום: באדיבות ארגון נשות הדסה)

(צילום: באדיבות ארגון נשות הדסה)


14 תיאטרון מחול ירושלים

(צילום: אוליבר מילר)

(צילום: אוליבר מילר)


15 "תה-אטרון" בוסתניה

סיפורו של ואדי אזבסטונים שבהתארגנות תושבי שכונת קריית היובל ועיר גנים הפך לפארק. במקום הקימה קבוצת תאטרון משו משו יחד עם תושבי השכונות מתחם של תרבות ואקולוגיה לירושלמים. כמה ערים בארץ יכולות להתגאות בסיור ליקוט בטבע כשהטבע הוא בלב העיר?

(צילום: אסתר אתן ציון)

(צילום: אסתר אתן ציון)


16 סיטיפס – הרכבת הקלה

(צילום: באדיבות סיטיפס)

(צילום: באדיבות סיטיפס)


17 מוזיאון ידידי ישראל

אטרקציה תיירותית נהדרת לבילוי משפחתי, שמעבר לחוויה האינטראקטיבית, מעניק גם ערך מוסף מעשיר ומרתק, על ההיסטוריה המיוחדת של ידידי ישראל לדורותיהם. ביום ראשון, ה-13.5.18 מוזיאון ידידי ישראל מציע כניסה חינם למבקרים.

(צילום: אורן כהן)

(צילום: אורן כהן)


18 מרכוס גרשקוביץ – השף והבעלים של מסעדת השף אנג'ליקה ובית הקפה 'גראנד קפה' בירושלים

גרשקוביץ, ירושלמי בנשמתו, עלה לארץ מפרגוואי בגיל 5, ומאז לא עוזב את העיר. בשנות ה-90 היה אחד היחצ"נים הבולטים בעולם חיי הלילה של העיר, בין השאר עבד עם האומן 17 והגלסנוסט המיתולוגיים. כשמיצה את חיי הלילה, התחיל ללמוד בישול, עבר סטאג' במסעדת ארקדיה, שימש כשף במסעדת קנלה ולפני עשור שנים פתח את מסעדת השף אנג'ליקה המשלבת טכניקות בישול צרפתיות עם השראה מהמטבח המקומי.

תוך כדי עבודה, היה שותף בהקמת קבוצת הכדורגל הירושלמית הפועל קטמון, היה חבר בוועד ההנהלה של הקבוצה והיה שותף בהקמת ליגת השכונות. בין שאר עיסוקיו, שף גרשקוביץ שותף ולוקח חלק בפסטיבלים ירושלמיים כמו פסטיבל הפסטה ופסטיבל הסבתות.

(צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

(צילום: אתי נמיר)

(צילום: אתי נמיר)


19 מדוזות מעוטרות באקווריום ישראל

(צילום: סיגל קליין)

(צילום: סיגל קליין)


20 הגג של אברהם הוסטל

נקודה ירוקה שצופה במערב אל שוק מחנה יהודה, מצפון לה רחוב הנביאים החרדי ומדרום ומזרחה לו – מרכז העיר. הגג הוא מרכז תרבות שוקק לתיירים הגודשים את ההוסטל לאורך הקיץ, לצד מקומיים שנהנים מהאווירה הקוסמופוליטית.

(צילום: ניצן הפנר)

(צילום: ניצן הפנר)


21 מתחם הקולינריה "מלחה מרקט"

שוק מודרני וצעיר, עם 15 דוכנים שחלקם הגיעו בפעם הראשונה לירושלים, המבוגרים בשמונה שקלים, פיש אנד צ'יפס, פיצה עגבנייה או גלידה תאילנדית מגולגלת, ברור למה הפך המתחם החדש לפופולרי ברגע.

(צילום: יח"צ)

(צילום: יח"צ)


22 טיבוע ציפורים בתחנה לחקר ירושלים

כי מתי בפעם האחרונה שקלתם ציפור במשקל של גרמים בודדים בדרך לחציית הסהרה?

(צילום: עוזי שמיר)

(צילום: עוזי שמיר)


23 תיאטרון הולגאב בבית הקונפדרציה

התיאטרון שם לו למטרה נוספת לעסוק במיעוט, באחר, בחריג ובמהגר, במסגרת זאת התיאטרון נותן במה לשחקנים ממוצא אתיופי וכן לכל שחקן אשר רוצה לעבור תהליכי עשיית תיאטרון ניסיוני בשפת תיאטרון פיזית מקורית וייחודית . אז לא נפרגן?

(צילום: אייל לנדסמן)

(צילום: אייל לנדסמן)


24 תערוכת "אוטובוסים" במוזיאון ישראל

אם תוך כדי סיור במוזיאון ישראל תיתקלו בחניון אוטובוסים תת קרקעי – זה לא במקרה. האמן גיל מרקו שני הפך את כלי הרכב האלו למסקרנים ומפתיעים. החניון המוזר הוא מקום מסתורי, אפל ובעיקר מסקרן – שאינספור דברים יכולים להתרחש בו.


25 תמר אשל – ממקימי 'נופי ירושלים'

לתמר אשל בת ה-97 יש סיפור חיים מרשים: שירות בהגנה ובצבא הבריטי, דיפלומטית ישראלית בשבע עצרות כלליות באו"ם במשך 30 שנה, שגרירה באו"ם, יועצת ראש העיר טדי קולק, יקירת העיר בשנת 1990, ח"כית מטעם המערך בכנסת ה 9 וה 10, ותפקידה האחרון מרגש – הייתה ממקימי "נופי ירושלים- בית דיור מוגן ייחודי בעיר שמנוהל על ידי דייריו. עם כניסתה לגור שם החלה לפעול בו כיושבת ראש חברת הניהול של הבית.

(צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


26 דוד שמר – מנהל אמנותי של תזמורת הבארוק, מנצח, צ'מבליסט ופרופסור באקדמיה למוסיקה

לפני 30 שנה החליט המוזיקאי דוד שמר לקחת את האהבה שלו למוסיקת הבארוק ולהנחיל אותה לציבור הרחב. בצעד הרפתקני במיוחד הוא גיבש סביבו חבורה של משוגעים לדבר והקים בירושלים את התזמורת העברית הראשונה שבחרה לנגן מוסיקה עתיקה בכלי נגינה תקופתיים, ממש כמו הכלים שעליהם ניגנו באך, ויואלדי והנדל. וכך, מזה שלושה עשורים, זוכה הציבור בעיר להגיע לאולם הקשתות הציורי שבמלון ימק"א וליהנות מצליליהם הענוגים של הצ'מבלו והתאורבו, הלאוטה והוויולה דה גמבה – הכלים שובי הלב מהם התפתחו הפסנתר, הגיטרה והצ'לו. ושמר עצמו? כבר 30 שנה שהוא המנצח והמנהל המוסיקלי של תזמורת הבארוק ירושלים וכשהוא לא על הבמה, פרופ' שמר מעביר את התשוקה שלו למוסיקת הבארוק לדורות של תלמידים באקדמיה למוסיקה בגבעת רם.

(צילום: יוסי צווקר)

(צילום: יוסי צווקר)


27 'הללויה' – מופע הלילה של עיר דוד

לפני שנה נפתח לקהל מופע הלילה החדש של עיר דוד. על גבי עתיקות עיר דוד, תחת כיפת השמיים, ממש היכן שהתרחשה ההיסטוריה, תוכלו להתרגש ולראות איך האבנים מקבלות חיים וחושפות את סיפור התחיה של ירושלים הקדומה, באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומפתיעים.

(צילום: סיגל קליין)

(צילום: סיגל קליין)


28 עראק שקדים של דוויני

דיני קסורלה, האישה, החיוך, היצירתיות והתזזיתיות – יודעת לפנק. מלבד פיתות עם שלל תוספות היא מכינה במקום עראק שקדים מופלא, ויש האומרים הטעים בארץ.

(צילום: אתי נמיר)

(צילום: אתי נמיר)

 


29 התצפית מכנסיית נוטרדאם

מה אתם אומרים על יין, גבינות, אווירה בינלאומית ונוף מהפנט על העיר העתיקה? כל האושר הזה ממוקם על מרפסת הגג של כנסיית נוטרדאם. מושלם לצילום אינסטגרם.


30 העופרים בעמק הצבאים

שני עופרים חדשים נולדו בעמק הצבאים. הצביה חסה המליטה את רובי, והצביה יוהנה המליטה את הצעיר ביותר ששמו פסח. שני השמות נבחרו ע"י הקהל הירושלמי ולנו נשאר לבוא ולהתפעל מהמתוקים.

(צילום: איילה בקר)

(צילום: איילה בקר)


31 אבי סבג – מנהל ביה"ס מוסררה לאמנות ולחברה

אבי סבג, מייסד ביה"ס לאמנות מוסררה, זכה השנה בפרס "תור הזהב" למפעל חיים. הפרס ניתן כהוקרה על פועלו האמנותי והחברתי בלב קו התפר של ירושלים, בין מזרח למערב, מתוך מעורבות חברתית ותרומה להיסטוריה הייחודית של שכונת מוסררה הירושלמית. החודש יתקיים "פסטיבל מוסררה מיקס" – הפנינג אמנות ומוזיקה בשכונת מוסררה בהשתתפות עשרות אמנים מהארץ ומהעולם.

(צילום: אסף אלבוחר)

(צילום: אסף אלבוחר)


32 מוזיאון פעיל עין יעל

בנחל רפאים בחיק הטבע שוכן מוזיאון פעיל עין יעל. טרסות מעיין, בוסתנים, רחוב רומי משוחזר, סדנאות ואמנים מתגלים בפינות קסומות באתר, בו גם אתר ארכיאולוגי עם שרידי וילה רומית. כל אלו מתעוררים לחיים בסדנאות ופעילויות לשחזור מלאכות וחקלאות קדומה, שנערכים בעיקר בחגים ובחופשות. יש לכם תוכנית לשבועות? כי בעין יעל חוגגים את פסטיבל הקציר המחזיר את המבקרים 2,000 שנה לתקופת הבית השני: סיור בגורן והכנת הלחם בימי קדם, קליעת סלי ביכורים, הכנת גבינה, אריגה ותהלוכת ביכורים חגיגית.

(צילום: באדיבות עין יעל)

(צילום: באדיבות עין יעל)


33 מוזיאון הרצל

חשבתם פעם על מסלול חייו של חוזה המדינה? בסיור האור קולי שבמוזיאון הרצל אפשר להתרגש אתו, להתאכזב אתו ולהתלבט אתו, תוך כדי מעבר בין ארבעה חללים ובאמצעים טכנולוגיים מרתקים תבינו איך הפך למסור כל כולו להגשמת החזון ולהקמת מדינה יהודית עצמאית באדמת ארץ-ישראל.

(צילום: יח"צ)

(צילום: יח"צ)


34 המפעל

מה קורה כשקבוצת אמנים ירושלמית נכנסת למבנה יפהפה ומוזנח בן 140 שנה? צומח מרכז תרבות ייחודי בזירה הירושלמית. בקרוב תושלם במקום יצירת פסיפס שאפתנית בת 150 אלף אבנים. ביצירה לקחו חלק תושבי העיר, שכנים אכפתיים, קבוצות נוער, סטודנטים ואינספור עוברי אורח.

(צילום: Yelena Kvetny)

(צילום: Yelena Kvetny)


35 רומנטיקה במסעדת אדום

השילוב המושלם של סביצ'ה דג, קוקטייל "הצ'ילי של שרה" ואווירה של מתחם התחנה הראשונה.

(צילום: אפרת ליכטנשטט)

(צילום: אפרת ליכטנשטט)

קוקטייל הצ'ילי של שרה במסעדת אדום (צילום: סימון אגסי)

קוקטייל הצ'ילי של שרה במסעדת אדום (צילום: סימון אגסי)


36 תזמורת הרחוב הירושלמית

מה דעתכם על תזמורת באמצע הרחוב? במדרגות? יש בירושלים תזמורת מפתיעה ומרגשת שמופיעה במקומות ציבוריים וחללים אלטרנטיביים בעיר. התזמורת שיתפה פעולה עם אמנים כמו שלומי שבת, ארקדי דוכין, ירון לונדון, מיכאל גריילסאמר ואחרים. לאחרונה שיתפה פעולה עם קולולם ביצירת סרטון לכבוד שנת ה-70 לישראל, אשר הפך ויראלי וצבר למעלה משני מיליון צפיות בשבוע.

(צילום: אריק פוטרמן)

(צילום: אריק פוטרמן)


37 הלב של מתחם התחנה הראשונה

בחורף 2017 הושק בליבה של התחנה הראשונה 'הלב של ירושלים', הלב הגדול ביותר במזרח התיכון. הלב הוא יצירה של האמן ג'קה וינוגרט, במטרה להעביר את המסר "יש בי אהבה והיא תנצח".
שורה זו, משירו של ארכדי דוכין, הובילה את קמפיין החורף של התחנה. הלב, 4 מטר גובהו, נגיש ופתוח, מומלץ להצטלם בתוכו כמזכרת אהבה. כל התחנה הראשונה חגגה אהבה בחורף האחרון, עם כוונה להפוך את התחנה למרכז של סובלנות, הקשבה הדדית ואהבה. אז… אם עדיין לא העליתם לאינסטגרם תמונה שלכם בתוך הלב הענק – זה הזמן!

(צילום: יח''צ)

(צילום: יח"צ)


38 מזאתים במסעדת סקאלה – מלון מצודת דוד

פינוק ירושלמי בלי רוח וצלצולים – פלאפל ירוקים, תורמוס גרגרים חם וכמון שחור, קרם חומוס, קולי עגבניות חריף, טחינה, סחוג ועמבינה. עם לחם הבית כמובן וכל זה במלון יוקרה!

(צילום: דניאל לילה)

(צילום: דניאל לילה)


39 טיפול בספא מלון הרברט סמואל

מדובר בספא יוקרתי ברמה גבוהה ביותר. הספא כולל בין היתר: 5 חדרי טיפולים מפוארים, אשר בכל אחד מהם מקלחת אישית; חדר כושר משובח ובו המתקנים העדכניים והמובילים ביותר בשוק; סאונה יבשה וסאונה רטובה; חדר מנוחה ובריכת שחייה פנימית מקורה ומחוממת. דרך אגב, גם מיטות העיסוי מחוממות. אמרנו פינוק…?

(צילום: איתי סיקולסקי)

(צילום: איתי סיקולסקי)


40 הפסל ILOVEJLM

(צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)


41 בורקס מוסא

כמה אתם ירושלמים? את הבורקס מהבצק המיוחד, עם הטחינה הסמיכה והמלפפון החמוץ אתם מעדיפים עם ביצה בפנים או לא?


42 "תחנות הקריאה" בפארק המסילה

משמשות כספריית רחוב על בסיס קח-תן של העוברים ושבים, ומקיימות פעילות קהילתית בנושאי ספרות וספרים במרחב הציבורי. תחנה אחת ממוקמת בפארק המסילה פינת מסריק והשניה על פארק המסילה בין רחוב מקור חיים לנהוראי. כאן בקבוצה נפעל לשמירה על הספריות ולטיפוחן, ולתאום פעילויות ספרותיות ויוזמות בנוגע לתחנות. כל תושבי הסביבה מוזמנים להשתתף.

(צילום: באדיבות תחנות הקריאה)

(צילום: באדיבות תחנות הקריאה)


43 יום הולדת ב"המוציא"

המלצריות קושרות צעיף פעמונים למתניים, האורחים חובשים תרבושים, הקינוחים המרוקאיים על השולחן, ועכשיו קצת מוזיקה שמשמחת את כולם. מזל טוב!

(צילום: שרון רביבו)

(צילום: שרון רביבו)


44 לזניה טבעונית בנוקטורנו

דפי פסטה דקיקים, פטריות, פסטו, עגבניות מיובשות, קרם קוקוס, פומדורו תוצרת בית ושקדים פרוסים. הכי טעים שיש.

(צילום: עמית שכטר)

(צילום: עמית שכטר)


45 בר יין של אסף גרניט

בין אוסף המסעדות של קבוצת מחניודה יש גם מקום מפתיע במחירים זולים, על כך מעידים הסטודנטים הגודשים אותו בשבועות. בר יין ברחוב עזה, יינות, מטבח קר והרבה אווירה.


46 המרפסת של בראסרי בעין כרם

(צילום: אפרת ליכטנשטדט)

(צילום: אפרת ליכטנשטדט)


47 מעיין עין לבן

(צילום: סיגל קליין)

(צילום: סיגל קליין)


48 שטרודל תפוחים בהוספיס האוסטרי בעיר העתיקה

כבר 150 שנה קיים ההוספיס האוסטרי ברחוב ויה דולורוזה בעיר העתיקה. מה שלא ידוע הוא שמאחורי הדלתות הכבדות מסתתר בנין מרשים ביותר, זהו בית מלון ובתוכו בית קפה בסגנון אירופאי. תוכלו לשבת בגינה המטופחת וליהנות משטרודל תפוחים כמיטב המסורת הוינאית.


49 פסטיבל "מנופים"

פעם בשנה מתקיים פסטיבל "מנופים" בירושלים, פסטיבל לאמנות עכשווית שנולד מיזמתם של אמנים החיים ויוצרים בעיר, ובכל פינה בעיר ניתן לצפות בתערוכות, מיצגים, מופעים ויוצרים.

(צילום: רודריגו אימאז)

(צילום: רודריגו אימאז)


50 המזרקה בפארק טדי

(צילום: אוליבייה פיטוסי)

(צילום: אוליבייה פיטוסי)


51 שף משה בסון – מסעדת האקליפטוס

לפני למעלה מ-55 שנה נטע השף משה בסון את האקליפטוס הראשון שלו בחצר ביתו בתלפיות, סביבו נבנתה המסעדה הראשונה שלו לפני 30 שנה. לימים, עברה המשפחה לבית אחר, ומסעדת אקליפטוס הפכה לאחת המקוריות בארץ, וממוקמת בחוצות היוצר. היום בסון הוא שף מוערך בעולם ונחשב לאוטוריטה בצמחים אכילים ובעשבי התיבול והמרפא בארץ ישראל, בהם הוא משתמש במטבח. המלצת המדור: טקס הפיכת המקלובה הענקית.

(צילום: אנסטגרם)

(צילום: אינסטגרם)


52 הסנדויצ'ים של רחל בן אלול

(צילום: רון ירקוני)

(צילום: רון ירקוני)


53 סטיילינג עם דנה עמר יהושע

ערב עוצמתי עם סדנת סטיילינג והעצמה נשית. הסטייליסטית דנה עמר יהושע מארחת בביתה, עם נשנושים וסיפורים אותנטיים ופיקנטיים ממבט של אישה בעשור הרביעי לחייה. חוויה אמיתית מלווה בשמפניה.

(צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


54 הפנדה האדומה בגן החיות התנ"כי בירושלים

היא אחת מבעלי החיים האהובים ביותר בגן החיות ונמצאת בסכנת הכחדה. בגן החיות שלוש פנדות אדומות יפהפיות. שתיים הגיעו מגן החיות בלייפציג ואחת מגן החיות בפריז. הן חיות בבית מקסים וממוזג, ולו חלונות זכוכית, דרכם ניתן לראות אותן, ואוכלות ענפי במבוק, פירות, עלים וחרקים, אבל בגן החיות מקפידים על הדיאטה מאחר והן מעדיפות פירות מתוקים על פני ענפי הבמבוק, השמנמנות.

(צילום: שי בן עמי)

(צילום: שי בן עמי)


55 ויסמן רהיטים

כי כאן מייצרים עד היום ריהוט בהזמנה אישית.

(צילום: אסף קרלה)

(צילום: אסף קרלה)


56 סטודיו Parallel – פרלל

במרתף בית אליאנס, שוק מחנה יהודה.

(צילום: עדי יאיר)

(צילום: עדי יאיר)

 

57 הקמע של ביתר ירושלים

מי מסתתר מאחורי המסיכה? מושיקו בן מלכא

(צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

(צילום: ליאת אבשלומי)

(צילום: ליאת אבשלומי)

 


58 המרכז האקדמי לב

כי רק בירושלים ישנו מוסד אקדמי מיוחד במינו בשם המרכז האקדמי לב המשלב לימודים אקדמיים ללא פשרות ברמה אוניברסיטאית עם לימודי בית מדרש ומדרשה, כבר מלמעלה מחמישים שנה. מוסד אשר בו טובי המרצים, לומדים בו לימודי הנדסה, ניהול ובריאות , יש לו מעבדות מתקדמות, מלגות לרוב, ספריות אקדמיות ותורניות, מעונות, חדר כושר ואפילו מקווה…


59 THE GARDEN TERRACE בר הקיץ על גג מלון וולדורף אסטוריה

(צילום: דנה כספי)

(צילום: דנה כספי)


60 ילדודס דיי בסינמה סיטי

מדי יום רביעי בסינמה סיטי מוצעים סרטי ילדים ב-10 שקלים. להשלמת הבילוי מוגשות מנות ילדים במתחם ב-20 ₪. נראה למי יש תירוץ למה לא ללכת.


61 סדנת שוקולד עם יער הקקאו

(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)


62 ברוסקטה ניסואז בקפה שלווה  בית קפה חברתי

טונה אדומה צריבה, איולי, שעועית ירוקה, עגבניות שרי, זיתי קלמטה ובצל סגול. ומעל כל העונג הזה גם ביצת שליו. ועכשיו תוסיפו את נושא הקפה החברתי – מושלם.

(צילום: סיגל קליין)

(צילום: סיגל קליין)


63 פסטיבל "מייד אין ג'רוזלם" בבית אבי חי

פסטיבל בהפקה מקורית וייחודית של בית אבי חי שכולו חגיגה אחת גדולה של אמנות ויצירה ירושלמית צעירה ומקורית: מחול, קולנוע, ספוקן וורד, בישול, סיור ומוזיקה. הפסטיבל הרביעי הסתיים ממש עכשיו… מחכים לפסטיבל הבא.

(צילום: עידן מילמן)

(צילום: עידן מילמן)


64 "המרפסת" על הגג של בניין כלל

מבית היוצר של קבוצת מוסללה כי זו דוגמא מטורפת למה שאפשר לעשות על הגגות. יצירתיות היא שם המשחק.

(צילום: אפרת ליכטנשטדט)

(צילום: אפרת ליכטנשטדט)


65 העיר הזאת של תיאטרון האיקובטור

(צילום: יודן עבאדי)

(צילום: יודן עבאדי)


66 הכביש המכושף

מדובר בקטע הכביש שעובר משכונת ארמון הנציב לכיוון ג'בל מוכבר. כשנוסעים בכבים מתקבלת תחושה של נסיעה בירידה, בעוד שבפועל הרכב מטפס בעלייה. למה? משהו בזוויות של סלילת הכביש אל מול הסביבה… לכו לבדוק.


67 סיור סגווי סובב חומות עם ZUZU

סיור על גלגלים בעקבות משה מונטיפיורי בשכונת ימין משה. סיפור על חדשנות, יזמות, תעוזה ודמיון שבזכותם הוקמה השכונה היהודית הראשונה מחוץ לחומות. בשיא הסיור ניתן להיכנס לטחנת הרוח המפורסמת של מונטיפיורי ולשמוע על הקמתה, לצד תצפית נוף מדהימה על חומות העתיקה והר ציון.

(צילום: יובל קליין)

(צילום: יובל קליין)


68 מציאות מדומה בכותל המערבי

יש דבר כזה. אחרי שהטמנתם פתק בכותל אתם מוזמנים להתנסות בחוויית מציאות מדומה של סיור וירטואלי בבית המקדש.

(צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

(צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


69 לקרוא עיתון כל העיר בשישי

עיתון כל העיר (צילום: סיגל קליין)

עיתון כל העיר (צילום: סיגל קליין)


הסיבה ה-70 היא הפרטית שלכם. עוד סיבה לאהוב את ירושלים…

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר