https://www.kolhair.co.il/jerusalem-news/212978/
מעון ויצו ברחוב הנופך בגילה (צילום: באדיבות המצלם)

"היא עשתה לי כואב", "שמה אותי לבד בשירותים, אני בכיתי" – חשד להתעללות במעון ויצו ברחוב הנופך בגילה

לפני כחודש הוגשה תלונה במשטרת מוריה על אירוע אלימות במעון ויצו ברחוב הנופך בגילה. המשטרה אספה את צילומי מצלמות האבטחה וחקרה חלק מהצוות. מאז, הוגשו תלונות נוספות, וישנם חילופי ההאשמות בין ההורים לבין המנהלת, שהאשימה את אחת האימהות בגזענות. ויצו בתגובה: מצלמות המעון נלקחו והנושא מטופל. צוות הכיתה - הוצא והורחק"

פורסם בתאריך: 20.7.23 07:42

הורים לילדים במעון ויצו ברחוב הנופך בגילה מתלוננים על ריבוי מקרי אלימות, פיזית ומילולית, כלפי ילדיהם מצד מספר מטפלות. לטענת ההורים, שהגישו תלונות במשטרת ירושלים, הנהלת המעון אינה מטפלת בתלונותיהם כנדרש ואף מעלה נגדם טענות להתנהגות גזענית בשל מוצאן הערבי של חלק מהמטפלות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים פנטהאוז במלחה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ראשיתו של האירוע לפני למעלה מחודש, אז, כפי שפורסם ב"כל העיר", נעצרה לחקירה אחת המטפלות בעקבות תלונה שהגישה אחת האימהות במשטרת מוריה. המטפלת, תושבת מזרח העיר, נחקרה ב-18.6 במשטרה ושוחררה תחת תנאים מגבילים לביתה.

מאז, יש לציין, הרוחות בגן סוערות, והוגשו עוד תלונות בגין אלימות. חוקרי המשטרה אספו את צילומי מצלמות האבטחה מהגן, ו"כל העיר" נודע כי הם קראו למספר הורים על מנת שיסייעו בזיהוי של צוות המטפלות במעון.

התלונה הראשונה במשטרה הוגשה ב-15.6, כשהאם שהגישה את התלונה מספרת בשיחה עם "כל העיר" כי "בנה וילדים אחרים במעון סיפרו כי המטפלת השתמשה באלימות כלפיו, דיברה אליו בצורה לא נאותה ואף סגרה אותו וילדים נוספים לבד בחדר השירותים כעונש".

האם הקליטה את בנה מספר על האירוע, ובהקלטה הוא נשמע מספר: "היא עשתה לי כואב לפני שלקחה אותי. היא תפסה אותי עם היד שלה בכוח ושמה אותי על הדשא".

עוד סיפר הילד: "היא שמה אותי בשירותים לבד. בכיתי לבד".

כשהאם שאלה אותו למה היא עשתה זאת הוא אמר "הרבצתי לו. היא אמרה שלא התנהגתי יפה".

האם מספרת כי פנתה למנהלת המעון והתלוננה על האירוע. לאחר שנערך בירור, המפקחת על המעון למעשה אישרה את החששות של האם. בהודעה שנשלחה הסבירה המפקחת כי מטפלת אחרת שהיה נוכחת באותו הזמן הוציאה את הילד מהשירותים ועצרה את האירוע. עוד צוין כי צוות המעון יעבור הדרכה.

האם, כאמור, לא הסתפקה בכך והגישה תלונה במשטרה. לטענתה, למרות הבירור שנערך ולמרות העדויות של הילדים שנשלחו אליה, מנהלת המעון הקטינה כל העת את האירוע במקום לקבל את האחריות ולבדוק לעומק את הנושא.

מאז, חלו, כך לטענתה ולטענת הורים נוספים במעון, שינויים לרעה. כך למשל, לאחר התלונה הודיעה המנהלת להורים כי המעון יהיה סגור ליום אחד. בנוסף, ההורים טוענים כי בשל התלונה במשטרה החליטה הגננת לסגור את הגן במהלך ימי חג איד אל אידחא המוסלמי. המנהלת הסבירה להורים כי בשל העובדה שיש עובדות מוסלמיות והן זכאיות לחופשה בחג, המעון לא ייפתח.


https://www.kolhair.co.il/jerusalem-news/212978/

מעון ויצו ברחוב הנופך בגילה (צילום: באדיבות המצלם)


 

 

ההורים לא השתכנעו, כשהם מסבירים כי בשנים קודמות המעון לא נסגר בחג. הם הביעו חשש כי המנהלת קיבלה את ההחלטה רק בשל התלונה במשטרה.

"אם היא היתה משחררת את העובדות בכל החגים, זה עוד איכשהו היה מתקבל על הדעת", אמרה אם לילד במעון ל"כל העיר", "אבל זו פעם ראשונה שסוגרים את הגן בגלל חג. זה עוד לא קרה. הסמיכות לתלונות של ההורים לא נראית מקרית".

כך או כך, חקירת המשטרה עדיין בעיצומה, אך ל"כל העיר" נודע כי פרט למטפלת הראשונה ישנו חשד כלפי מטפלת נוספת על אלימות והתעללות בחסרי ישע.

עוד נודע ל"כל העיר" כי השבוע הוגשה תלונת המשך במשטרת ירושלים על אותו מעון. לטענת האם המתלוננת, היא ראתה במו עיניה מטפלת שמטיחה ילד שסירב לישון על המזרן. האם התלוננה בפני מנהלת המעון, שערכה שוב תחקיר פנימי.

בהודעה ששלחה המנהלת היא הסבירה כי "לפי תוצאות התחקיר לא נמצאה סיבה להפסיק את עבודתה של המטפלת".

בהמשך, המנהלת האשימה את האם כי היא השתמש בביטויים לא הולמים, על סף הגזעניים, כלפי המטפלות הערביות. "במהלך הבירור דווח מכמה בנות צוות כי התבטאת כלפי בנות צוות בכינוי "ערביות" או "הערביות האלו". ביטויים אלו מהווים גזענות ולא נוכל לאפשר זאת".

בעקבות ממצאי הבדיקה הפנימית בגן, שלא השביעו את רצונה של אותה האם, היא כאמור ניגשה למשטרה והגישה תלונה נוספת.

במענה לפניית "כל העיר" נמסר מויצו: "ראשית חשוב לציין כי ויצו נוקטת באפס סובלנות להתנהלות שאינה תואמת את הנהלים. באשר לאירוע שבו התקבלו הקלטות על שיח לא מותאם, מצלמות המעון נלקחו והנושא מטופל אל מול הרשויות המוסמכות. צוות הכיתה – הוצא והורחק, ובמקומו פועל כרגע צוות זמני שמסייע ממעונות אחרים באזור. אנו עושים ככל יכולתנו על מנת להמשיך ולהעניק לילדים ולהורים רצף חינוכי וטיפולי. נמשיך לעדכן ברגע שיתבהרו הדברים".

עוד נמסר מויצו: "באשר לסגירת הכיתות בעקבות חג איד אל אידחא – אכן התמודדנו עם מספר כיתות שנסגרו בימי החג ברחבי הארץ ובכלל, וזאת בשל מחסור בכוח אדם.

"ענף הגיל הרך בישראל במשבר לאומי שפוקד גם אותנו, ומתאפיין במחסור של כ״א. אנו עומלים ככל האפשר על מנת לאייש את התקנים ולתת מענה חינוכי מיטבי. ישנם מקרים בהם אנו נאלצים לתת מענה חלקי כמו הפעלה בקפסולות, סגירת כיתה או הפעלה חלקית".

ממשטרת ירושלים נמסר: "בימים אלו עודנה מתנהלת חקירת המקרה והחשדות תוך מיצוי וביצוע מגוון פעולות חקירתיות במטרה להגיע לחקר האמת. עם סיום החקירה, יועברו חומריה לעיון והחלטת הפרקליטות כמקובל. נמשיך לחקור במקצועיות הנדרשת את המקרה עד תום".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיה אברמסקי

    איך אפשר שיהיו מורות ערביות . אולי בבית החולים. מה אנחנו בעיראק . אסור להסכים . בחיים לא הייתי מסכימה . שיהיו מנקות במעון .
    אני שמתי את בני ב100 שערים לפני 14 שנה 5 ש"ח לשעה . בבית של אישה אוהבת עם עוזרת . הילד שלי היה מחכה ללכת . מצפה וכל הילדים שלה היו מחכים .
    ילדים לא צריכים ויצ"ו. לא אמונה . רק אהבה ניקיון שטח גדול רוגע וליטופים ומאמצעי בטיחות .
    כל הזמן מתעללים במעונות של חילונים במיוחד

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר