מתחם המשרדים אסיף בפייר קניג (צילום: תמיר רוגובסקי)
מתחם המשרדים אסיף בפייר קניג (צילום: תמיר רוגובסקי)

הסטארט-אפים גילו את תלפיות

הראשונים לזהות את הפוטנציאל הטמון בתלפיות היו חברות הייטק, סטארט-אפים ומיזמי חדשנות, לצד מתחמי עבודה שיתופיים ושירותי מעטפת ליזמים. כך צמחה כאן קהילת סטארט-אפ מרשימה

פורסם בתאריך: 3.5.21 16:07

כבר כמה שנים שתלפיות מסתמנת כאזור המבוקש בעיר, הזוכה לתשומת לב מיוחדת מצד עיריית ירושלים. הפעילות הנמרצת של חברת 'עדן', החברה לפיתוח כלכלי בירושלים, הצליחה לשנות את התדמית של תלפיות בעיני הירושלמים. עירוב השימושים במתחם, לצד שיפור המרחב הציבורי, הנגישות לרכבת הקלה העתידית ותנועת הולכי רגל הנוחה הצמיחו כאן קהילת סטארט-אפ משגשגת ופעילה, שרואה בכל האלמנטים הללו יתרונות ברורים.

יזמות ויצירתיות

"בתלפיות יש עשרות סטארט-אפים ועוד בתי תוכנה וחברות הייטק. זה היופי בתלפיות, שהכל חבוי. לפעמים יש חברת סטארט-אפ בין המוסכים, או בקומה שנייה בבניין סתמי שלא מסגיר את היזמות והיצירתיות שבפנים. וזה הייחוד של השכונה", מציין חנן ברנד, המייסד והיו"ר של עמותת Madeinjlm, ששוכנת בתלפיות ושותף בקרן השקעות בהייטק.

העמותה שבה הוא שותף מרכזת כיום את כל סצנת ההייטק והסטארט-אפ בירושלים, וכן – העמותה יושבת בתלפיות. הקהילה מאחדת את כל חברות ההייטק המובילות לצד סטארט-אפים קטנים שקמו בעיר, מוסדות מחקר ואקדמיה, בתי תוכנה בירושלים, משקיעים ירושלמים, ובעצם כל גופי ההייטק והיזמות בעיר, וכל זאת בהתנדבות ללא מטרות רווח במטרה להרים את סצנת ההייטק בירושלים בתמיכת העירייה והרשות לפיתוח ירושלים.

בד בבד שותף ברנד בקרן השקעות שמשקיעה בסטארט-אפים בתחילת הדרך, וכבר שלוש חברות ירושלמיות השוכנות בתלפיות זכו לקבל השקעה מקרן זו. כך שרעיונות גדולים נולדים פה.

הצוות המוביל של עמותת :made in jerusalem רייצ'ל וגנר-רוזנצוויג, חנן ברנד, אוריאל שוראקי, רועי מונין מנכ"ל העמותה (צילום: ריקי רחמן)

הצוות המוביל של עמותת :made in jerusalem רייצ'ל וגנר-רוזנצוויג, חנן ברנד, אוריאל שוראקי, רועי מונין מנכ"ל העמותה (צילום: ריקי רחמן)

איזון חיים-עבודה

תלפיות היא שכונה שלפני שנים לא רבות נחשבה לא אטרקטיבית, ואילו כיום פניה שונות והיא נחשבת לאזור תוסס, גם מבחינת מגורים, גם מבחינת בילוי וגם מבחינת חברות ובעלי עסקים.

"היתרון המשמעותי של תלפיות הוא שניתן להגיע אליה בהליכה מכל השכונות מסביב. רוב התושבים לא מגיעים רגלית להר החוצבים לדוגמה", ממשיך ברנד, "תלפיות מאפשרת לתושבי קטמון הישנה, גוננים, ארנונה, בקעה, ארמון הנציב ועוד – להגיע ברגל למשרד. זה יתרון עצום, כי חברים שעובדים בתל אביב נתקעים בפקקים כל יום, ולנו זה מאפשר איזון חיים-עבודה".

שיפור המרחב הציבורי בתלפיות (צילום: סיגל קליין)

שיפור המרחב הציבורי בתלפיות (צילום: סיגל קליין)

מתחמי משרדי וחללי עבודה

אם עד היום חשבתם שהרצון הגדול של סטארט-אפיסטים הוא להתניע את הרכב לכיוון תל אביב, תעשו חישוב מסלול מחדש. הסצנה הסטארט-אפיסטית המתהווה בתלפיות מושכת עוד ועוד כוח אדם איכותי ותחרותי עם רעיונות גדולים, שרואה בתלפיות את האזור המשתלם ביותר להתמקם בו.

"אני מאמין באזור הזה ולכן גם קניתי משרד עתידי באחד ממתחמי המשרדים בבנייה שייפתח בעוד כשנתיים ואמור להיראות בסטנדרט של רוטשילד, בשיק אורבני טכנולוגי, מוקף באמנות, מסעדות ובתי קפה", מספר ברנד על רכישת הנדל"ן שלו בתלפיות. "בדקתי מראש את התוכנית העתידית ואת המיקום בקרבת הרכבת הקלה שתעבור כאן. אני לא מרגיש אזור תעשייה, זה אזור מעורב, משרדים, מסעדות, יזמות, אמנות, לכל אלה נחשפתי עם השנים. גם בהרצליה פיתוח שנחשבת המקום הכי הייטקיסטי בארץ עדיין נשארו מוסכים וחנויות בדיוק כמו בתלפיות".

כיום מוצעים בתלפיות כמה חללי עבודה ומשרדים שיתופיים שכוללים את כל הטכנולוגיה הנדרשת לצד נוחות מרבית ועיצוב מודרני, כמו משרדי פיקו ברחוב פועלי צדק ויד חרוצים או אסיף בפייר קניג. היצע המשרדים, שהם באיכות גבוהה מאוד, יאפשר חממות טכנולוגיות ושיתופי פעולה עם גופים נוספים ועם הקהילה, ומן הסתם ימשוך גופי חדשנות להגיע ולהקים כאן חברות.

כשאלו נמצאים ליד מרכזי קניות, מסעדות, מגורים ובאווירה תוססת – זה בדיוק מה שסטארט-אפים מחפשים.

תלפיות בדרך להפוך למרכז ירושלמי מוביל

גם סאם ראש סאקלאף, מנהלת אקוסיסטם ירושלים ב-Start-Up Nation Central מצטרפת לדעה כי תלפיות בדרך להפוך למרכז ירושלמי מוביל ורואה את הצמיחה של קהילת סטארט-אפ מובילה בירושלים. "שכונת תלפיות הייתה מזוהה במשך שנים כאזור תעשייה שמשך קהלים מאוד מסוימים. בשנים האחרונות השכונה עברה מיתוג מחדש, פעלה רבות לשיפור המרחב הציבורי והחלה לפנות לקהלים מגוונים יותר. הפוטנציאל של שכונת תלפיות להפוך למרכז הייטק מוביל בירושלים קשור בין היתר לווייב המאוד ייחודי שהיא מביאה שמעודד עשייה, חדשנות ויצירתיות".

Start-Up Nation Central הוא ארגון ללא מטרת רווח המפעיל משרדים בתל אביב ובירושלים שהוקם במטרה לחזק את תעשיית ההיי-טק והחדשנות הישראלית. ממקום מושבו בתלפיות מכנס הארגון את השחקנים העיקריים של האקוסיסטם הירושלמי דרך פורומים מקצועיים, שולחנות עגולים, פיתוח הון אנושי, תמיכה בקהילות רב-תחומיות, ועוד.

כנס אקוסיסטם ההיי-טק בירושלים שנערך בסטארט אפ ניישן סנטרל (צילום: פרטי)

כנס אקוסיסטם ההיי-טק בירושלים שנערך בסטארט אפ ניישן סנטרל (צילום: פרטי)

מה החשיבות של קהילת סטארט-אפ בתלפיות?

"קהילת הסטארט-אפ תעניק לתלפיות עלייה בתפוקה הכלכלית הכוללת", אומרת ראש סאקלאף ומסבירה כי "צמיחת קהילת הייטק בתלפיות גורמת להגדלת הזדמנויות עבודה לאנשים בעיר וגם מושכת עובדים שרוצים לעבוד קרוב לבית. במקביל, כאשר סטארט-אפים עוברים לתלפיות, קיים מעגל פעילות כלכלית סביבם  כך שמתווספות משרות בתחומים מקיפים, כגון נותני שירות, מסעדות וכו'".

ברנד מוסיף: "חשוב לנו להשאיר את האוכלוסייה האיכותית שמסיימת לימודי תואר בירושלים  וקהילת הייטק משגשגת מייצרת תעסוקה. אם לפני 6-7 שנים היו 200 סטארט-אפים פעילים בעיר, היום יש כ-500. בירושלים, עם יותר מ-18 אלף עובדים בהייטק, גם בזכות עוגני תעסוקה כמו חברות מובילאי, לייטריקס ואורקם, והרבה בזכות קהילת הסטארט-אפ – העובדים מקבלים תעסוקה איכותית, תואר רציני, שכר טוב, ולא צריכים לחפש במקום אחר".

משרדי אקוסיסטם ירושלים בתלפיות (צילום: אדוניס שחאדה)

משרדי אקוסיסטם ירושלים בתלפיות (צילום: אדוניס שחאדה)

איפה תהיה תלפיות בעוד עשר שנים?

על פי החזון של תוכנית אב לתלפיות, היא תהפוך עם השנים למרכז עירוני חדש ורב-תכליתי בירושלים. במסגרת זו גם קהילת הסטארט-אפ צפויה להתרחב ולגדול.

"הייתי שמחה לו תלפיות תהפוך למקום שאי אפשר לפספס כשמגיעים לירושלים, עם קהילת ההייטק הכוללת חברות סטארט-אפ וחברות בינלאומיות, עם הזדמנויות עבודה רבות ומגוונות, מסעדות טעימות, חיי לילה ודיור בר-השגה", אומרת סאם. "זו בעצם הסיבה שהתמקמנו בתלפיות, בשל החזון הזה".

לדברי ברנד, "החלום הוא שיהיו עוד חמש חברות כמו מובילאיי בעיר שנולדו מהאקדמיה ועושות טוב לעולם. המטרה היא שכל ירושלמי שיש לו רעיון לעסק סטארט-אפ, יקים אותו בירושלים. פה בתלפיות יש הכל: משקיעים, קהילה תומכת, אירועים ואנשי שיווק, כך שכל ירושלמי ירגיש בבית להקים את העסק בעיר שלו".

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב האזור

    מועדון סגור ואלטיסטי עם ניחוח לא נעים של גזענות.

    אנשי הייטק שנולדו בישראל וחיים בישרושלים מודרים מהמקומות האלו.

    נראה כמו חלק מתהליך הטרנספר של יהודים וותיקים תושבי האזור.

    לא יצליחו ככה.

  2. אור

    אבל למה להתחבא למה? אני תושבת העיר שמחפשת עבודה ולא יודעת שכל הדבר הזה קיים? למה? אתם מפספסים עובדים מהאיזור
    תפרסמו
    תגייסו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר