בית אבי חי (צילום: שי גטסוף)
בית אבי חי (צילום: שי גטסוף)

הו אמסטרדם: ראש חודש שבט בבית אבי חי יוקדש ליהודי אמסטרדם

כמדי חודש, גם מפגש ראש חודש שבט בבית אבי חי יעסוק בסימן קהילה יהודית בעולם. הפעם יוקדש המפגש ליהודי אמסטרדם במאה השבע-עשרה

פורסם בתאריך: 20.12.18 15:59

מאת: סיגל קליין (תוכן שיווקי)

המפגש הקרוב של אירוע 'ראש חודש' בבית אבי חי יוקדש לעיר אמסטרדם ולקהילה היהודית המפוארת שהתגוררה בה מאות שנים. למעשה, ההיסטוריה של יהודי הולנד כרוכה בזו של ההולנדים ומשקפת את התהליכים שהתרחשו בה במהלך השנים. הקהילה היהודית פרחה ושגשגה בעיר, בעיקר לאחר גירושם מספרד ומפורטוגל. יהודים רבים יכלו לקיים בעיר הסובלנית, המקבלת והמתירנית חופש דת ופולחן שלא התאפשר בערים שכנות אחרות  באירופה. אך כמו מערים נוספות ביבשת גם באמסטרדם השתלבו היהודים במהרה במרקם החיים וחלקם אף היו לעמודי התווך בכלכלה, במסחר, בפוליטיקה ובחיי התרבות של אמסטרדם.

כיום אין יהודים רבים המתגוררים באמסטרדם, אך בכל רחובות העיר ובעיקר ברובע היהודי – רובע תיירותי ראשון במעלה – ניכרת השפעתה של הקהילה על הולנד בכלל ואמסטרדם בפרט ובולט במיוחד הקשר ההדוק בין ההיסטוריה של הולנד לבין קורותיה של הקהילה היהודית שחיה בה. בין האטרקציות ההיסטוריות בולט שפע של אתרי ביקור ברובע היהודי – מה שהיה בעבר מקום מושבה ומרכז החיים של קהילה יהודית מכובדת.

מפגשי 'ראש חודש' בבית אבי חי עוסקים השנה בסימן של קהילות יהודיות ברחבי העולם ובניסיון לפתוח צוהר ולתת במה וזרקור כל פעם להיסטוריה של קהילה יהודית חשובה ומעניינת אחרת ברחבי תבל.

באירוע ייקחו חלק פרופ' יוסף קפלן, פרופסור אמריטוס בחוג להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטה העברית בירושלים שיספר על אמסטרדם כבירת האנוסים שחזרו ליהדותם במאה השבע-עשרה ויעל מאלי, מרצה במכללת אפרתה ומדריכת סיורי אמנות באמסטרדם ובהאג שתשוחח על הקשר בין הצייר רמברנדט ויהודי אמסטרדם.

 

אירוע "ראש חודש שבט – אמסטרדם" בהנחיית טל רוזנר, יתקיים ביום ראשון, כט' בטבת 06.01, בשעה 20:00.

הכניסה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי. ניתן להזמין כרטיסים מראש בקופות בית אבי חי. 

לפרטים באתר בית אבי חי

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר