ד"ר אסף ענברי (צילום: דניאל זריהן )
ד"ר אסף ענברי (צילום: דניאל זריהן )

הסופר אסף ענברי מתארח בבית אבי חי

מפגש סלון מרתק יתקיים בבית אבי חי עם הסופר אסף ענברי על הסיפור שמאחורי הספר "הטנק, המגולל את סיפורם של חמישה אנשים שונים שכל אחד מהם בטוח שהכריע את מלחמת העצמאות

פורסם בתאריך: 20.2.19 17:20

מאת: דשה אברמנקו (תוכן שיווקי)

מעת לעת מקיים בית אבי חי מפגשי סלון על הסיפורים שמאחורי הספרים ומפגיש בין הציבור הרחב לבין סופרים מוכשרים ומרתקים. הפעם, יתקיים המפגש ביום ראשון ה- 24.2.19 , בשעה 20:00, עם הסופר ד"ר אסף ענברי אשר יספר על הסיפור שעומד מאחורי ספרו הפופולרי והמדובר "הטנק". ענברי הוא סופר, פובליציסט ודוקטור לספרות עברית אשר הוציא את ספרו הראשון "הביתה" בשנת 2009, רומן אשר נחשב לקלאסיקה של הספרות הישראלית וזכה לשבחים רבים. לפני כשנה, ב- 2018,  הוציא לאור את ספרו השני "הטנק" בו גיבור מלחמת העצמאות לוקח את הקוראים למסע דרמטי בעקבות אחד מסיפורי היסוד של ישראל.

עלילת הספר מבוססת על המציאות ועל גיבורים אמתיים וסובבת סביב חמישה אנשים שונים שכל אחד מהם בטוח שהוא זה שהכריע את מלחמת העצמאות על ידי עצירת הטנק הסורי שבדגניה. ההתפכחות המרה של מלחמת יום הכיפורים מסחררת את חמשת הגיבורים למערבולת של חשבון נפש נוקב. המאבק על המיתוס אינו רק מאבק אישי על הכרה ותהילה, אלא מאבק על האתוס: האם זה סיפור על גבורה או על עורמה? על מצוינות או על נס? המשמעות שכל אחד מהם יוצק לסיפור- וכך לקיומו שלו – היא פעימת הרגע הנצחי בחיים זמניים וחולפים.

כיצד ניתן לספר את הסיפור הזה? מה החשיבות של הזיכרון ההיסטורי בסיפור? ומה בין מיתוס לאתוס? – על שאלות אלו ינסה לענות ענברי במפגש האינטימי ויוצא הדופן בבית אבי חי, תוך שהוא משוחח עם בלהה בן-אליהו, מרצה לספרות במכון כרם שבירושלים, במכללת דוד ילין ומכללת אפרתה. מפגש זה הוא הזדמנות נדירה לשמוע על תהליך הכתיבה של אחד מהספרים המסקרנים ביותר שיצאו לאור בזמן האחרון.

יום ראשון 19.2.19 בשעה 20:00

מחיר 20 ₪ , סטודנטים ללא תשלום בהצגת כרטיס סטודנט 

 לרכישת כרטיסים באתר בית אבי חי

טלפון: 02-6215300

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר