חיה בן דור יועצת עסקית (צילום: קרן רוזנברג)

בעלי עסקים אתם לא לבד: כך תעברו את תקופת הקורונה

חיה (איימי) בן דור, יועצת עסקית, פיתחה מודל עבודה BIZSOS להצלת העסק מקריסה בתקופת משבר הקורונה. עם כלים לפעולות שחייבים לנקוט במהירות לצד ידע רב וניסיון היא אומרת "אל תישארו לבד, אפשר ליצור ביטחון ושליטה בעסק גם בתקופת משבר ואי וודאות"

פורסם בתאריך: 23.4.20 20:43

אף אחד לא באמת יודע מתי ואיך זה ייגמר. הקורונה הגיעה בהפתעה ויצרה כאן מצב חדש לבעלי עסקים. יש משבר, פאניקה, אבטלה שוברת שיאים וקריסת עסקים, אבל רגע… למה לתת לעסק לקרוס? עכשיו זה הזמן להציל את העסק שלכם ולבצע ריסטארט עם תוכנית מיידית ויעילה שתיתן לכם כלים להתמודדות ובעיקר ביטחון בפעילות העסק. הכירו את חיה בן דור, יועצת עסקית מומחית לעסקים קטנים, מבעלי "גפן ייעוץ עסקי", אחד המשרדים המובילים בירושלים בתחום הייעוץ העסקי.  בן דור פיתחה תוכנית עבודה להתנהלות עסקית בזמן הקורונה, עם מודל ייעוצי חדשני שמהווה פעילות בזק BIZSOS להצלת העסק מקריסה ולהתנהלות נכונה בעת משבר.

התוכנית המקיפה פותחה מתוך ראייה רחבה והיכרות מקרוב עם הקשיים שבפניהם ניצב כל בעל עסק קטן. מה בדיוק? איך עושים את זה? ואיך זה יכול לסייע לכם? את כל השאלות שאלנו את חיה בן דור כדי שתוכלו להבין בדיוק מהו המודל העסקי BIZSOS.

מה מיוחד במודל העסקי SOS לתקופת משבר הקורונה?

"הכנתי מודל עבודה ייחודי ושונה מדרך הפעילות הרגילה של יועץ עסקי. כאן מכורח הנסיבות מדובר במודל SOS וכולו מוקדש להתנהלות עסקית בתוך משבר. יש כאן מצב שבו נעצרה העבודה, לא ידוע מתי נחזור לעבוד, צריך לדעת איך להתנהל על מנת שלא להיכנס לבור עמוק יותר וכדי לראות את התקווה. התוכנית העסקית מייצרת פעולות מהירות ועכשוויות בתהליך קצר ומיידי, אין לנו זמן לתהליך עומק ארוך, העבודה מתבצעת בשלושה מעגלים מקבילים שפעילים בו זמנית, ושצריך לטפל בהם תוך כדי תנועה:

  1. התנהלות פיננסית – חובה לעצור רגע ולהסתכל בראייה כוללת על המצב הפיננסי מכל ההיבטים. יש מחוייבויות חודשיות, הלוואות קודמות, נכסים, מלאי, כמה כסף צריך כדי לצלוח את התקופה ועוד. מסתכלים לעומק על הכול ובודקים מה אפשר לעשות ומאיפה להביא את הכסף או לחסוך בו במקביל כדי שלא ייווצר בור גדול יותר. באופן כללי אני מתנגדת להלוואות שלא למטרות השקעה, מינוף ופיתוח העסק, לכן יש פעולות שחייבים לנקוט כדי להימנע מהלוואה שלא נוכל להחזיר. במקרה שצריך, נחפש את ההלוואה הכי מתאימה לעסק.
  2. ניהול השיווק – צריך להמשיך את השיווק. למרות שהלקוחות שלנו לא פנויים רגשית לשמוע אותנו, וגם אנחנו לא פנויים רגשית לעבודה הזו עדיין חייבים לחשוב יצירתי ולהמשיך בתהליכי שיווק מותאמים למצב ולפתח את התשתית השיווקית. יש דרכים לעשות את זה.
  3. מחוייבויות עסקיות – ספקים, מלאי וניהול עובדים – למשל, בתחום העובדים, מצד אחד יש עובדים שנשלחו לחל"ת, מצד שני אם נרצה שהעובדים יחזרו לעבודה הם עלולים להינזק כיוון שלא עברו 30 יום של חל"ת כפי שנדרש. מתי והאם כדאי בכלל להחזיר את העובדים? גם כאן יש אפשרויות שונות שניתן לבצע, ואולי זה הזמן להתייעלות".

חיה בן דור יועצת עסקית (צילום: קרן רוזנברג)

לאיזה סוגי עסקים מתאים המודל הייחודית שבנית?

"תחומי ההתמחות העיקריים שלי הם עסקים בתחום הקמעונאות, חנויות אופנה, עיצוב, תכשיטים, יודאיקה וגם מסחר מקוון, גם בחנות שמוכרת מוצרים אונליין נדרשת התארגנות שונה. המודל BIZSOS מתאים לכל עסק שהלקוחות שלו הם אנשים פרטיים".

למה כדאי לעסקים לעבור איתך את תהליך המודל?

"פעמים רבות רואה החשבון לא מסביר לבעלי העסק את המצב העכשווי, בין אם מדובר בעובדים, בהלוואות, בהתנהלות מול בנקים, מה עושים עם השכירות, ובעל העסק לא יודע מה כדאי ומה לא… כאן אני מספקת מענה כולל לכלל התחומים שהעסק נוגע בהם, ויוצרת תכנית עבודה מידית שפועלים לפיה במהירות כאן ועכשיו כדי לעזור לעסק לצלוח את המשבר.

צריך להבין שבעל עסק מאוד בודד בקבלת החלטות, מצד אחד הוא צריך לעמוד במשימות, מצד שני העובדים תחתיו מחכים להנחיות מה לעשות, ובמקביל יש לו אחריות למשפחה שלו, לילדים, לפרנסה. לא תמיד יש לו מקום להתלבטות כי זו חולשה. זה המקום בו אני נכנסת כיועצת עסקית שנותנת נקודת מבט שונה מתוך שנות ניסיון רבות במקצוע. צברתי המון ידע, אני מאוד מעודכנת ובאה מתוך ידע אמיתי של הענף. אני יודעת איך מתמחרים, מבינה את הזרמים, את האופנות, את תהליכי הייצור, הייבוא, והשיווק כמובן.

את תהליך הייעוץ אנו עוברים מתוך ראייה כוללת של כלל התחומים הקשורים לניהול העסק עם פתרונות מעשיים: החל מהתנהלות פיננסית, דרך שיווק, ניהול עובדים, ועד לאמונה של בעל העסק שהוא יכול להצליח להרוויח כסף בעיסוק שלו".

יש לך לקוחות קבועים במהלך כל השנה, את עובדת גם איתם בעסקת המודל העסקי המזורז?

"כן אני עובדת כרגע עם הלקוחות שלי בעזרת המודל החדש, הם מתקשרים ושואלים – מה עושים? מתוך זה למעשה נבנה המודל. מדובר במפגש של כמה שעות פנים אל פנים (בהתאם להוראות משרד הבריאות), ואנחנו עוברים על ההתנהלות הפיננסית, על תחום השיווק ועל תחום המחוייבויות, ומטפלים בשלושת המעגלים במקביל. זה טיפול יסודי מקיף לעסק. ריסטארט".

איך את מתרשמת מפעילות המודל כרגע מול הלקוחות שלך?

"המצב הוא אמנם של אי ודאות. אבל אני רואה שלפחות בתוך האי ודאות הם מרגישים בשליטה והם יודעים במקרה הרע איך להתנהל. הם פחות דואגים כי הם יודעים מה יקרה במקרה הגרוע ביותר ואיך להתנהל בו".

יש לך דוגמאות?

"עם תחילת משבר הקורונה כבר נערכנו קדימה. יש לי לקוח שהנחיתי אותו לעצור כרגע את כל המחויבויות לספקים והוא עשה זאת בשיחות טלפון קשות מאוד. אבל חשוב לשים את הדברים על השולחן ולומר זה המצב אני לא עומד בזה, כי האופציה האחרת היא שצ'קים יגיעו לבנק ואז יווצרו בעיות גדולות הרבה יותר.

בעל עסק אחר עם תחילת הקורונה עבר במיידית למשלוחים ומכר המון בדרך הזו. מה שעזר במיוחד הוא מועדון לקוחות שקידם במהלך כל השנה, שיווק בוואטסאפ ובמייל, הלקוחות כבר הכירו אותו, כל מה שנשאר הוא להעמיד קידום מכירות ולרוץ .

לעומת זאת יש גם לקוח שיש לו כבר חובות מהעבר, הבין שהוא לא יכול להחזיק מעמד בחוסר הוודאות ולא ברור איך יצליח לעבור כמה חודשים כאלה, החליט מתוך מצוקה של התקפי חרדה לסגור את העסק. אני עוזרת גם בתהליך הלא נעים הזה".

איך את מסכמת את הקריאה שלך לבעלי עסקים במצוקה?

"הרבה בעלי עסקים כיום הם שקטים, מורטים את השיער, אוכלים את הלב של עצמם ולא יודעים לאן לפנות, והקריאה שלי אליהם – אל תישארו לבד. לא מדובר בהרבה כסף, קחו יועץ עסקי ונסו לראות איך מתנהלים ויוצרים ביטחון דרך עיניים של אדם אחר מקצוען שיש לו ההשכלה, הידע והניסיון, ותעברו למצב של שליטה והבנה איפה העסק שלכם יהיה אחרי המשבר."

 

טלפון: 050-4829839

אתר: https://www.gefenbiz.co.il/

פייסבוק: גפן ייעוץ עסקי GEFEN business Consultants

מייל: [email protected]

 

 

 

 

 

 


כתבה שיווקית


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר