עורכי דין מקרקעין בירושלים (אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
עורכי דין מקרקעין בירושלים (אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

עורכי דין מקרקעין בירושלים

עסקאות קניה ומכירה של מקרקעין מלוות במסוכנות, מורכבות וקושי. מדובר בעסקה הגדולה ביותר של אדם בחייו והיא חייבת להתנהל על-ידי עו"ד מומחה על מנת למנוע עוגמת נפש והפסד כספי. הכירו עורכי דין מקרקעין בירושלים שיגרמו לעסקה שלכם להיות בטוחה ומוצלחת

פורסם בתאריך: 8.1.23 10:20


אבי לוי – עורך דין ומגשר אזרחי ומקרקעין

עו"ד אבי לוי הוא בעליו של משרד בוטיק בתחום המקרקעין עם ניסיון עשיר וידע רב. בעברו היה משווק מקרקעין והוא מכיר את התחום מכל היבטיו. עו"ד אבי לוי רואה בתפקידו שליחות ורצון לטפל ולעזור ללקוחותיו ובעיקר להגן ולשמור על הזכיות שלהם על מנת שיקבלו את התמורה כפי שהתכוונו. "אני מכיר את תחום המקרקעין לעומקו ולרוחב מכל הצדדים: הן מהצד של הקונה, המוכר, המשווק והבונה. המקצועיות והנחישות מאפשרים לי לייעץ בתבונה, לייצג  ולשמור על  הזכויות של הלקוחות שלי בצורה המיטבית", מסביר לוי.

משרדו של עו"ד לוי, מטפל בקשת רחבה של תחומים החל מדיני מקרקעין הכוללים בין היתר ייצוג לקוחות בעסקאות רכישה, מכירה והשכרה של דירות יד שנייה או חדשות מקבלן ועד יעוץ לגבי חתימת עסקאות בתחום הנדל"ן כולל בדיקות מקדימות ואימות הנתונים, ליקויי בנייה, ייעוץ וטיפול ברישום בתים משותפים, רישום בטאבו, מיסוי מקרקעין, פירוק שיתוף, פינוי מושכר וליווי אישי של הלקוחות עד רגע החתימה ועוד.  "דיני מקרקעין זה אחד התחומים המשפטיים המורכבים ואשר משפיעים לאורך תקופה ארוכה על חיינו", מסביר עו"ד לוי, "מדובר בתחום עם משמעויות כלכליות והתחייבות כספיות גבוהות ותפקידו של עו"ד לבדוק את הרוכש ואת המוכר בעיני החוק והמציאות. חשוב שעו"ד יהיה מקצועי ובעל ידע רב על מנת להעניק ללקוחות את המידע הנכון והמקצועי ביותר. אני נוהג להילחם על כל לקוח כאילו הוא הלקוח היחיד שלי".

עו"ד אבי לוי (צילום: יח"צ)

עו"ד אבי לוי (צילום: יח"צ)

עו"ד לוי, בוגר תואר שני במשפטים ובמנהל עסקים, מילא תפקידים בכירים רבים במערכות ציבוריות ואזרחיות. "לאור הניסיון הרב שלי, אני מייעץ ללקוחות גם מעבר להסכם המשפטי והחוק. אני מסביר מה המשמעויות הנלוות להסכים הכתובים, מסייע להם להוציא את המיטב מהעסקה. ולכן אני תופס זאת כשליחות, התפקיד שלי  לשמור על הלקוח שלי, לבדוק היטב את הצד השני, החל מבדיקות הזהות ועד הרישום במקרקעין, בטאבו וכל ההליכים הבירוקרטים, שלב אחר שלב" הוא מציין ומוסיף: "המטרה שלי להביא את הצדדים לקו סיום לשביעות רצונם של הצדדים- המוכר מקבל את כספו במועד כמפורט בהסכם והקונה מקבל את החזקת הנכס ורישום הזכויות בנכס".

ניתן לעשות זאת לבד?

"כל דבר ניתן לעשות לבד, אבל לעו"ד יש את הידע המקצועי, המשפטי והאישי המצטבר  שרכש לאורך השנים. הוא יודע לשים לב לפרטים הקטנים והגדולים כאחד, לשים לב לבעיות שיכולות לצוץ בעסקה ולהשליך על העתיד ולכן חשוב לקחת עו"ד. אני מייצג את הלקוחות שלי באופן אישי, זמין עבורם, משקיע שעות רבות על מנת להשיג עבורם את העסקה הטובה ביותר וכמובן לייצג את האינטרסים שלהם בצורה המקצועית".

כאשר רוכשים דירה, קונים מקבלן, לא ניתן להסתמך על עו"ד של הצד השני?

"ראשית, החוק לא מאפשר זאת למעט מקרים שיש הסכמה בכתב. אך מומלץ מאוד שלכל צד יהיה עו"ד על מנת למנוע ניגודי אינטרסים עתידיים, הסיבה העיקרית היא שבמידת הצורך יהיה מי שישמור על הזכויות שלך, כאשר עו"ד אחד מייצג או מטפל בקונה ומוכר הכל טוב עד שיש בעיה ואז נדרשים לפנות לעו"ד אחר. ( הזול עולה ביוקר) ולכן דווקא כאשר קונים דירה מקבלן, יש משנה צורך בעו"ד נפרד, כי התפקיד של עו"ד של הקבלן, לייצג רק את הקבלן והאינטרסים שלו. אני ממליץ בכל הסכם, ובטח ובטח במקרקעין לקחת עו"ד מתמחה בעניין שייצג אותך וישמור על הזכויות שלך באופן אישי".

שתף אותנו במקרים שייצגת.

"לאחרונה סיימתי לטפל במכירת דירה עם חמישה יורשים. הקושי הוא בדרך כלל עוד לפני ההסכם שיש ניגודי אינטרסים, הבנה של הזכויות ותשלומי מיסוי נפרדים. אחרי הסכמת הצדדים צריך לבנות הסכם מכר שמתאים לכולם וכמובן מתאים לצרכים והאפשרויות של הקונה. וכן, כאשר יש יורשים רבים, אחת המשימות היא גם לרכז את כולם מאחר וכל אחד גר במקום אחר, עובד ויש לו את עיסוקיו ובעיותיו האישיות והרפואיות.  הצלחתי להביא אותם למפגש משותף ולעשות את ההסכם באותו מקום. מאחר וזה לא היה במשרד ולא ניתן לתקן פעם אחר פעם את המסמכים, ההסכם היה חייב להיות פיקס וכולם יצאו מרוצים.  כמובן לא פעם תחום הסכמי הירושות ופירוק שיתוף היא משימה מורכבת שיש בנות זוג, שאומנם הן לא חלק מהירושה, אבל הן מעורבות עתידיות לדוגמא שצריך לקחת משכנתא. בנוסף, היה לי מקרה שטיפלתי בלקוחה שרכשה דירה מאחת החברות הגדולות, היא טופלה בתחילה באמצעות עו"ד של הקבלן וכאשר התיק הגיע לידי, שיניתי סעיפים בחוזה לטובת הלקוחה. דאגתי לזכויות שלה בעשרות סעיפים שלמים כמו בתחשיב בשטחים הציבורית, תוספות בדירה, אחריות הקבלן ועוד. בכך חסכתי לה עשרות אלפי שקלים".

לאתר של עו"ד אבי לוי >>>

טלפון:   052-2353449

כתובת: מודיעין מכבים רעות

דוא"ל:  [email protected]


עורך הדין יצחק מלכה ממשרד מלכה עורכי דין – Malka Law Firm

עסקת נדל"ן, בין אם רכישה ובין אם מכירה, היא אחת העסקאות הגדולות והמשמעותיות שעושה משפחה בחיים. בכל אחת מהעסקאות חשוב שילווה אותנו, עוד משלב קבלת ההחלטה על הרכישה או המכירה עורך דין שמקרקעין ונדל"ן הם תחומי ההתמחות שלו.

"עסקת נדל"ן, למרות שלעיתים זה לא נראה כך, היא אחת העסקאות המורכבות שיש ובעלת הפוטנציאל הגבוה ביותר להשתבש", מסביר עו"ד יצחק מלכה ממשרד מלכה עורכי דין – Malka Law Firm, שהגיע לתחום הנדל"ן מתחום התכנון והבנייה וההתחדשות העירונית. "מרבית האנשים יוצרים קשר עם עורך דין, לאחר שכבר 'נסגרו' על נכס שבפועל הדבר הנכון הוא שהחיבור עם עורך הדין יהיה בשלב הראשוני, שבו רק חושבים על רכישה או מכירה של נכס. ללקוחות שלי אני מסביר שהליווי כולל גם את תהליך חיפוש הנכס או עצם קבלת ההחלטה על מכירת נכס. כך, אני מבין בדיוק מה הצורך שלהם, בודק את הנכסים שיכולים להיות רלוונטיים תוך כדי תנועה ומבצע בדיקות על מנת להבין האם נכון כלכלית למכור".

מה כולל תהליך הליווי בתחום הנדל"ן?

"זה מאוד תלוי אם זו קנייה או מכירה. למשל, לפני שמחליטים בכלל על מכירת נכס חייבים לבצע בדיקות מקדמיות, החל מבירור על חבות בהיטל השבחה ושיעור מס השבח שיחול בעסקה. אלו נושאים שיכולים להכריע בשאלה האם זה נכון בכלל, כלכלית, למכור את הנכס מבחינת הרווח צפוי בעסקה. כך גם ברכישת דירה. חיפוש דירה או נכס יכול להיות הליך ארוך ומייגע, שבסופו מצליחים הרוכשים 'להיסגר' על הנכס ה'מתאים' להם ביותר, ורק אז הם פונים אליי, וזאת טעות. את עורך הדין רצוי לערב עוד בשלב החיפושים ולקבל ממנו, תוך כדי תנועה, אינדיקציות על טיבו המשפטי של הנכס שמצאו. על בסיס מידע זה תתקבל בסופו של דבר ההחלטה אם לרכוש את הנכס או לא (בכל הכבוד לכיווני האוויר והאור בדירה). אצלנו במשרד, הייצוג בעסקה כולל גם ליווי בשלבים הראשוניים, ומאחר שאני מגיע מתחום התכנון והבנייה אני מכיר את הנקודות שצריך לבדוק ועל מה לשים את הדגש".

עו"ד יצחק מלכה (צילום: תמי בר-שי)

עו"ד יצחק מלכה (צילום: תמי בר-שי)

עו"ד מלכה הוא בוגר תואר ראשון במשפטים במסלול המצטיינים בשילוב תואר שני במינהל עסקים של האוניברסיטה העברית בירושלים וחבר לשכת עורכי הדין בישראל. הניסיון העשיר שרכש במחלקות התכנון והבנייה, ההתחדשות העירונית והנדל"ן במשרדי עורכי דין מהגדולים והמוכרים בארץ הביא אותו לפתוח משרד עצמאי, שבו הוא מתמחה בייצוג וליווי בעסקאות נדל"ן, דיני מקרקעין, דיני תכנון ובנייה, ליווי פרויקטים, דיני חוזים, עריכת מסמכים משפטיים וייעוץ משפטי כללי.

אחד הדברים, עליהם עו"ד מלכה שם דגש הוא היחס האישי והזמינות לכל אחד מהלקוחות שלו. "אני מכיר כל תיק ותיק במשרד, עובד ישירות מול הלקוחות ומעורב בכל עסקה, והלקוחות יודעים שתמיד יש להם אצלי ערוץ פתוח. אני מאמין שעורך דין צריך לדעת לשים את צורכי הלקוח בראש מעייניו וגם לתרגם ולפשט לו את מה שלי הוא מובן מאליו".

מדוע חיוני להשתמש בשירותיו של עורך דין שההתמחות שלו זה מקרקעין?

"תחום המקרקעין זה תחום שמגלגל הרבה מאוד כסף ומושך הרבה מאוד 'תותחים', בלשון סגי נהור. לכן, חשובה ההתמקצעות של עורך דין בתחום, שיידע לבדוק את כל הפרטים, הן בתחום התכנוני והמשפטי והן בתחום המיסים, שיוכל לייעץ ללקוחות שלו ולהגן על הזכויות שלהם, על מנת שהעסקה תתבצע בצורה הטובה והנכונה ביותר עבורם. ניתן לראות כבר בשלבי המו"מ הראשוניים מיהו עורך דין שמגיע מהתחום ומי לא. עורך דין שיודע לבנות את העסקה בצורה נכונה, שדואג לתנאים הנכונים עבור הלקוח ומגן עליו לאורך כל הדרך, החל מתנאי המסגרת לעסקה ועד סיומה".

תחום נוסף שבו אתה מתמחה זה רכישה או מכירת דירות במסגרת תהליך של התחדשות עירונית.

"נכון. התחדשות עירונית היא תחום שבשנים האחרונות צובר תאוצה בכל הארץ, וכאשר רוכשים דירה שנכללת או עתידה להיכלל בפרויקט של פינוי-בינוי או תמ"א 38, חשוב מאוד לבדוק את החוזה מול היזם. מתי נחתם החוזה ומה הוא כולל, מיהו היזם ובאיזה שלב הפרויקט נמצא, והאם ניתן להעביר את הזכויות בנכס ובאילו תנאים. העובדה שבאתי מהתחום הזה מעניקה לי יתרון משמעותי בייצוג בעסקאות שנוגעות להתחדשות עירונית".

ליצירת קשר: משרד מלכה עורכי דין – Malka Law Firm, בן יהודה 34, קומה 10 מגדל העיר, ירושלים

טלפון: 053-434-1414

לאתר משרד מלכה עורכי דין – Malka Law Firm >>>  

לדף הפייסבוק >>>


משרד עוה"ד ונוטריון אופק אבן צור – מקרקעין, משפחה, צוואות וירושות ופירוק חברות

"בעסקאות נדל"ן ישנה חשיבות מכרעת לייצוג משפטי של עורך דין בתחום הנדל"ן". כך ממליצה עו"ד מיכל סיימון, ממשרד עורכי הדין ונוטריון "אופק אבן צור", משרד ותיק בירושלים , שלו סניף נוסף בתל אביב. המשרד מוביל בתחומי עסקאות המקרקעין, דיני משפחה (גירושין), צוואות וירושות ופירוק חברות. עו"ד סיימון מוסיפה: "כל בעל דירה השוקל לגשת לפרויקט התחדשות עירונית (תמ"א 38/2 או פינוי-בינוי), מומלץ לו לפנות לעורך דין העוסק בתחום הנדל"ן, על מנת להגן על זכויותיו".

אחת ההשקעות המשמעותיות בחיים של רובנו, שכרוכה בהוצאת סכום כסף לא מבוטל (לעיתים מרבית הונו של אדם) היא עסקת נדל"ן. החל מרכישה או מכירה של נכס, פרויקטים של תמ"א 38/2 (הריסה ובינוי של בניין אחד) או פינוי-בינוי (בשטח בו מספר בניינים). על מנת שהעסקה תתבצע באופן המקצועי והבטוח ביותר, תוך הגנה על אינטרס הלקוח, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין, המתמחה במקרקעין, על מנת שילווה את העסקה בכל שלביה.

עו"ד מיכל סיימון (צילום: פרטי)

עו"ד מיכל סיימון (צילום: פרטי)

שוחחנו עם עו"ד מיכל סיימון, שציינה בפנינו את האספקטים שחיוני לתת עליהם את הדעת בטרם סגירת עסקה, כמו גם המועד שבו חשוב לפנות לקבלת שירותיו של עורך דין המתמחה במקרקעין ובעל ניסיון רב בתחום זה.

"כאמור, בעסקת נדל"ן ישנה חשיבות מכרעת להצלחת העסקה, ולכן יש להיעזר בעורך מתחום הנדל"ן", מסבירה עו"ד סיימון. "מהטעם שבתחום זה, הידע והניסיון הם אלו המקנים לעורך הדין את המקצועיות הנדרשת, במטרה לבחון את העסקה על כל היבטיה ולספק פתרונות לכל הסוגיות העולות אף בטרם סגירת העסקה".

משרד עורכי הדין ונוטריון "אופק אבן צור", מתמחה בהסכמי מכר מקרקעין – ליווי עסקאות רכישה ומכירת דירה; התחדשות עירונית בכל הארץ (תמ"א; פינוי-בינוי); הליכים הנובעים מפירוק שיתוף בין בני זוג; ירושות נדל"ן והעברת דירה במתנה/ללא תמורה. לצד תחום הנדל"ן, עוסק המשרד בתחומים נוספים, בהם: דיני משפחה, עיזבונות ופירוק חברות.

"אנו עומדים לצד לקוחותינו ופועלים במקצועיות, מסירות, אמינות, תוך הקשבה מלאה לצורכיהם. עקרונות אלה הם המביאים אותנו לתוצאה הטובה ביותר עבור הלקוחות שלנו", מסבירה עו"ד סיימון ומציינת, כי המשרד מתמחה במתן פתרונות יצירתיים ומהירים לעניינים מורכבים.

מה כולל תהליך הליווי בתחום הנדל"ן?

"במסגרת הייצוג, ניתן ליווי וייעוץ משפטי כולל. החל משלב הבדיקות המקדמיות טרם ביצוע העסקה. שלב זה כולל בדיקה קניינית, תכנונית, מימונית, מיסוי ובדיקה פיזית במידת הצורך. לאחר מכן נערך הסכם המכר ומתנהל מו"מ עד לחתימה על ההסכם. לאחר החתימה, צוות המשרד פועל לרישום הערת אזהרה/משכון, דיווח למיסוי מקרקעין ותשלום המס, טיפול במסמכי משכנתה, הוצאת המסמכים הנלווים לעסקה ורישום הזכויות".

למה יש לשים לב בליווי בעלי דירות בפרויקטים של התחדשות עירונית?

"בליווי של פרויקטים אלו, הצלחתו של עורך דין המתמחה בתחום הנדל"ן קריטית להצלחת העסקה. לפיכך, חשוב שעורך הדין המייצג את בעלי הדירות, יפעל למענם בנאמנות תוך עמידה בלתי מתפשרת על מקסום זכויותיהם והגדלת התמורה לה יזכו ויקפיד על התנהלות נכונה מול כל הגורמים המעורבים".

משרד עורכי הדין ונוטריון "אופק אבן צור" הוא משרד ירושלמי ותיק בן 20 שנה, הדואג להעניק ללקוחותיו יחס אישי מתחילת הטיפול בתיק ועד לסיום ההליך. בשנים האחרונות צבר המשרד ניסיון רב בתחום המקרקעין והוא מסייע ללקוחות רבים במכירה או רכישת נכסים מסוגים שונים.

"תחום המקרקעין מצריך ידע והתמקצעות רבה", מוסיף יוסי פניאל, ממשרד "אופק אבן צור", שבעברו עבד בהנהלת בתי הדין הרבניים. פניאל מכיר היטב את המגזר החרדי וכיום נמצא על סף סיום לימודי עריכת הדין. לדברי פניאל, המשרד מלווה בעסקאות רבות תושבי פנים וחוץ. "תחום ההתחדשות העירונית – תמ"א ופינוי ובינוי, תופס תאוצה בשנים האחרונות ובמקרים רבים בעלי הנכס אינם יודעים לשים לב לפרטים הקטנים והגדולים כאחד בעסקאות אלו".

יוסי פניאל (צילום: יחסי ציבור אורלי אסיה)

יוסי פניאל (צילום: יחסי ציבור אורלי אסיה)

איך התהליך נעשה בפועל?

"כאשר בעלי דירות בבניין ניגשים לפרויקט התחדשות עירונית, הם זקוקים לעורך דין שייצג אותם מול היזם, ובדיוק בשלב זה עורכי הדין שלנו נכנסים לתמונה. אנחנו עומדים בקשר עם הדיירים ועם היזם. אנחנו דואגים לזכויות שלהם וממקסמים את רווחיהם. תוך כך מוודאים כי כל קצות העסקה סגורים. בנוסף, משרדנו אף מייצג יזמים ומוודא מול בעלי הדירות בבניין, כי החתימות מאושרות וכי עומדים לרשותם כל האישורים והרישומים של הבניין".

לסיום, למה חשוב לשים לב בפרויקטים של התחדשות עירונית?

"יש לוודא כי זכויות בעלי הדירות נשמרות. חשוב לוודא שהם מקבלים שכירות או דיור חליפי שווה ערך עד תום תקופת הפרויקט מתוך דאגה לזכויותיהם אף לאחר שהפרויקט הוקם. כמו כן, יש לוודא כי בעלי הדירות מקבלים את התמורה המקסימלית עבור דירתם, שלוח הזמנים ריאלי, וכמובן, חשוב ביותר, לוודא שליזם יש ערבויות בנקאיות מספיקות, כי בסופו של דבר מדובר בהשקעה גדולה לשני הצדדים".

השלוחה בירושלים: רחוב דיסקין 9א', מגדלי וולפסון.

השלוחה בתל אביב: רחוב הארבעה (מגדל המוזיאון).

טלפון: 02-5770095,

לאתר משרד עוה"ד ונוטריון אופק בן צור >>>

דוא"ל: [email protected]


עו"ד עמנואל ויזר

עו"ד עמנואל ויזר הינו עו"ד בעל ותק של 20 שנה בעריכת דין, ומחזיק משרדים בתל אביב ובירושלים. לפני שהחל בעיסוקו כעורך דין, מילא במשך 15 שנים שורה של תפקידי ניהול בחברות תעשייתיות ומסחריות וכן כיהן כמנכ"ל המועצה מקומית–תעשייתית רמת חובב. בנוסף לעיסוקו בעריכת דין, כיהן עו"ד ויזר כסגן יו"ר בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין, ייצג את הלשכה בועדות הכנסת ושימש מטעמה כבורר בסכסוכים מסחריים. כיום עו"ד עמנואל ויזר מכהן כיו"ר הועדה ליחסים בין לאומיים של לשכת המסחר ירושלים וכראש שלוחת לשכת המסחר בגוש עציון.

עו"ד עמנואל ויזר (צילום: פרטי)

עו"ד עמנואל ויזר (צילום: פרטי)

משרדו של עו"ד ויזר מתמחה בתחום המקרקעין על כל היבטיו – כולל עסקאות קניה ומכירה של דירות ונכסים, תכנון ובניה, ליקויי בניה, בתים משותפים וכן טיפול בנושאים הקשורים למושבים ולקיבוצים . בנוסף לכך, המשרד מעניק ליווי משפטי לבעלי עסקים, לחברות ולעמותות ונותן שירותים גם בתחום הירושות ויפוי הכח המתמשך.
עו"ד ויזר מדגיש כי תחום המקרקעין מצריך התמקצעות רבה. מאחר ופעמים רבות מדובר בהשקעה הגדולה ביותר שאדם עושה בחייו, רבים מהלקוחות טועים לחשוב שמחיר הנכס הוא המרכיב החשוב ביותר בעסקה. בפועל, התנהלות לא נכונה עלולה לגרור עלויות של עשרות ואף מאות אלפי שקלים, שהיו יכולים להחסך לו העסקה היתה מבוצעת באמצעות עו"ד המתמחה בתחום המקרקעין.
כדוגמא לחשיבות שבהתמקצעות מספר עו"ד ויזר על לקוח שהגיע אליו לאחר שקנה באמצעות עו"ד אחר דירה בבית משותף אליה הוצמד גג הבית, אך אותו עורך דין לא ידע שיש להצמיד לדירה גם את זכויות הבניה שנותרו לבנין. מכיוון שזכויות אלו לא הוצמדו, הן נחשבו לרכוש משותף של כלל הדיירים והלקוח נאלץ לשלם כסף רב כדי לקנות מהם את הזכויות שיאפשרו לו לבנות על הגג.
דוגמא נוספת הינה לקוח שמכר דירה בלי שבדק קודם לכן אם הוטל עליה היטל השבחה. בעוד שמוכרי דירות מודעים בד"כ למס השבח והאפשרות לקבל ממנו פטור, הם אינם מודעים לקיומו של היטל השבחה, המוטל ע"י העיריה ולא ע"י המדינה, ויכול להגיע למאות אלפי שקלים.
עו"ד ויזר מוסיף ומזהיר כי יש להימנע ככל האפשר מחתימה על זכרון דברים, שכן מסמך כזה עלול להיות מוכר ע"י בתי המשפט כחוזה מחייב לכל דבר ועניין, גם אם אחד הצדדים לא התכוון לכך.
לסיכום, מבהיר עו"ד ויזר כי מחיר הנכס הוא אמנם גורם חשוב מאד בעסקת מקרקעין, אך הוא רחוק מלהיות הגורם היחידי. בעסקת מקרקעין יש לעשות שורה ארוכה של בדיקות בנושאים שונים לפני החתימה על החוזה – בדיקות משפטיות, תכנוניות, כספיות ועוד. בנוסף, עסקת מקרקעין צריכה להיות מותאמת לצדדים המעורבים ולתת להם את התוצאות המיטביות, ולא להיות נסמכת על נוסח חוזה סטנדרטי שבמקרים רבים הורד מהאינטרנט.

רח' יפו 70 ,ירושלים

טלפון: 050-5314134 ,02-6256512 

מייל: [email protected] 

אתר: http://weiserlaw.co.il/


עו"ד שמעון האן

ותיקי ירושלים קרוב לוודאי זוכרים היטב את עו"ד שמעון האן, לשעבר בעל רשת חניות "האן צעצועים". מעל לעשור מייצג עו"ד שמעון האן חברות מסחריות מובילות בשוק כמו גם לקוחות פרטיים. עורך דין שמעון האן מוביל בתחום המקרקעין, עוסק בין היתר במיסוי מקרקעין, ליטיגציה (ייצוג בבתי משפט), במכירה ומיזוג עסקים, בהוצאות לפועל, בפשיטות רגל ובצוואות. עו"ד האן הוסמך ע"י לשכת עוה"ד לייצג לקוחות בייפוי כח מתמשך (מסמך משפטי המאפשר לכל אדם בגיר המבין את משמעותו של ייפוי הכוח ותוצאותיו, לקבוע כיצד ועל ידי מי יטופלו ענייניו בעתיד כאשר לא יוכל לטפל בכך בעצמו). בנוסף, עו"ד האן הוא מומחה למקרקעין ונדל"ן, מבין עורכי דין למקרקעין בירושלים.

עו"ד שמעון האן ( צילום: יובל כהן אהרונוב )

עו"ד שמעון האן ( צילום: יובל כהן אהרונוב)

למה חיוני להשתמש בשירותיו של עורך דין לקנייה ומכירת דירה?

"לא תמיד הלקוחות מודעים למידת המסוכנות, המורכבות והקושי בתחום עסקאות המקרקעין. בדרך כלל עסקת נדל"ן הנה העסקה הגדולה ביותר של אדם בחייו ועורך דין שאינו מבין בתחום המקרקעין עלול לגרום נזק גדול מאוד ללקוחותיו. התחום דורש מקצועיות והבנה, בין היתר מפאת נושא המיסוי שהפך מאוד מורכב בשנים האחרונות. לכל עסקה יש את המאפיינים הייחודיים שלה הדורשים הבנה ומקצוענות בתחום. לדוגמא, עסקאות ונכסים רבים שלא רשומים בטאבו, אלא בחברה משכנת או ברשות מקרקעי ישראל, שבגינן חשוב לדעת כיצד לשמור על זכויות הלקוח ולהימנע מביטול עסקאות, או מצב בו אחרי שהתבצעה עסקה ושולם סכום כסף – אין למי לפנות כדי לקבל את הכסף, מפני שלא נרשמה עדיין הערת אזהרה – הליך שחייב להיעשות ממש בתחילה.

גם בנושא המיסוי, עורך דין בעסקאות מקרקעין יודע לערוך חישוב גובה מס השבח אותו יצטרך לשלם המוכר ומיידע את הלקוח בצורך לשמור סכום כסף בצד בכדי להימנע ממצב בו הקונה העביר את כל הכסף למוכר, ובמקרה של סיבוך כלשהו לא יהיה ממי לגבות את תשלומי מס שבח ובסופו של דבר הדירה לא תירשם על שמו של הקונה".

מהן הטעויות הנפוצות מפניהן עלינו להיזהר בעסקאות מכירה / קניה?

"הדבר החשוב ביותר: לא לחתום על שום מסמך לפני חתימה על החוזה עצמו. גם אם אדם כותב וחותם על מפית נייר, הדבר יחשב כחוזה ועל כך יש לדווח תוך פרק זמן המצוין בחוק לרשות המיסים. במקרה של  שיבוש כלשהו, ניתן לתבוע את הקונה או המוכר לפי העניין על מה שנכתב ונחתם על אותה המפית. ולכן אני ממליץ ללקוחותיי שלא יחתמו על מאום לפני שחותמים על חוזה. אפשר כמובן להגיע לסיכומים בעל פה ומה שתופס בסופו של דבר הוא רק מה שנכתב בכתב יד, על פי סעיף 6 לחוק מקרקעין".

לסיכום: עו"ד חייב לדעת חוק, לדעת פסיקה ולהיות מומחה ובעל ניסיון בתחום בו אתה זקוק לו. עו"ד האן מתמחה בכל אלה ובנוסף בעל ניסיון עשיר מאוד בתחום המקרקעין (עסקאות יד ראשונה ועסקאות יד שניה, עבור הקונים והמוכרים). מעל כל אלה, שנותיו הארוכות בתחום המסחרי תורמות רבות להבנתו ולראייתו הנרחבת בתחום.

כתובת: הלל 18, ירושלים

טלפון: 02-5025544

לאתר: שמעון האן, עו"ד

לפייסבוק: שמעון האן, עו"ד


בקשי באדי ושות' – משרד עורכי דין ונוטריון

לייעוץ וליווי משפטי ברכישת דירה או בכל עסקה נדל"נית אחרת? כדי לבצע עסקה במקרקעין נדרש להתקשר עם עו"ד המתמחה במקרקעין, שידע לתפור את העסקה בהתאם לצרכיו הספציפיים של הלקוח, תוך בדיקה קפדנית של הזכויות בנכס ותוך עמידה על הזכויות של הלקוח, שהרי ככלות הכל עסקת במקרקעין, הינה אחת העסקאות המשמעותיות והיקרות ביותר.

עו"ד אלירן באדי ועו"ד מיכל בקשי (צילום: מאט פישר)

עו"ד אלירן באדי ועו"ד מיכל בקשי (צילום: מאט פישר)

אחד ממשרדי עו"ד הוותיקים והמובילים בירושלים בתחום המקרקעין בקשי באדי ושות' – משרד עורכי דין ונוטריון הינו משרד בוטיק המתמחה במגוון רחב של תחומים העוסקים במקרקעין ומשרת נאמנה מזה כשני עשורים לקוחות פרטיים ועסקיים בביצוע כל סוגי העסקות במקרקעין, תוך ליווי צמוד של הלקוח החל מהשלב הראשוני של בדיקת הנכס ומתן ייעוץ מקדים בענייני תכנון ומיסוי, עובר לניהול מו"מ וחתימה על הסכם וכלה בסיום העסקה ברישום בפנקסי המקרקעין.

המשרד הוקם ע"י עו"ד מיכל בקשי, בעלת תואר שני במשפטים, נשואה ואם לשלושה ילדים. עו"ד בקשי עוסקת במשפט האזרחי מסחרי מזה למעלה מעשרים שנה והינה בעלת ניסיון רב והתמחות מיוחדת בליטיגציה מסחרית ובייצוג לקוחות בכל הערכאות והטריבונלים המשפטיים, לרבות בהליכי בוררות וגישור, עם הצלחות מוכחות. לעו"ד בקשי התמחות רבת שנים בביצוע כל סוגי העסקאות במקרקעין והינה מלווה באופן שוטף חברות בניה וכן מייזמי בניה שונים בתחום הנדל"ן, הן בארץ והן בחו"ל. לעו"ד בקשי ידע רב וניסיון מקיף גם בתחום דיני המשפחה והירושה, ניהול עזבונות וכיוב' וכן הינה בעלת הסמכה מיוחדת לעריכת יפוי כח מתמשך.

עו"ד בקשי מספרת על תהליך העבודה המסודר הקיים במשרד: "על מנת לספק ללקחותינו שירות מקיף וממצה בכל העניינים הכרוכים בעסקה, ובעיקר כדי להעניק להם שקט נפשי וביטחון בביצוע העסקה, משתף משרדנו פעולה עם מיטב המומחים והיועצים בתחום הנדל"ן לרבות סיוע פיננסי וייעוץ משכנתאות על מנת לספק ללקוח פתרונות יצירתיים ומהירים שיובילו להשלמת העסקה על הצד הטוב ביותר".

 לשורות המשרד הצטרף בשנים האחרונות עו"ד אלירן באדי, נשוי, אב לשלושה ובעל תואר שני במשפטים. לעו"ד באדי ניסיון עשיר וידע רב וייחודי בכל הקשור בטיפול בפרויקטים ובהסכמים מורכבים מכל המינים והסוגים בתחום הנדל"ן, ובכלל זה בעסקאות קומבינציה, בהסכמים ובעסקאות להקמת פרויקטים לבניה רוויה וצמודת קרקע, בטיפול משפטי בנכסים מניבים ובניהול נדל"ן, בטיפול בפרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38, ובליווי משפטי שוטף בפרויקטים בנדל"ן על כל שלביהם. בנוסף, לעו"ד באדי התמחות מיוחדת גם בתחום הבתים המשותפים לרבות רישום  ותיקון צו בית משותף, ייצוג לקוחות מול רשות מקרקעי ישראל בהפקת חוזי חכירה ותיקונם, ניהול חברות משכנות וטיפול בסוגיות רישום זכויות משתכנים בלשכת רישום המקרקעין והופעות בפני ערכאות שיפוטיות ומעין שיפוטיות.

עו"ד באדי מבהיר: "משרדנו שם לו למטרה להיות זמין וקשוב ללקוח בכל עת ולתת לו מענה מהיר ומקצועי" ומוסיף: "אני מאמין בראש ובראשונה ולפני הכל במתן יחס אישי ללקוח".

כתובת: רח' קרית המדע 11 (בית אמות), הר חוצבים ירושלים 9145101             

טלפון: 02-6455380

נייד: עו"ד מיכל בקשי  052-2676898

עו"ד אלירן באדי 052-5000134

מייל: [email protected]

אתר אינטרנט: Www.bb-adv.com


עו"ד דנה גרוסוירט – מקרקעין ונדל"ן

משרד עו"ד דנה גרוסוירט נוסד בשנת 2011 והינו אחד מהמשרדים המובילים בתחום המקרקעין בירושלים והסביבה. בראש המשרד עומדת עו"ד דנה גרוסוירט מייסדת המשרד, אשר עוסקת בתחום המקרקעין משנת 2008 והינה בוגרת תואר ראשון (LL.B) מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בתחילת דרכה, התמחתה ועבדה עו"ד גרוסוירט במשרד עו"ד ש.בירן ושות', הנמנה על הפירמות הוותיקות והמובילות בישראל בתחום הנדל”ן, הליטיגציה המסחרית והמשפט המסחרי.

עו"ד דנה גרוסרויט (צילום: אבי נועם)

עו"ד דנה גרוסרויט (צילום: אבי נועם)

משרדנו מעניק מענה משפטי מקיף ואיכותי לקהל לקוחותיו תוך התמקדות והתמחות בתחום החוזים וההתקשרויות בעסקאות נדל"ן שונות. עו"ד דנה גרוסוירט מייצגת רוכשי ומוכרי דירות, משרדים ומגרשים, כמו גם שוכרים ומשכירים במגוון עסקאות בתחום המקרקעין.

במסגרת הייצוג המשפטי המוענק ללקוחות המשרד, מתבצע תכנון העסקה על כל רבדיה הכולל בין היתר את בחינת היבטי המיסוי הכרוכים בעסקה, ניהול שלב המשא ומתן בין הצדדים, עריכתו וניסוחו של הסכם ההתקשרות בין הצדדים, ייצוג הלקוח אל מול הרשויות והגופים השונים וזאת עד לרישום הסופי של זכויות הלקוח במרשמי הזכויות השונים (לשכות רישום המקרקעין (טאבו), חברות משכנות, רשות מקרקעי ישראל, מינהל איו"ש, ההסתדרות הציונית וכו').

בנוסף מעניק משרדנו ייצוג וטיפול מקיף בתחום רישום ותיקון בתים משותפים עבור בנייני מגורים ומבני מסחר ותעשיה ברחבי הארץ ומטפל בין היתר בתיקון רישומי זכויות במקרקעין והוספות יחידות רישומיות במסגרת התחדשות עירונית. מעבר לכך, עוה"ד דנה גרוסוירט פועלת גם כגורם רשמי המנהל חברות משכנות עבור קבלנים וחברות בניה רבות בארץ ומעניק שירות משפטי עבור מאות בעלי זכויות בפרויקטים שלגביהם טרם הושלם רישום הזכויות בלשכת רישום המקרקעין. כמו כן, משרדנו מספק מגוון שירותים משפטיים בתחום הצוואות והירושות, לרבות יעוץ מקיף בגיבוש ועריכת צוואה שתתאם באופן מיטבי את רצונו של המצווה, הגשת בקשות לצווי קיום צוואה, צווי ירושה ורישום זכויות היורשים במרשמי הזכויות השונים.

מעבר לכל, משרדנו מקפיד על מתן ייצוג משפטי לכל לקוח ברמה האישית ביותר, תוך שימת דגש על שקיפות מלאה בתהליך הייצוג והעברת עדכון שוטף בכל התפתחות, כך שלקוחות המשרד נהנים משירות אישי, מקצועי, אדיב, מסור, קשוב ודיסקרטי, שניתן בזמינות מרבית, במקסימום יעילות ובזמני תגובה מהירים המותאמים לאופי העסקה הייחודי של כל לקוח.

השילוב של עורכת דין בכירה ומקצועית המספקת ללקוחות ידע משפטי, ניסיון עסקי וניהולי, יחד עם ליווי אישי וזמין ללקוח, מהווה שילוב מנצח לשמירה על האינטרסים של לקוחות המשרד וזהו למעשה סוד ההצלחה בכל עסקת נדל"ן.

כתובת: רחוב בית הדפוס 12, ירושלים

טלפון02-5795555

נייד: 054-2474818

פקס: 077-3181465

מייל[email protected]


עו"ד ורה קירשטיין

 עורכת הדין ורה קירשטיין מתמחה בליווי עסקאות נדל"ן, דיני משפחה ומוסמכת לערוך ייפוי כוח מתמשך. למשרד עו"ד ורה קירשטיין ניסיון רב בליווי רכישה ומכירה של בתים ודירות מגורים. הליווי שלנו מתחיל בבדיקת הנכס מבחינה משפטית, ועובר דרך ייעוץ בשלבי המשא ומתן השונים ועריכת הסכמים עד לשלב הסיום – חתימה על הסכם ורישום העברת זכויות ברשות הרלוונטית.

עו"ד ורה קירשטיין (צילום: עמיר צוק)

עו"ד ורה קירשטיין (צילום: עמיר צוק)

משרדנו לא מטפל במשפטים הנובעים מסכסוכי מקרקעין, כי אנו יודעים ומאמינים שליווי מקצועי שמתחיל מאותו הרגע בו התקבלה החלטה לקנות או למכור את הנכס, בדיקות מקדמיות, עריכת הסכם מותאם ספציפי לצרכי הצדדים ולנכס מסוים, מייתרים את הצורך בניהול משפטים בעתיד והפסד כלכלי ונפשי.

נחיצות עורך דין בעסקת נדל"ן

לעתים אנשים חושבים שאפשר להסתדר בלי עורך דין בעסקת מקרקעין ובכך לחסוך בהוצאות, אך חסכון כזה יכול לחזור וביוקר. תפקידנו כעורכי דין נדל"ן לדאוג להבטחת זכויות ולאינטרסים של הלקוח שלו, אם זה מוכר – לקבלת כסף במלואו ובמועד, ואם זה רוכש – לקבלת נכס במועד במצב תקין ורישום העברת הזכויות.

יש מידע שאנשים לא נחשפים אליו ללא ליווי מקצועי של עו"ד. למשל, כשהצדדים רומים לזרז את מסירת הדירה ולקבל את כל הכסף בעוד שבוע מיום חתימת הסכם מכר, אך הדבר בלתי אפשרי אם על הדירה רובצת משכנתא או באם לקונה אין את סכום הכסף כולו לרכישת הדירה והוא צריך לקחת משכנתא.

אחד מהדברים החשובים בעסקאות נדל"ן הוא לבנות לוח תשלומים בעסקה וברוב המקרים הצדדים לא יודעים לבנות אותו עצמאית באופן נכון ויישומי. אנשים יודעים מה הם רוצים, אך לא יודעים כמה זמן לוקחת פעולה כזו או אחרת ולא מכירים את מנגנוני ההגנה המקובלים של מי מהצדדים לעסקה. אי עמידה במועדים שבהסכם גוררת הפעלת סנקציות לצדה ולא יעזור שהצד המפר לא ידע שלמעשה זה עובד אחרת ממה שהוא חשב.

למשרדנו חשוב לשקף לצדדים מה בדיוק מוכרים/קונים מבחינה משפטית ורישומית. לא כל נכס רשום בטאבו, ישנם גם נכסים שרשומים ברשות מקרקעי ישראל, חברה משכנת, מינהל אזרחי או ישנו רישום כפול בכמה רשויות יחד. תהליך הרישום אינו זהה ולכל רישום יש סוגיות משלו ששונה מהאחר. וזה תפקיד עו"ד מקרקעין, להבין ולדעת את השוני ואת הייחודיות של כל הליך, כי בכך יש השפעה גדולה על כל העסקה.

הזמן הנכון והראוי לפנייה לעו"ד בעסקת הנדל"ן הוא טרם הכניסה למשא ומתן, בין אם מדובר בקונה ובין אם מדובר במוכר.

אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולאפשר לנו לדאוג להבטחת הזכויות והאינטרסים שלכם בעסקת נדל"ן.

טלפון: 054-8348243

כתובת: רח' הרטום 12, הר חוצבים, ירושלים

אתר: https://kir-adv.co.il/


 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר