דוד אלפסי רואה חשבון (צילום: אייל אלפסי)
דוד אלפסי רואה חשבון (צילום: אייל אלפסי)

החזרי מס לשכירים: רו"ח אלפסי דוד, ירושלים

"אם מגיע לכם כסף מהמדינה כחוק אין כל סיבה שלא לעשות כל מאמץ ולקבל אותו וכאן המחוקק בה לקראת השכירים ומאפשר להגיש בקשה להחזר מס שש שנים אחורה", אומר רו"ח  דוד אלפסי שמתמחה בהחזרי מס לשכירים, "צריך להיות מודע למצבים שונים ולפנות לאיש מקצוע בכדי לממש באופן אופטימלי את הזכויות שלכם"

פורסם בתאריך: 9.9.19 10:28

מדברים הרבה על החזרי מס לשכירים אבל רובנו לא עושים מספיק בשביל לבדוק מה באמת מגיע לנו וכמה. לעתים בשל חשש מעצם הפנייה לרשויות המס, אך במרבית המקרים אנו נמנעים מלעשות זאת בשל חוסר ידיעה כיצד לבצע את התהליך ומה סיבת הפנייה. אם אתם עובדים ביותר ממקום אחד, אם הפקדתם כסף לחסכון בקופות גמל, אם אתם עוסקים בשוק ההון וניירות ערך דרך הבנק או אם מכרתם נדל"ן או שמתכננים פרישה לפנסיה – יכול מאוד להיות שמגיע לכם כסף ממס הכנסה. פנינו לרואה החשבון דוד אלפסי מירושלים, כדי שיעשה לנו קצת סדר בכל הנושא הזה של החזרי מס לשכירים.

"רוב השכירים מסתפקים בד"כ בבדיקת תלוש המשכורת ברפרוף בלבד, בודקים את ההורדות ואת שורת הנטו ויכולים אולי לפספס כספים המגיעים להם ממס הכנסה ו/או מהביטוח הלאומי. כמו כן, במרבית המקרים מתמקדים בנושאים היותר מוכרים המזכים בהחזר כמו "נקודות זיכוי" שחשוב מאוד הרי כל שקל חשוב, אולם לפעמים הכסף הגדול באמת נמצא במקומות אחרים. צריך להיות מודעים למצבים השונים בחיים ולפנות לאיש מקצוע בכדי לממש באופן אופטימלי את הזכויות שלכם. אם מגיע לכם כסף מהמדינה כחוק אין כל סיבה שלא לעשות כל מאמץ ולקבל אותו וכאן המחוקק בה לקראת השכירים ומאפשר להגיש בקשה להחזר מס שש שנים אחורה" אומר רו"ח  אלפסי. "ישנם מגוון רחב של סיבות ומצבים המזכים בהחזרי מס. לדוגמא אם אתם עובדים ביותר מעבודה אחת או החלפתם/ עזבתם מקום עבודה באמצע השנה לא תמיד תיאום המס חושב באופן מדויק", אומר רו"ח  אלפסי ומוסיף, "מצב שבו  הסטאטוס המשפחתי משתנה, נכות, ילדים, גירושין, ילד בחינוך מיוחד, תרומות לגופים ולמוסדות ציבוריים מוכרים, הפקדות לקופות גמל ופנסיה, הוצאות להנצחת בן משפחה שניספה במערכה או בפיגוע טרור, תושבים חוזרים, עולים חדשים, לימודי תואר אקדמי או לימודי תעודה ועוד".

דוד אלפסי רואה חשבון (צילום: אייל אלפסי)

דוד אלפסי רואה חשבון (צילום: אייל אלפסי)

יחד עם זאת החזרי המס המשמעותיים יותר רלוונטיים במקרים מיוחדים, כאן אין  תחליף לאיש מקצוע איכותי ובעל ניסיון, ובעיקרם: 

 יציאה לפנסיה? חשוב להתייעץ עם יועץ פנסיוני בשיתוף עם מומחה לענייני המס. חלק מהפנסיה פטורה ממס וחשוב לקבע את הזכות הזאת. לא תמיד חברות הביטוח או המעסיק המשלמים את הפנסיה עושים בעבורכם את התחשיב הנכון לכן יש לבדוק את הנושא ולוודא שהפנסיונרים מנצלים כראוי את הזכויות המגיעות להם.
סיום עבודה וקבלת פיצויים: חשוב להתייעץ עם איש מקצוע על מנת לבדוק האם כדאי לקבל פיצויים פטורים ולבצע פריסת מס או לקבל פטור על מרכיב הפנסיה או שילוב של השניים.
במכירת נדל"ן /דירה: חשוב לבדוק שנעשה חישוב נכון של מס השבח ולבדוק האם שווה לבצע פריסת מס.
מושקעים בשוק ההון וניירות ערך? כדאי לבדוק שהמיסים הורדו נכון וקוזזו גם כל ההפסדים שהיו, כולל משנים קודמות.
האם נוכל לעמוד מול רשויות המס במקרה של החזרי מס לבד? אפשרי אבל לא רצוי. כדאי תמיד להתייעץ עם רו"ח מוסמך או יועץ מס מוסמך ומקצועי שיודע איך להגיש את הדברים כדי שאכן יתקבלו כל החזרים, כולל רטרואקטיבית. לא כל אחד יודע איך להגיש את המסמכים למס הכנסה. רואה חשבון או יועץ מס יוכלו למקסם ללקוח את גובה ההחזרים בשל הבנתו והיכרותו את המערכת, לכן חשוב שאדם מקצועי יעמוד מול רשויות המס ולא השכיר עצמו שאינו ממש מבין ובקיא בכל רזי התחום וגם עלול להיקלע למצב שהוא חייב מס לרשויות. חשוב להדגיש כי שכירים בארגונים גדולים יחסית מטופלים טוב יותר מול רשויות המס, אולם גם הם אם אינם מודעים לכלל המצבים המזכים בהחזרים ולפיכך עלולים להפסיד כספים רבים.
האם גם מביטוח לאומי מגיע החזר לשכירים? כפי שבמס הכנסה יש תאום למי שעובד ביותר מעבודה אחת, גם בביטוח לאומי יש לבצע תאום מס באם עובדים יותר מעבודה אחת, שווה לבדוק באם מגיע החזר ביטוח לאומי.
מהי העמלה הנגבית בד"כ על שירותי ייעוץ להחזרי מס? קיימות היום בשוק חברות רבות שמאתרות שכירים המגיעים להם החזרי מס, גובות דמי פתיחת תיק וגובות שכ"ט שנע בין 15% ועד 25% מההחזרים המתקבלים בפועל. במשרד שלי אין דמי פתיחת תיק ואנחנו גובים את העמלה שלנו רק במקרה שיש החזר ממס הכנסה, גובה שכר הטרחה נקבע מראש בתאום עם הלקוח והוא גם תלוי בגובה ההחזר ובמורכבות הטיפול הנדרש .

 

אלפסי דוד רואה חשבון

כתובת: הרב הרצוג 21, ירושלים

טלפון: 02-5665570

אתר: www.alfasi-david.co.il

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר