יואב אריה לוי, טיפול מחובר (צילום: שם בראל)

יכול להיות שזה בדיוק הטיפול שחיפשתם!  טיפול בראש אחר מהפסיכותרפיסטים והפסיכולוגים בירושלים שאתם מכירים

ממוקד, יצירתי, ייחודי, מקורי, מעניין ומפתיע! ריאיון בלעדי עם הפסיכותרפיסט יואב אריה לוי מייסד טיפול מחובר, על טיפול פסיכולוגי בירושלים בניגון ייחודי שמשלב מיקוד, עומק, שמחה וצחוק

פורסם בתאריך: 22.11.20 19:10

"טיפול לא חייב להיות רק תהליך כבד וכואב", אומר לנו יואב אריה לוי, בשיחה על טיפול נפשי, צמיחה, קליניקות ומה שביניהם (וכמובן גם על השפעות הקורונה, איך אפשר שלא). נפגשנו לריאיון קצר בקליניקה שלו בלב קטמון הישנה, כדי להתעדכן על מצב המטפלים והפסיכולוגים בירושלים, ועל פסיכולוגיה בכלל בשנת 2020.

מעניין אותי לשמוע מהו טיפול נפשי בעיניך?

"טיפול פסיכולוגי בעיני הוא תהליך של מסע שאנחנו מתחילים יחד, אבל אנחנו לא יודעים בדיוק לאן נגיע ואיך יסתיים. טיפול יכול להיות תהליך מרתק ומעניין שדרכו אנחנו לומדים להכיר את עצמנו, ולהבין יותר טוב מה עובר עלינו. טיפול יכול להיות גם חוויה ממש מצחיקה עד דמעות וכואבת בו זמנית, ויחד עם זאת גם יעילה וממוקדת. חשוב לי שבטיפולים יהיו גם צחוק ושמחה כשזה מתאים, כי זה מקל כשאפשר לצחוק על דברים ונותן אנרגיה ומוטיבציה להתקדם".

 

יואב אריה לוי, טיפול מחובר (צילום: שם בראל)

יואב אריה לוי, טיפול מחובר (צילום: שם בראל)

מה לדעתך מאפיין את הפסיכולוגים בירושלים? מה עדיין חסר וצריך לגשר עליו?

"המטפלים והפסיכולוגים בירושלים מנוסים מאוד מזה שנים רבות בעבודה עם האוכלוסייה המגוונת של ירושלים לסוגיה. הם מכירים היטב את הטראומות שהעיר עברה, יחד עם התקופות הטובות. עם זאת, כיום יש עדיין מטפלים רבים שהם יותר 'מטפלים קלאסיים' והטיפולים שלהם פחות ממוקדים. לשמחתי, יש היום יותר ויותר 'מטפלים של הדור הבא' שמבינים את הצורך למקד את הטיפול ולשלב עבודה בין גישות שונות כדי להצליח בטיפול. ה'מטפלים של הדור הבא' יותר אקטיביים ונוכחים בטיפול. הם יודעים שהצלחה בטיפול עוברת דרך גוף, נפש ונשמה. אני חושב שבשנים האחרונות אנחנו מתקדמים מאוד, אבל עדיין חסרים פסיכותרפיסטים ופסיכולוגים בירושלים שעברו הכשרות ממושכות וארוכות שנים, בתחומים כמו טיפול דינמי ממוקד וטיפולי גופנפש".

איך בעצם פיתחת את הגישה שלך? מכל הטיפולים הפסיכולוגיים בירושלים שאתה מבצע, במה אתה הכי מאמין?

"אני מאמין בטיפולים פסיכולוגיים ממוקדים, כלומר שממקדים את האדם לדברים שחשובים לו, אבל בלי לוותר על העומק שבטיפול. כשיש מישהו שממוקד בדבר אחד, כנראה שבסופו של דבר הוא יגיע לשם, גם אם אין לו כרגע מושג איך זה יקרה. במהלך השנים עבדתי עם גישות שונות וראיתי שלכל גישה יש את המתנות שלה, אבל כשמשלבים כמה גישות יחד ומתאימים לכל אחד את המזיגה שמתאימה לו, נוצר אפקט הוליסטי-וסינרגטי וההתקדמות מוכפלת פי כמה. זאת הסיבה שיצרתי את הגישה של "טיפול מחובר", בה אני משלב עבודה על הדפוסים הלא מודעים שלנו, עבודה על המחשבות וההתנהגות שלנו, עיבוד טראומות שעברנו, וכמובן גם הקשבה עמוקה לגוף – ממנו מתחיל הכל".

יואב אריה לוי, טיפול מחבר (צילום: שם בראל)

יואב אריה לוי, טיפול מחובר (צילום: שם בראל)

מעניין. באיזה באוכלוסיות בירושלים אתה מטפל?

"זה באמת מאוד מגוון. יש לי לקוחות מכל האוכלוסיות: חרדים, חסידיים, נערי גבעות, חילוניים, וכמובן דתיים לאומיים ובחורי ישיבות. פעילי ימין וגם פעילי שמאל. עם כל אחד אני מוצא את השפה המשותפת וצדדים מעט אחרים שלי באים לידי ביטוי בטיפול איתו. לפעמים נוצרים חיבורים מיוחדים ולא צפויים. למשל יצא לי פעם לטפל בבחורה רוסיה שעלתה לארץ, היא דיברה רק רוסית ואני רק עברית, אז דיברנו באנגלית והיה טיפול מיוחד ומעניין בו נפגשנו בין העולמות. מבחינתי, כל מי שמוכן לקחת אחריות על החיים שלו, מוזמן אצלי לטיפול פסיכולוגי בירושלים".

טיפול זו עבודה לא פשוטה. למה בחרת בעבודה הזאת?

"נכון שיש אתגרים, אבל זו באמת שמחה גדולה מאוד לראות אנשים שמתקדמים ומגשימים חלומות", יואב אריה לרגע עוצם עיניים, ונראה שהוא נזכר בטיפולים של השנה האחרונה, "יש דברים ששווים את הכל!', הוא אומר בחיוך, "לפני שנה עבדתי עם נער שאמר שהוא רוצה להתאבד, ובקושי הסכים לדבר איתי. בסוף השנה הוא החליט לבחור בחיים והתחיל מסלול של לימודים וזה היה מרגש מאוד. אני זוכר את האור בעיניו ואת התקווה החדשה שניצתה בו. והיו עוד הרבה… כמו אישה שעזבה בעל מתעלל והחליטה להתגרש ובנתה חיים חדשים. או אדם חולה במחלה קשה, שלמרות הכל החליט לפתוח חברה שהוא ינהל מהבית. ויש גם פשוט הרבה אנשים חרדתיים שמוצאים את הכוח להתמודד. יש גם הרבה אנשים שהיה נראה שלעולם לא יתחתנו, והם מצליחים לבנות זוגיות חדשה. זו באמת זכות להתבונן ולדעת שאי שם מאחורי הקלעים יש לא מעט התפתחויות חיים שיכולתי לקחת חלק בהן".

יש שאלה שתמיד רציתי לשאול מטפל: שאלת פעם את עצמך, מה אנשים זוכרים מכל מה שהיה אחרי הטיפול?

"זו שאלה מעניינת, ובאמת שזה מאוד מפתיע מה אנשים זוכרים ממך, ומה מכל מה שאמרת יחרט בזכרונו ויעשה אצלו את השינוי. גיליתי שזה הרבה פעמים יהיה דווקא משפט שאמרתי ברגע של השראה, שאחר כך לא תמיד זכרתי שאמרתי אותו. למשל מטופלת אחת אמרה לי שברגע שאמרתי לה את האמירה הקשה שאם לא תעזוב את הבית המתעלל, יקרה לה מה שיקרה ליהודים בשואה שנשארו באירופה, היה מבחינתה הרגע ששינה את חייה. מטופלת אחרת למשל התקשרה אלי אחרי כמה שנים להגיד לי שאמרתי לה פעם "אם נאמין באמת – הכל אפשרי" וזה נתן לה כוח לשנים רבות. מישהו אחר אמר לי ששמר שנים רבות בארנק פתק שפעם קיבל ממני".

יפה. אבל יש כל כך הרבה מטפלים, איך לדעתך מומלץ לבחור פסיכותרפיסט או פסיכולוג בירושלים?

"זה נכון שכשרוצים לדעת איך לבחור פסיכותרפיסטים ופסיכולוגים מומלצים בירושלים זה יכול להיות מאוד מבלבל. בסופו של דבר, אחרי שאספתם את כל המידע וההמלצות שאתם יכולים מחברים או מהאינטרנט, צריך פשוט להסתכן ולהתחיל. אני אומר: תגיעו לפגישה אחת או שתיים, ושימו לב אם אתם מרגישים שאתם מצליחים ליצור שפה משותפת עם המטפל, ואם אתם מרגישים שאתם בכיוון הנכון. זה נכון שלא קל לדעת בהתחלה, אבל אין דרך אחרת מלבד לנסות ולתת אמון. אם יש משהו שמפריע לכם, לפני שאתם מוותרים – נסו לדבר על כך עם המטפל ותראו אם הוא מבין אתכם, ואם אתם מצליחים להגיע להבנה ולעבוד בשיתוף פעולה".

 מה צפוי בשנים הבאות בעולם הטיפול? ומה החזון שלך לשנים הקרובות?

"המגמה כיום היא אינטגרטיבית וגם גופנית. דווקא בעידן הקורונה אנשים ירצו עוד יותר לחזור לגוף, אבל גם עוברים יותר לטיפול אונליין. כיום בדור האינסטנט, בעולם של טיפולים קצרים, חשוב לדעת איך לבצע טיפול פסיכולוגי באופן יסודי במסגרת שהיא גם מוגבלת בזמן.

"בשנים הקרובות, החזון שלי הוא להמשיך ולפתח גישות טיפול מודרניות שכמה יותר מטפלים יוכשרו לטפל בהן. חלום גדול יותר שלי, הוא שבבתי הספר יהיו שיעורים שילמדו אינטליגציה רגשית ומיומנויות וכלים להתנהלות והתמודדות בחיים. יש סיכוי שזה יכול לחסוך המון שנים של טיפול פסיכולוגי בעתיד".

מה אתה ממליץ למי שמתלבט האם ואיך להתחיל טיפול פסיכולוגי בירושלים?  

"זה די נפוץ שאנשים חוששים להתחיל טיפול, או לפנות למטפל. יש אנשים שמעולם לא דיברו על הבעיה שלהם עם אף אחד והם חוששים להרגיש שנכשלו, ויש אחרים שניסו כבר כמה טיפולים פסיכולוגיים, והתאכזבו. הקריאה שלי אליכם היא אל תתייאשו! יכול להיות שעדיין לא מצאתם את הטיפול והמטפל שיתאים לכם, אבל ברגע שתמצאו אתם תדעו שזה היה שווה את המאמץ. אם יש לכם איזושהי התלבטות אפשר להשאיר לי הודעה, אשמח לדבר איתכם לעזור לכם להבין את מצבכם, ולהכווין אתכם הלאה למטפל או פסיכולוג בירושלים שיתאים לכם.

האמת שהיה ריאיון קצת קצר, אבל מסקרן ומעורר מחשבה. אם אתם רוצים לקרוא עוד תוכלו להיכנס לאתר הבית של יואב אריה לוי – טיפול מחובר

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר