עורכי דין לגירושין בירושלים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
עורכי דין לגירושין בירושלים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

עורכי דין לגירושין בירושלים

מזונות, נכסים ורכוש, אחזקת ילדים, משמורת הקטינים וחטיפת ילדים – אלה חלק מהנושאים שעלולים להיות שנויים במחלוקת בהליך גירושין. הכירו עורכי דין לגירושין בירושלים המומחים לייצוג בנושאים אלה

פורסם בתאריך: 3.8.23 13:24

חשוב להסתייע בשירותי עורכי דין לגירושין בירושלים, שיהיו לצדכם בכל אחד משלבי הגישור, ייעצו לכם ויספקו מענה לכל נושא שיצוץ בהליך הגירושין.


עו"ד ריקי אופק אבן צור – מתמחה לענייני משפחה

היא נוטריונית ומתמחה לענייני משפחה ופירוק חברות מזה 18 שנים, בעלת תואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, סיימה קורס הכשרת דירקטורים במכון מגיד, ולשעבר באת כוחו של היועץ המשפטי לממשלה במשרד המשפטים באגף האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי לענייני משפחה. עו"ד ריקי אופק אבן צור, לאחר ניסיון רב שנים בתחום המשפחה והגירושין בפרט, מבהירה: "גם בתהליך קשה כמו גירושין, ניתן ואף רצוי לשמור על כבוד ההדדי בין בני הזוג תוך חשיבה מתמדת על טובת הילדים, דבר שתלוי לא פעם בגישתו של עורך הדין שבוחרים".

עו"ד ריקי אופק אבן צור (צילום: יובל כהן אהרונוב)

עו"ד ריקי אופק אבן צור (צילום: יובל כהן אהרונוב)

עו"ד ריקי אופק אבן-צור חברה בארגון המשפטנים הבינלאומי, מה שמאפשר לה להתמודד עם תיקים אשר משרדים אחרים אינם יכולים לקחת. כך, מלבד הטיפול בתיקים הסטנדרטיים, היא מתמחה גם בטיפול בתיקי גירושים סבוכים ומקרי חטיפות ילדים, כחלק מייחודיות המשרד. פעמים רבות מעניקה שירותים ללקוחות הגרים בחו"ל או לקוחות אשר עלו ארצה וזקוקים לעורכת דין דוברת אנגלית שהיא מומחית בתחומה.

משרדה של עו"ד אופק אבן-צור הוא משרד בוטיק העוסק בדיני משפחה ופירוקי חברות גדולות במשק, ומתוך כך, מכיוון שהיא עוסקת בשני תחומים אלה, מביאה איתה עו"ד אופק אבן-צור גם ידע רב והתמקצעות ספציפית בתיקי גירושים שאחד מבני הזוג הוא בעלים של חברה .

היא מעניקה שירות לכל לקוח באופן אישי, דבר אשר פעמים רבות מסייע ללקוחות להרגיש בנוח גם כשהם נמצאים במצב רגיש: "חשוב לי לטפל בכל לקוח באופן אישי. לכן אני לא לוקחת כל תיק, מתוך החשיבה שאני זו שאלווה את התיק מתחילתו ועד סופו. מעבר לידע המשפטי שאני מעניקה ללקוחותיי מתוך הניסיון הרב שצברתי, חשוב לי גם להכיר אותם וליצור תחושת אמון וביטחון בכדי להתמודד יחד עם המצב הלא פשוט שהם נמצאים בו בצורה הטובה ביותר".

בנוסף, ריקי היא בוררת מטעם לשכת עורכי הדין ומכך גם התגבשה תפיסתה הייחודית בכל הנוגע לאופן בו הליך גירושים צריך להתקיים: "אני חושבת שכל הליך גירושים צריך להתבסס קודם כל על כבוד הדדי ותוך חשיבה מתמדת על הילדים. פעמים רבות, כשזוג מחליט להתגרש, הילדים לא שותפים להחלטה הזו וזה פוגש אותם בהפתעה גמורה. לכן, חשוב מאוד לשחרר, לא לריב על זוטות ולעשות את כל המאמצים האפשריים בכדי לסיים את ההליך בפשרה ולא להגיע לבית המשפט".

כתובת: רח' דיסקין 9 א',מגדלי וולפסון, ירושלים

טלפון: 02-5770095


עורכת דין לענייני משפחה חיה רודניצקי דרורי  

עו"ד חיה רודינצקי (צילום: יובל כהן אהרונוב)

עו"ד חיה רודינצקי (צילום: יובל כהן אהרונוב)

עורכת הדין חיה רודניצקי דרורי היא עורכת דין לדיני משפחה כבר שנים רבות, לצד היותה מגשרת. היא בעלת משרד עורכי דין מצליח במרכז העיר, מלווה תיקי גירושין ומטפלת במגוון בעיות שמתעוררת במסגרתם. "דיני משפחה הם ענף ספציפי בתחום האזרחי ויש להם חוקים ותקנות משלהם", מסבירה עו"ד דין רודניצקי דרורי. "לדיני משפחה יש בית משפט מיוחד לענייני משפחה, אשר דן בכל סכסוך בתוך המשפחה. לדוגמא: שני אחים שיש להם סכסוך כספי על עסק או על נכס, הדיון בעניינם יתקיים בבית משפט לענייני משפחה ולא בבית משפט שלום או מחוזי. המחשבה היא שיש בין הצדדים זיקה מיוחדת, משפחתית וזאת מלבד הזיקה הכספית, ולכן, בית משפט לענייני משפחה הוא הסמכות המתאימה לדון ולשפוט בסכסוכים בתוך המשפחה וכמובן, סכסוך בין בני זוג שהוא סכסוך בתוך המשפחה ובתור שכזה חלים עליו דיני משפחה, והוא נידון בבית משפט למשפחה".

בישראל יש סמכויות נוספות לדין?

"אכן. בית הדין הרבני, שפועל ודן לפי הדין העברי ויש לו סמכות בלעדית לדון בגירושין עצמם, וכן, לדון בכל עניין הכרוך בענייני הגירושין. כך למשל, ניתן לכרוך יחד עם הגירושין גם תביעת מזונות אישה, תביעת משמורת הילדים ותביעת איזון משאבים".

איך קובעים איפה הדיון מתקיים?

"בישראל, הצד שהגיש ראשון את התביעה הקנה סמכות לאותה ערכאה לדון בתביעה. עד לא מזמן נהוג היה לחשוב שהבעל מקבל יחס מועדף כביכול בבית הדין הרבני, לכן, כדאי כביכול לאישה לפנות ראשונה לבית המשפט לענייני משפחה. אולם לאחרונה, התקבלה בבימ"ש העליון הלכה חדשה הקובעת שוויון בין המינים בחיוב מזונות הקטינים. לאור הלכה זו, לא בטוח כלל איפה כדאי יותר לאישה להגיש את תביעתה. האם בבימ"ש אזרחי או בבית דין רבני. מסתבר שהכל תלוי בנסיבות המקרה, ורק עו"ד מנוסה יכול לקבוע לאיזה ערכאה כדאי לפנות בנסיבות הקיימות".

למה חשוב לשים לב כשבוחרים עו"ד לענייני גירושין?

"בתחום זה של דיני משפחה, הדבר החשוב ביותר הוא ניסיון חיים וניסיון מקצועי. יכול להיות שעו"ד מנוסה יזהה כי המקרה מתאים לגישור וימליץ לבני הזוג על גישור ויחסוך להם הוצאות רבות. לא תמיד ניתן להגיע לפתרון כל הבעיות בגישור, זה תלוי במצב היחסים שבין שני הצדדים. לפעמים אין ברירה וחייבים להגיש תביעה לבית משפט או לבית הדין, לעיתים יש צורך מידי בתביעה כדי להשיג צווים זמניים דחופים כגון: עיכוב יציאה מהארץ, עיקולים, או צו להוציא צד מן הבית עקב אלימות".

וכאשר מעורבים בסכסוך ילדים קטנים?

"אז הדבר קשה במיוחד, כי מתעוררת בעיה של משמורת על הילדים הקטינים וצריך להחליט על זמני שהות ועל ביקורים של ההורה הלא משמורן אצל הילדים. עדיף למצוא נוסחה לביקורים בין ההורים לבין עצמם ולהגיע לבית משפט עם הסכם מוכן לפחות בעניין המשמורת" .

עו"ד רודניצקי דרורי מציינת שמדובר במספר דוגמאות קטן בדיני משפחה, ולכן, כמו שהולכים לרופא מומחה כאשר נתקלים בבעיה רפואית, כך כדאי ללכת לעו"ד שדיני משפחה הם התחום המיוחד שבו הוא עוסק. "יש לזכור כי דיני משפחה זה לא רק גירושין", היא מדגישה ומציינת שדיני משפחה כוללים צוואות וירושות, הסכמי ממון בין בני זוג, כשרות משפטית ואפוטרופסות, מזונות, משמורת, פונדקאות, חטיפות ילדים, אמנת האג ועוד. "בכל מקרה, כאשר מדובר בדיני משפחה, הקשר עם הלקוח או הלקוחה הוא מאוד אינטימי ואינטנסיבי. כאשר בני זוג מצויים במשבר, כמעט כל כמה ימים קורה אירוע חדש בתוך המשפחה ועורכת הדין היא הכתובת להתייעצות והאוזן הקשבת של הלקוח או הלקוחה. הערך המוסף של משרד קטן הוא הקשר המיוחד עם הלקוחות. קשר כזה בין עו"ד ללקוח יכול להתקיים במיוחד במשרד קטן, שיש בו יחס אישי לכל לקוח, וכאשר עוה"ד זמין ללקוח. זאת הסיבה שבחרתי לעסוק  בדיני משפחה".

כתובת: המלך ג'ורג' 33, ירושלים

טלפון: 02-6252777

[email protected]

לאתר: עו"ד חיה רודניצקי דרורי


 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר