אוטובוס בירושלים (צילום: מיכל פתאל)
(צילום: מיכל פתאל)

התחבורה הציבורית בירושלים: עצומה לפתיחת הקווים לתחרות  

פורסם בתאריך: 12.2.17 12:58

על רקע המחסור בעשרות נהגים בקווי אגד בירושלים ובהמשך להשבתת מערך האוטובוסים בעיר בחודש שעבר, נפתחה בשבוע שעבר עצומת נוסעים המבקשים לפתוח את התחבורה הציבורית בעיר  לתחרות על ידי הכנסת מפעילי תחבורה ציבורית נוספים לאגד. מאות חתמו עד כה על העצומה "אומרים די למנופול של אגד" שמבקשים בין השאר לתת רישיונות למוניות שירות בעיר, בדומה לערים אחרות בארץ.

מי שעומד מאחורי העצומה זאת "אגד Watch" – קבוצת פייסבוק המרכזת תלונות על פעילות אגד בירושלים בהפעלתם של חבר מועצת העירייה לשעבר מסיעת התעוררות אלעד מלכא וחבר תנועת התעוררות יונתן יוסטמן.  מבדיקה שערכה הקבוצה עולה כי מתוך 223 תלונות שהגיעו אליה, 101 תלונות עסקו באוטובוס שלא הגיע או לא יצא מתחנת המוצא שלו, 48 תלונות היו על צפיפות, 56 תלונות על איחורים ו־16 תלונות על אוטובוס שלא עצר בתחנה. יש לציין כי רוב התלונות התקבלו על קו 15 – הנוסע מתלפיות לתחנה המרכזית בירושלים.

"ההפקרות הזו לא יכולה להימשך", טוען מלכא. "אם אגד לא מצליחה לעמוד בביקוש לנסיעות בירושלים, תתכבד ותעביר הפעלת חלק מהקווים למפעיל אחר. כך גם נאמר לנו על ידי משרד התחבורה בפגישה לפני מספר שבועות. מוניות השירות יוכלו להוות כלי משלים, קטן ויעיל שיעזור להתמודד עם היעדר זמינות התחבורה. שני הצעדים יחד ייצרו תחרות על נוסעי התחבורה הציבורית שתתבטא באיכות שירות גבוהה יותר ובתחבורה זמינה יותר".

 

אלעד מלכא (צילום: ארנון בוסאני)

אלעד מלכא (צילום: ארנון בוסאני)

***

מאגד נמסר: "הסכם התחרות ארוך הטווח שנחתם בין אגד לבין הממשלה אינו מאפשר כלל הוצאת קווי שירות מאגד בנסיבות הקיימות. הפעלת התחבורה הציבורית בירושלים היא משימה מאתגרת ביותר וזאת בהתחשב במאפיינים הייחודיים של העיר לרבות, שינויי תנועה תכופים כתוצאה מפיגועים ואירועים ביטחוניים, צפיפות רבה, אירועים לאומיים, הפגנות ועוד. בנוסף, בהיעדר תשתית המקנה עדיפות לתחבורה ציבורית והיעדר אכיפת נתיבי תחבורה ציבורית, מתעצמת המורכבות שבמתן השירות בעיר. בעיית המחסור בנהגים בירושלים חריפה יותר משאר הארץ. אגד עושה ככל שביכולתה להתמודד עם המחסור בנהגים, בחודש ינואר גויסו נהגים חדשים לקווי השירות בעיר".
ממשרד התחבורה נמסר: "אגד מחויבת להפעלת שירות התחבורה הציבורית בירושלים, בהתאם לתנאי רישיונות הקווים. משרד התחבורה הגביר את הפיקוח והבקרה על פעילות אגד בירושלים. בעקבות הליקויים בתפעול השירות בתקופה האחרונה, הופעלה אכיפה מול אגד, שבסופה הוטל קנס כספי על החברה. כדי לענות על הביקוש המוגבר בקו 15, החל מינואר פעילות הקו תוגברה לתדירות של 10 דקות בשעות השיא בבוקר ותדירות של 12 דקות בשעות השיא בצהריים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

Comments are closed

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר