הדמיה של הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: באדיבות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)
הדמיה של הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: באדיבות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

פרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים: מכרז ההקמה הראשון יצא לדרך

ההיקף הכספי של מקטע העבודות הראשון בשכונת גילה הינו כ-183 מיליון שקלים; בשבועות הקרובים צפוי להתפרסם גם המכרז על מקטע העבודות השני, בציר גולדה מאיר

פורסם בתאריך: 14.2.21 18:57

פרויקט הקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים מתקדם. עיריית ירושלים, באמצעות חברת מוריה – החברה לפיתוח ירושלים, פרסמה ביום חמישי, 11.2, את המכרז הראשון לביצוע עבודות התשתית במקטע ראשון של הקו. מדובר במקטע שבין צומת דב יוסף שבשכונת גילה דרך רחוב הרוזמרין מזרחה לצומת גילה – דרך חברון, וצפונה על דרך חברון עד לצומת דרך חברון-מעלה דרגה באורך של כ-1.25 ק"מ. ההיקף הכספי של מקטע העבודות הראשון הינו כ-183 מיליון שקל.

עבודות העתקת התשתיות (אינפרא 1) במקטע זה כוללות בין היתר את הקמת תוואי רצועת הרכבת, העתקה ושדרוג של התשתיות, פיתוח וסלילה, הסדרת הצמתים, הקמת קירות תמך ועוד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בעיריית ירושלים ובחברת מוריה מציינים כי בשבועות הקרובים צפוי להתפרסם גם המכרז על מקטע העבודות השני של הקו החדש בהיקף כספי של כ-257 מיליון שקלים. מדובר במקטע שבהר החוצבים בין צומת הרטום ועד למחלף 4/9 לאורך שדרות גולדה מאיר. עבודות העתקת התשתיות (אינפרא 1) במקטע השני יכללו בין היתר את הקמת תוואי רצועת הרכבת, העתקת ושדרוג תשתיות, פיתוח וסלילה, הרחבת הדרך, פתיחתו של מת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) משדרות בגין ועד לצומת הרטום, בניית קירות תמך ועוד.

האומדן הכספי הכולל של הקו הכחול הוא כ-10 מיליארד שקל. הקו הכחול יחבר בין שכונת רמות שבצפון ירושלים דרך הר החוצבים, מרכז העיר ושכונת תלפיות לבין שכונת גילה שבדרומה. הקו הכחול מצטרף לקו האדום (הקו הקיים), שביצוע העבודות להארכתו צפויות להסתיים במהלך השנה הנוכחית ולקו הירוק שרוב מקטעיו נמצאים בשלבי ביצוע וחלקם אף הסתיימו.

"יצוין כי לאחר השלמת כלל עבודות הכנת התשתית של הקו הכחול בכל מקטעיו, תועבר האחריות לזכיין הקו שייבחר, לצורך ביצוע עבודות השלב השני בהקמת מערכות הרכבת הקלה (אינפרא 2), הכוללות, בין היתר, את הנחת המסילות על התוואי החדש, הקמת מערכות חשמול הרכבת ועוד", מדגישים במוריה.


הדמיה של הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: באדיבות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

הדמיה של הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: באדיבות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)


אורכו של הקו הכחול הוא כ-31 ק"מ והוא יכלול בין היתר 2.5 ק"מ תת קרקעיים במרכז העיר, 53 תחנות ו-3 תחנות תת קרקעיות. שלוחה נוספת של הקו תצא משכונת מלחה דרך קריית הספורט ותעבור בשכונת הקטמונים ועמק רפאים במושבה הגרמנית ומשם תתחבר לתוואי הראשי של הקו עד לשכונת רמות. בנוסף, יכלול הפרויקט הקמת מוסך רכבת קלה חדש (דיפו) בשכונת מלחה שיכיל כ-61 רכבות (122 קרונות). הקמתו של הקו הכחול תבוצע בשיטת PPP (Public Private Partnership), שותפות ציבורית – פרטית שתכלול מימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של הקו.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "פרסום המכרז הראשון לקו הכחול הוא צעד חשוב בדרך להשלמת מערך הרכבות הקלות של ירושלים והפיכתה לעיר בעלת התחבורה הציבורית הירוקה והמתקדמת בישראל. נמשיך לפתח את התשתיות בעיר ולשפר את מערך התחבורה הציבורית – לרווחת התושבים".

גלעד בר-אדון, מנכ"ל חברת מוריה: "תחילת ביצוע עבודות התשתית של הקו הכחול הינה אבן דרך משמעותית לצורך הנגשת הרכבת הקלה לשכונות נוספות ברחבי העיר. קו זה מצטרף לעבודות התשתית להארכת הקו האדום ולהקמת הקו הירוק הנמצאות בעיצומן, וכל אלה מבססים את מעמדה של ירושלים כעיר מובילה בישראל בתחום התחבורה הציבורית".

זוהר זולר, מנכ"ל תכנית אב לתחבורה ירושלים, מוסיף: "עבודות התשתית לקו הכחול מהוות שדרוג של המודל שהשקנו בפרויקט ה- JNET, לפיו הקונסורציום שייבחר להקמת ותפעול הקו יקבל לידיו תכנון מפורט, השלמת כל עבודות התשתית, היתרי עבודה, הסדרי תנועה מאושרים ועוד. המודל מהווה חלוקת סיכונים מדויקת בין הסקטור הציבורי והפרטי, ויאפשר להעניק לנוסעים במטרופולין ירושלים חווית נסיעה חדשנית ואיכותית שתוביל ליצירת העדפה לתחבורה ציבורית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. ירושלמי

    למה לא עושים רכבת תחתית בישראל ?!
    יש רכבת תחתית בלונדון כבר יותר מ 160 שנה !!
    אפילו ברוסיה , היא קיימת כבר כמעט מאה שנה
    יש כבר טכנולוגיה מתקדמת , שיחסוך בכסף רב , בזמן ובפקקים, תשאלו את אלון
    מאסק , שחפר מנהרה הלאב וגס תוך 3 חודשים בלבד
    בקיצור הרבה נסתר על הגלוי
    בקיצור

  2. מכלול

    איזה יופי. כל הכבוד על ההשקעה והרצון בשביל התושבים. ברק אתה תותח

  3. אביתר

    למה לא עושים רכבת גם מאיזור כוכב השחר רמאללה ומכמש לירשלים ולמרכז? יש מלא ישראלים וערבים שזה יעזור להם. רק ככה מביאים את השלום!!

  4. משה ליאון

    אתה הורס את חיי התושבים!
    עצור את המחדל עכשיו.
    מה שנעשה נעשה,
    לא צריך להמשיך .
    יש תחבורה חשמלית שלא מצריכה שנים של סבל לתושבי עירך.
    רק חמור לא משנה את דעתו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר