עמיחי שיקלי (מימין לשמאל), עידית סילמן, בנימין נתניהו, משה סעדה (צילומים: באדיבות דוברות הכנסת)
עמיחי שיקלי (מימין לשמאל), עידית סילמן, בנימין נתניהו, משה סעדה (צילומים: באדיבות דוברות הכנסת)

דעה | חקירה – עכשיו

למה באמת פרשה לפתע עידית סילמן מהממשלה הקודמת ופירקה אותה? מה הניע את עמיחי שיקלי להיות פתאום "פטריוט ערכי"? למה נזכר משה סעדה פתאום לפתוח את הפה "ולטנף" על הפרקליטות? האם כל זה "מקרי", או שמא הסתתרו מאחורי הדברים הסכמות שמחייבות חקירה שתבדוק אם לא היה מדובר ב"דילים" שנרקמו עד כדי היותם בגדר עסקת שוחד? ומדוע היועצת המשפטית לממשלה "מחרישה"? | טור דעה

פורסם בתאריך: 12.1.23 20:49

זה כבר לא חדש שכל המערכת הפוליטית מריחה לא טוב, עד כדי שאין אף אדם הגון שחושב שכל הפוליטיקאים באים כדי "לשרת את העם". הצחקתם אותנו. כמעט כל פוליטיקאי מונע גם מתוך אינטרס אישי מובהק. כל אחד רוצה להיות חבר כנסת, ואם אפשר אז למה לא שר? אלא שלא כל אחד מסוגל להשתבץ במקום ריאלי, ולא כל אחד יכול לסחוף אחריו בוחרים שיכניסו אותו לכנסת. צריך לעשות מעשים ואלה, במקרים רבים, לא נקיים, וזו לשון המעטה. המציאות השקופה מוכיחה את הדברים – ובקלות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כך למשל, צריך להיות נאיבי כדי לחשוב שעידית סילמן לפתע "נזכרה" שהיא בעצם "ימין" והפילה את הממשלה הקודמת על בסיס אידיאולוגי. דומני שאף אחד לא קונה את זה. היה זה רק עניין של זמן עד שעסקה שנרקמה מאחורי הקלעים תתגלה. כך גם שיקלי, שפעם חשב שהוא "שם" ופתאום נזכר שהוא "כאן".

מעניינת עוד יותר היא הדרך שבה סלל משה סעדה (מי? מי הכיר אותו בכלל ?) את דרכו לכנסת, אחרי שהמערכת המשפטית הראתה לו את הדרך החוצה. הוא גם לא ממש עניין מישהו מהציבור או מהתקשורת. לפתע, ממש משום מקום, יצא למתקפה על הפרקליטות. גם העיתוי ה"תמוה" לא היה מקרי. כך גם הבמה שניתנה לו על ידי עמית סגל שלא מתאמץ אפילו להסתיר את הזדהותו האידיאולוגית. כששמעתי אותו "מטנף" על הפרקליטות, זו שגדל בה והתפרנס ממנה יפה, חשבתי אז שהוא רק נוקם בשי ניצן מתוך חשבון אישי שלו, על שסילקו אותו בבושת פנים. משום כך דווקא החמאתי לו על אומץ ליבו וחשיפת האמת אודות דרכיה אלה של הפרקליטות. גם אני, לאורך השנים מתחתי ביקורת קשה על הפרקליטות, במיוחד על דרכיה, במיוחד כאשר התקיים חשש שהיא ננעלת על מטרה ואחר כך מכוונת חיצים שיפגעו בה. לא חשבתי לרגע, פתי שכמותי, שהוא "פוזל" לעבר הכנסת. לא העליתי בדעתי שכל זה מתואם. עד כדי כך התרגיל היה מוצלח.


בנימין נתניהו צילום דוברות עיריית ירושלים

בנימין נתניהו (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


לקח לי רק יום אחד להתפכח וכבר חשדתי שהכל "מסריח". הבנתי שהעיתוי לא באמת היה מקרי: זו הרי תקופת בחירות, ומשפטו של בנימין נתניהו מרחף באוויר, ומכאן שהמטרה האמיתית של סעדה היתה להעניק לנתניהו תמיכה במתקפותיו על הפרקליטות בדמות "הוכחה" לטענותיו מגורם "מתוך המערכת". עדיין הכל היה שקט. חלפו ימים רבים עד שהמזימה נחשפה.

כידוע שמורה לביבי זכות לשריין שלושה אנשים ברשימת הליכוד. לאורך כל תקופת הפריימריז שמר ביבי את "השפן בשרוול". רק ביום האחרון להודעה על השריונים הודיע נתניהו ש"הזוכים הגדולים" הם סילמן, שיקלי, וגם האדם האחרון שקשור לליכוד או עשה משהו עבור הליכוד, הלוא הוא מיודענו סעדה. לא ביבי ולא הליכוד צריכים אף אחד מאלה כדי לעודד בוחרים לבחור בליכוד. לאף אחד מאלה אין באמת כל ערך אלקטורלי. סילמן, וגם שיקלי, היו בבחינת "סוסים מתים", שבטח לא יכולים לסחוף בוחרים. וכי מה באמת שווה סעדה לליכוד מבחינה אלקטורלית? מי הכיר אותו בכלל? איזה "קסם" יש לו למשוך בוחרים, עד כדי שביבי העדיף אותו על אחרים ש"מזיעים" בליכוד? אכן, כל האחרים, אלה שהזיעו, יכולים לקפוץ לשמיים.


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בהכרזת השריונים נאלץ ביבי "להפליל" גם את עצמו וגם אותם. שריונם מוכיח שאף אחד מהם לא פעל ממניעים אידיאולוגים טהורים ואף אחד מהם "לא עובד בחינם". אכן "לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב". אם אתם מתלבטים בשאלה מי הוא הזרזיר ומיהו העורב, אזי זה לא כל כך חשוב. כל אחד מהם יכול להיות גם זרזיר וגם עורב.

הדברים לא רק בגדר "מסריחים". מתקיים חשד כבד שעם כל אחד מאלה נרקמה מאחורי הקלעים עסקה לא כשרה: אתם, סילמן שיקלי, תפילו את הממשלה, תוך הפרת האמון של בוחריכם; אתה, סעדה, תכפיש את הפרקליטות – ואני אשריין לכל אחד מכם מקום עבודה מכובד ועימו פרנסה טובה. וזאת בקולותיהם של אלה שבוחרים 'ליכוד'.

 

 

בכל מדינה מתוקנת ואחראית, לא ניתן היה לעבור על כל זה לסדר היום בלי לבצע חקירה מעמיקה ויסודית כדי לברר האם אכן נרקמה בין נתניהו לבין כל אחד מאלה עסקה שהיא בגדר "קשירת קשר לביצוע פשע", ושבעקבותיה ניתן להם שוחד בדרך של מינוי לתפקיד ועימו מעמד ושכר כבד? אלא שלמרות הדברים השקופים לא מצאה היועצת המשפטית לממשלה לבצע אפילו "בדיקה", שלא לדבר על חקירה באזהרה תוך שימוש באמצעים טכנולוגים שיתחקו אחר פלטי שיחות הטלפון של אלה ומקורביהם, החל מהמועד שבו כל אחד מהם פעל כפי שפעל ועד ליום שבו הכריז ביבי על המתת שנתן להם ששוויו עצום. נראה שהקולות המתלהמים אודות "מערכת שתופרת תיקים כדי לסלק את ביבי מהשלטון", עושים את שלהם וגורמים לרפיון ידיים, שלא לומר פחד משתק, של אלה שאמונים על שמירת החוק. כן, "הם מפחדים".

ככל שחקירה כזאת תתקיים, יבינו כל אלה שבסופו של דבר דווקא עשו מקח טעות. מצופה גם מבוחרי ליכוד ישרים וגם מחברי ליכוד מתוסכלים לגלות יושרה ולפעול בעצמם כדי לתמוך בחקירה כזאת על מנת שתופעה מגונה זו של קניית גורמים בכסף ו/או במעמד תיעקר מן השורש. יתכבדו כל אלה ויפסיקו להיות "פיונים" בידי הפוליטיקאים וציידי הזדמנויות שבאים לכנסת כדי לחיות על חשבוננו.

  • הכותב הינו סנגור מומחה למשפט הפלילי, יו"ר (משותף) של הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין בישראל

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ניצן

    טוב לא ציפינו מחלול צבוע כמו הכתב המעייף כאן שיבא וידרוש את הדין על שר האוצר החלאתי לשעבר )(תודה לאל) זיבירמן……חבורת עלובים מעייפים!!!
    הסוסים המתים מצויים בממשלה האיסלמית לשעבר….

  2. בת קול

    "פשטני"[זירבל] אבל נכון: Entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem- מישהו צריך לומר שהמלך ערום!!!
    הרי כולם שווים לפני החוק…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר