תיכון אורט בית הערבה (צילום: ארנון בוסאני)
תיכון אורט בית הערבה (צילום: ארנון בוסאני)

אורט בית הערבה: התיכון הירושלמי שמחזיר להורים את החיוך, ולילדים את האמונה בעצמם

תיכון אורט בית הערבה, התיכון הירושלמי משכונת ארנונה שחרט על דגלו ערכים של שייכות, העצמה ואמונה בכל תלמיד ותלמידה, פתח את שעריו עם תוכנית ייחודית ומותאמת אישית עבור תלמידי כיתות ח'- י'

פורסם בתאריך: 2.5.21 16:35

תיכון אורט בית הערבה, התיכון הירושלמי משכונת ארנונה שחרט על דגלו ערכים של שייכות, העצמה ואמונה בכל תלמיד ותלמידה, פתח את שעריו עם תוכנית ייחודית ומותאמת אישית עבור תלמידי כיתות ח'- י' במטרה להשלים פערים לימודיים שהצטברו במהלך שנת הקורונה האחרונה ומכין אותם למסלול של בגרות מלאה לצד תעודת מקצוע ממשלתית עם מבחר מגמות נחשקות ומובילות . התכנית נהגתה לאור בקשות של הורים שחששו שילדיהם יאבדו שנת לימודים קריטית לעתידם. "התוכנית החדשה מיועדת ל-12 תלמידים בלבד, ומזמינה תלמידים להירשם לתיכון כבר בשנת הלימודים הנוכחית וליהנות מתגבור, מערך המטפל בהיבטים הישגיים, רגשיים וחברתיים ותוכנית מותאמת אישית להשלמת פערים על מנת להגיע לבגרויות מוכנים" משתפת רויטל אמיר מנהלת בית הספר. "אנחנו מאמינים בלמידה חווייתית, איכותית ומותאמת אישית עם מורה מלווה המהווה כמנטור ודוחף אישית את התלמיד להצלחה. התוכנית פתוחה לרישום ללא תנאי סף מיוחדים, פרט לנכונות להצליח, במטרה להזניק את התלמידים קדימה ולנצל את הזמן שנותר עד סוף השנה להשלמת כל הפערים של שנת הקורונה האחרונה במסלול מואץ ואישי מתוך הבנה שאף פעם לא מאוחר".

בלב שכונת ארנונה שוכן תיכון "אורט בית הערבה" הנמנה על רשת החינוך הגדולה בישראל, אורט ישראל, המציבה את חזית החינוך בלב העשייה ומובילה חינוך ערכי, איכותי וחדשני. אורט בית הערבה בניצוחה של רויטל אמיר, מנהלת בית הספר והצוות החינוכי והמקצועי מעניקים אור ותקווה להורים ותלמידים שמרגישים כי בשנה האחרונה ובעקבות הלמידה מרחוק הצטברו פערים לימודיים המקשים על הילד להתקדם במסלול לימודים מוצלח.

רויטל אמיר מנהלת התיכון פותחת את שערי בית הספר ומגלה לנו עולם שכולו נתינה, לב ואמונה "התיכון שלנו מכין את התלמידים לחיים הלכה למעשה, בסופו של יום הם יוצאים לעולם עם חוסן נפשי, עוצמה ואמונה מוחלטת ביכולות שלהם. בתום 12 שנות לימוד מקבלים התלמידים תעודת מקצוע ממשלתית ומי שבוחר בכך משלים  מסלול של בגרות מלאה. אנחנו מעניקים לתלמידים אפשרות בחירה בין מגוון מסלולים מקצועיים במגמות שונות: עיצוב שיער, מכונאות וחשמל רכב ותקשורת וסלולר. כך, שבסיום הלימודים ולאחר השירות הצבאי ואף במהלכו, הם יכולים לעסוק במקצוע שיספק להם כרטיס כניסה לקריירה בתחומים המבוקשים בשוק הישראלי. מרבית התלמידים יש לומר, עוסקים במקצוע כבר מכיתה י"א וצוברים ניסיון מעשי, היכרות עם עולם העבודה ומרוויחים משכורת וחשיפה לתמונת עתיד מיטבית.

הגישה הערכית והייחודית בולטת (צילום: ארנון בוסאני)

הגישה הערכית והייחודית בולטת (צילום: ארנון בוסאני)

בית הספר היחידי בירושלים המציע גם וגם: גם תעודת מקצוע ממשלתית ותעסוקה בשכר וגם מסלול בגרות מלאה >>>

אורט בית הערבה הוא הרבה יותר מתיכון של ציונים, מטלות ושיעורי בית. הגישה הערכית והייחודית בולטת כבר מהכניסה לחצר הירוקה והמטופחת והמדשאות הרחבות, שם הצוות החינוכי מסתובב ונגיש לכל אחד "הצוות החינוכי שלנו עובד מתוך תחושת שליחות ולא מוותר על אף ילד. בעזרת המיומנות המקצועית ויישור מבט לגובה העיניים הם מתווכים לתלמידים את חוויות הצלחה ומאפשרים להם להאמין בעצמם. האווירה היא משפחתית, נעימה וחמה ויחד עם זאת מאוד מקצועית. השילוב הזה מאפשר לתלמידים להתחבר למקום ולפעול מתוך מוטיבציה אישית. אנחנו דואגים לרווחת התלמיד החל מהסעות ממעלה אדומים ופסגת זאב, גוש עציון, רחבי ירושלים ואזורים נוספים, ארוחת צהרים חמה ועד לצרכים הרגשיים. כאשר במהלך היום אנחנו משלבים לימודים עיונים ומעשיים עם תחומי עניין חברתיים וקהילתיים ובכך מאפשרים גיוון ועניין" משתפת רויטל.

את יכולה לספר על התוכנית החדשה ולמי היא מתאימה?

"התוכנית מתאימה לתלמידי כיתות ח'-י' שלאור השנה המטלטלת והמעבר ללימודים מרחוק צברו פערים לימודיים ואף רגשיים וחברתיים. שנת הלימודים בתקופת הקורונה היוותה קושי רב, הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית עבור תלמידים רבים. התוכנית נועדה לצמצם את הפערים הלימודיים במתכונת ממוקדת, על מנת שבסופה יוכלו התלמידים לגשת לבגרויות בהצלחה. אנחנו רואים שיפור משמעותי בקרב תלמידי בית הספר שלנו, לכן החלטנו שאנו רוצים להעביר את הבשורה ואת התוכנית הלאה ולאפשר לעוד תלמידים לחוות חוויה לימודית מעשירה ומפרה, וזאת בעזרת צוות מורים מקצועי ומיומן שמצליח לזהות את הפערים ולהדביק את הקצב בפרק זמן קצר. כמובן שתכנית מקיפה כזאת תוקצבה בהתאם ולכן אנו נאלצים להגביל את מספר התלמידים שיתקבלו לתכנית, מדובר בהזדמנות נפלאה לעשות 'ריסטרט' לשנה האחרונה ולהתחיל בנקודת זינוק אחרת לגמרי בשנת הלימודים הבאה".

חדשנות ויזמות הם רק חלק מן הערכים המובילים בתיכון בית הערבה (צילום: ארנון בוסאני)

חדשנות ויזמות הם רק חלק מן הערכים המובילים בתיכון בית הערבה (צילום: ארנון בוסאני)

מה הייחודיות של תיכון אורט בית הערבה?

"הטריפל שלנו להצלחה משולב מכמה אספקטים: הראשון תעודת בגרות מלאה עם יחידות מוגברות, בסיוע פרטני במסגרת השיעור ומחוצה לו. אספקט שני, תעסוקה מקצועית ובשכר הכוללת השתלבות של תלמידים נבחרים במסלול הכשרה מקצועי במסגרת שעות הלימודים. אספקט שלישי, אימון אישי כהכנה לחיים הכולל הצבת מטרות אישיות, תיווך חווית ההצלחה ומציאת חוזקות אישיות והעצמתם. אין ספק ששלושת הנדבכים הייחודיים משמשים עבור התלמידים מקפצה לחיים וארגז כלים שמובילים אותם להצלחה והגשמה עצמית.

חדשנות ויזמות הם רק חלק מן הערכים המובילים אצלנו בבית הספר. חשוב לנו שהלמידה תהיה מותאמת אישית לכל תלמיד ויהיה מגוון של אפשרויות ולשם כך אנו נעזרים בפלאי הטכנולוגיה. הכיתות מאובזרות היטב מה שרותם את התלמידים לרכישת כלים עכשוויים ומשמעותיים לחיים.

אצלנו גם מאמינים ששילוב של הווי חברתי בריא ותקשורת בגובה העיניים עם התלמידים שלנו, מביאה לתפוקה לימודית אידיאלית ומסייעת לרתום את התלמידים ללמידה בצורה הטובה ביותר, ולא פחות חשוב- לתחושת הגשמה והצלחה. חשוב לנו לתת לתלמידים תחושה בטוחה ולהעצים אותם בתחומים מגוונים בחייהם, לכן יצרנו תוכנית מותאמת אישית לכל אחת ואחד מהתלמידים שלנו, המתווכת  להם הצלחה כל זאת בהתאם לרמה הלימודית האינדיבידואלית של התלמיד.

ברבות השנים יצרנו המון תוכניות שמשרתות את המטרות הללו- תוכנית הכנה לצבא, קורסים חווייתיים כדוגמת בישול וספורט, קבוצת מנהיגות והתנדבות בקהילה. ובנוסף, כל הצוות של בית הספר עבר הכשרת קואצ'ינג מקצועית על מנת שיוכלו לסייע לכל תלמיד ותלמידה למצוא את החוזקות שלהם ולהעצים אותן, ובכך למצוא משמעות וערך נוסף על ההישגים הלימודיים".

תיכון אורט בית הערבה (צילום: ארנון בוסאני)

תיכון אורט בית הערבה (צילום: ארנון בוסאני)

בואו לבקר אותנו >>>

"אני מזמינה הורים ותלמידים להגיע ולהתרשם מהתיכון הייחודי שלנו, אני בטוחה כי מרגע הכניסה  בשערי בית הספר והפגישות האישיות עם הצוות החינוכי תחושו את הרוח והנשמה היתירה השורה אצלנו. אנו נמשיך לפעול למען תלמידים וצעירים ולהכין אותם לחיים הן מבחינה לימודית והן מבינה ערכית וחינוכית. בואו להתרשם ממגוון המסלולים והמגמות הנחשקות עם אינסוף פעילויות חברתיות והעשרה שנועדו לתת למי שרוצה בכך עתיד טוב יותר וכלים להצלחה בחיים – זהו ייעודנו".

 

לקבלת פרטים נוספים אודות תיכון אורט בית הערבה >>>

להרשמה לחצו כאן >>> https://landing.trendy.org.il/bet-haarava/

טלפונים: 02-5374682, 02-5370454

כתובת: בית הערבה 7, שכונת ארנונה, ירושלים

לאתר הבית:  https://bethaarava.ort.org.il/

 

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר