התוכנית ברחוב סן מרטין בקטמונים (הדמיה: אפריקה התחדשות עירונית/יגאל לוי אדריכלים)
התוכנית ברחוב סן מרטין בקטמונים (הדמיה: אפריקה התחדשות עירונית/יגאל לוי אדריכלים)

ירושלים עולה לגובה: הוועדה המחוזית אישרה ארבע תוכניות בנייה בשלוש שכונות בעיר

לגור בקומה ה-32: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים אישרה אתמול שתי תוכניות להתחדשות עירונית בקטמונים ושני פרויקטים נוספים בקרית היובל ובקרית משה

פורסם בתאריך: 12.12.18 10:05

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה אתמול בערב, שלישי, לאשר שתי תכניות להתחדשות עירונית בקטמונים. כמו כן, החליטה הוועדה לקדם תוכניות נוספות בקרית היובל ובקרית משה.

קטמונים: התוכנית, שאושרה ברחוב סן מרטין 25-23 בשכונת קטמונים ח-ט, כוללת הקמת מבנה מגורים בן 19 קומות ומבנה מגורים נוסף בן 10 קומות בהם 104 יחידות דיור. התוכנית מתפרסת על שטח של 2.5 דונם וממוקמת בין הרחובות סן מרטין מדרום ורחוב רבי צדוק. כיום מצויים במתחם שני מבנים בהם 34 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט.



במסגרת התוכנית, שיוצאת לדרך ביוזמת אפריקה התחדשות עירונית, ונערכה על ידי סטודיו יגאל לוי אדריכלים, יוקמו שטחי מסחר ושטחי ציבור עבור מרכז לרווחת הקשיש. כמו כן מוצעת העתקת שטח ציבורי פתוח אשר היה לא נגיש ולא מפותח אל מיקום מרכזי ונגיש וסמוך למרכז לקשיש, יצירת מעבר עבור הולכי רגל בין שני הרחובות והסדרה ושיפור של מערך הדרכים והחניה. בוועדה המחוזית מדגישים כי "התוכנית מקודמת בהתאם לתוכנית האב להתחדשות עירונית לשכונה".

התוכנית, שאושרה ברחוב אנטיגונוס 14 בשכונת קטמונים א-ו, כוללת ארבעה מבני מגורים בגובה 10 קומות, ובהם 155 יחידות דיור. התוכנית מתפרסת על שטח של 3.8 דונם וממוקמת בין הרחובות אנטיגונוס ובן חפץ וקיים. כיום מצוי במתחם מבנה שיכון ובו 46 יחידות דיור. התוכנית הינה ביוזמת חברת "פנינת אנטיגונוס", ונערכה על ידי משרד בריידמן-אגמון אדריכלים.

קרית היובל: גם התוכנית ברחוב בוליביה בקרית היובל עברה לשלב הבא. בוועדה המחוזית מציינים כי הוחלט להפקיד את התוכנית שברחוב בוליביה 14 בקרית היובל, הכוללת שלושה מבני מגורים – אחד בגובה 17 קומות ושניים בגובה 10 קומות, ובהם 180 יחידות דיור. התוכנית מתפרדת על שטח של 3.6 דונם – כיום מצוי במתחם מבנה שיכון ובו 56 יחידות דיור. התוכנית הינה ביוזמת חברת "אפריקה התחדשות עירונית" ונערכה על ידי משרד ארי כהן אדריכלים.


התוכנית ברחוב בוליביה בקרית היובל (הדמיה: אפריקה התחדשות עירונית/משרד ארי כהן אדריכלים)

התוכנית ברחוב בוליביה בקרית היובל (הדמיה: אפריקה התחדשות עירונית/משרד ארי כהן אדריכלים)


קרית משה: ברחוב פרבשטיין בשכונת קרית משה החליטה הוועדה להפקיד תוכנית הכוללת מגדל מגורים בגובה 32 קומות ובו 130 יחידות דיור. התוכנית מתפרסת על שטח של 3.6 דונם וממוקמת ברחוב פרבשטיין בגבול הדרומי של שכונת קרית משה, ובסמוך לשדרות הרצל ולתחנת "החלוץ" של הרכבת הקלה. במתחם מצוי כיום מבנה שיכון ובו 32 יחידות דיור שיפונה לטובת הפרויקט. התוכנית הינה ביוזמת חברת "משהב" ונערכה על ידי משרד טיטו-אומן אדריכלים.

מתכננת המחוז שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "התכניות ממשיכות את תנופת ההתחדשות העירונית בירושלים ומציעות מעבר להיצע יחידות הדיור בעיר ושדרוג הרקמה הבנויה, גם חידוש המרחב הציבורי ושדרוג של רמת השירותים העירוניים בהם גני ילדים, מעונות יום, מרכז לקשיש, ספרייה עירונית ושטחי מסחר שכונתיים, וזאת כדי להפוך את הרקמה העירונית לפעילה ומגוונת. התכניות מהוות מימוש הלכה למעשה של חזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה וזאת על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליחידות דיור בעיר תוך הימנעות מבניה בשטחים פתוחים ככל הניתן. התכניות סמוכות גם לקווי הרכבת הקלה הקיימים או העתידיים ובכך מסייעות לממש את החזון של השענות העיר על תחבורה ציבורית יעילה, נקייה ובטוחה והפחתת השימוש ברכב הפרטי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העירייה גם אישרה הקמת 20 קומות ברחוב פרבשטייין 24. סודי בהחלט. אפילו לא נתנו זמן להתנגדות. שמו דפים על 2 בתים בסביבה ושיקרו. כתבו הרס ובניה של 6 קומות. הוא ביקש 20 קומות. יקבל אישור כי היה סגר קורונה, שלג, פורים ולא לכל אחד יש עורך דין צמוד

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר