מארש בייקרי (צילום: דברה נקאש deborah nakache)
מארש בייקרי (צילום: דברה נקאש deborah nakache)

מאפים צרפתיים קפואים אליכם הביתה עם מארש בייקרי

ניחוח הריח המתוק שבוקע מהמפעל הקטן שבירושלים, מוביל למארש בייקרי, בית מאפה צרפתי בדיוק כמו בפריז. כדי להרגיש בבית קפה פריזאי מושלם לא חייבים להחתים דרכון ולא צריך אפילו להגיע לכאן, כי המוצרים הקפואים יגיעו אליכם להמשך אפייה בתנור הביתי

פורסם בתאריך: 26.5.20 18:17

כל מי שביקר בפריז לא יכול לשכוח את הפיתוי הנשקף מהוויטרינות של חנויות הפטיסרי, שכולל גם ניחוח מושלם שמתלווה לתענוג. בישראל כמעט ואין מאפיות ששומרות על המתכונים האותנטיים המסעירים עטורי החמאה הצרפתית, יוצאת מן הכלל היא מאפיית מארש – גם בגלל מאפי הבוקר המפתים, גם בגלל הכישרון של הקונדיטור ובכלל כל האווירה של השיק הצרפתי – הכל כשר חלבי למהדרין. אבל מה שמיוחד כאן שהפעם אתם תוכלו להסתובב בבית בחזה זקוף כמו קונדיטורים אמיתיים ולשגע את בני הבית עם הריח הטרי, וזאת משום שהמוצרים נמכרים קפואים וכל שנותר לכם להכניס לתנור וכמה דקות אחר כך להרגיש בבית קפה למרגלות מגדל אייפל. המוצרים יגיעו אליכם עד הבית ארוזים היטב ובהם מבחר מרשים של מאפי בוקר מתוקים הכל על בסיס חלבי: קרואסון חמאה, קרואסון שוקולד, קרואסון שקדים, מאפה וניל בווריאציות שונות, שבלול קינמון, גביניות ובריוש. אריזה של 20 מאפים עולה 100 שקלים בלבד, והיא כבר בדרך אליכם לפינוק אמיתי.

(צילום: דברה נקאש, deborah nakache)

הקלאסיקה הצרפתית אצלכם בבית

את הבייקרי הירושלמי מנהלים בני הזוג בנימין וג'ואנה מארש, שניהם צרפתיים במקור, הוא על הקונדיטוריה והיא על השיווק וביחד הם יביאו אליכם הביתה לירושלים ולאזור המרכז והשרון קלאסיקות צרפתיות אהובות בהזמנה מרוכזת עם הוראות אפייה. את כל המאפים מכין בנימין בעבודת יד קפדנית במפעל הקטן שלו, כולל בצקים ומילויים. "אלו מאפים ממש כמו של המאפיות המפורסמות בצרפת ואפילו טעימים יותר", מסביר בנימין במבטא צרפתי, "המתכון פריזאי אמיתי שמרגישים בו את החמאה והוא מאוד אוורירי ולא תעשייתי".

מארש בייקרי (צילום: David serfati)

מארש בייקרי (צילום: David serfati)

את תורת הקונדיטוריה למד אצל השף קלוד בן סימון ואז התחיל לייצר מאפים במטבח הביתי. מהר מאוד המעדנים תפסו תאוצה והפכו למוצר חובה בכל בית צרפתי בישראל. הוא הועסק בבתי קפה מוכרים בירושלים, עבד כקונדיטור בבתי מלון יוקרתיים ובהם וולדורף אסטוריה ומצודת דוד, כשאת ההיכרות עם הקהל עצמו ביצע מדוכן ביריד במתחם התחנה הראשונה בירושלים ובקניון מלחה, שם הבין שאנשים מאוד אוהבים את המאפים, משם הדרך הייתה קצרה להקמת מקום משלו. בימים אלה מתחילים גם הישראלים להתוודע למאפים המושלמים וקצב ההזמנות גדל עם משלוחים לכל הארץ, לאזור השרון, כפר סבא, פתח תקווה ועוד.

מארש בייקרי (צילום: דברה נקאש deborah nakache)

מארש בייקרי (צילום: דברה נקאש deborah nakache)

הקרואסון הכי צרפתי

בכל סופר היום אפשר למצוא קרואסונים מסוגים שונים, אבל המרחק ביניהם לבין קרואסון צרפתי אמיתי הוא ענק. קרואסון אייקוני אמיתי תוכלו למצוא במאפיית הבוטיק מארש, כזה זהוב ומתפצח עם ריח חמאה מורגש. “אני משתמש בחומרי הגלם הכי מעולים שיש ברוחב לב", הוא מחייך, "ולכן הטעם יוצא מאוד עשיר. את הבצק אני מייצר בדרך מסורתית עם הרבה סבלנות ומרגישים את זה באווריריות ובקריספיות".

כשהקרואסון של בנימין ייצא מהתנור שלכם בבית הוא יהיה זהוב וקריספי, מתפצח מבחוץ ורך מבפנים, כשכל ביס שלו הוא עונג שמיימי ואחריו אוספים אחד אחד את כל הפירורים אל הפה. זאת אהבה.

עוגת המלכים הצרפתית (צילום: מארש בייקרי)

עוגת המלכים הצרפתית (צילום: מארש בייקרי)

עוגת המלכים הצרפתית: La Galette des Rois

גם העוגות המפורסמות של חג המולד הצרפתי נמכרות במארש בייקרי. מדובר בעוגה העונתית  שהצרפתים מצפים לה כל השנה הגאלט דה רואה – עוגת המלכים. העוגה מורכבת מבצק עלים אמיתי וקרם שקדים ונמכרת למשך כחודשיים בשנה, בינואר פברואר. מדובר באחת מהפסגות הווירטואוזיות בתחום והתוצאה מלכותית במיוחד – גם אותה אפשר למצוא במארש בייקרי. בנוסף הוא מכין גם מגוון סוגי קישים (אישיים ומשפחתיים) לפי ביקוש, בעיקר לקראת שבועות לבתי קפה ומסעדות.

אתה אוהב את העיסוק שלך?

אני מאוד אוהב ברוך השם, נוח לי להיות גם עצמאי.

לאן אתה רוצה להגיע?

אני רוצה קו חלוקה קבוע של לקוחות בכל הארץ, ולאט לאט להוסיף מוצר חדש.

מה הסיפוק העיקרי?

אני מאושר כשאני יודע שהבית של הלקוחות יתעורר בבוקר לריחות צרפתיים, מגדל אייפל, באגט. זה נפלא.

איך התגובות?

אנשים מאוד אוהבים ומזמינים שוב ושוב. מאוד כיף לקבל מחמאות, שולחים לנו תמונות, מתייגים אותנו. זה מספק.

איפה היית היום?

חזרתי מסיבוב חלוקה בנתניה, ברעננה, בפתח תקווה ובשרון. הרבה קונים ואוהבים את המוצרים.

מי היית רוצה שיכיר את המוצרים?

חשוב לי להכניס אותם גם לקהל הישראלי ולא רק לצרפתים.

מה הכי מיוחד במארש בייקרי?

הקונספט שאנשים הם השפים. מכניסים לתנור ומקבלים מוצר כמו במאפייה, אפילו יותר זול ואפשר לאכול מתי שרוצים.

תוך כמה זמן מגיעה הזמנה?

הזמנה מגיעה תוך 24 שעות בירושלים. יש לנו משלוחים בעיר שלושה ימים בשבוע – בראשון, רביעי ושישי. בשאר הערים הזמנה מתבצעת לפי ביקוש.

המוצרים נמכרים גם אפויים?

מי שרוצה יקבל אפוי אבל רק בירושלים, כי חשוב לנו לשמור על טריות ונגיע בדיוק בשעה שביקש הלקוח.

יש  מינימום הזמנה למשלוח?

מינימום הזמנה של קרטון אחד שהלקוח מרכיב לעצמו עם 20 מאפים. זה המינימום למשלוח עד הבית 100 שקל.

משפט לסיום?

במיוחד עכשיו שלא טסים לחו"ל, יש לכם אפשרות להתענג ממש כמו בבירה הצרפתית.

מארש בייקרי

מארש בייקרי

טלפון להזמנות: ג'ואנה 054-5441870

כשרות: רבנות מהדרין ירושלים

פייסבוק: מאפייה מארש – Marrache's Bakery

אינסטגרם: marrachebakery

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר