הברכה מהפקח, צילום ארכיון חניון ברובע היהודי (צילומים: עיריית ירושלים, גוגל מפות)
הברכה מהפקח, צילום ארכיון חניון ברובע היהודי (צילומים: עיריית ירושלים, גוגל מפות)

אנושיות או עידוד עבריינות? הגאווה של עיריית ירושלים והכעס של חלק מהתושבים

בעמוד הפייסבוק העירוני שותף מכתב שהתקבל ממשפחה ירושלמית, שחגגה לבנה בר מצווה בכותל, הסתבכה עם מציאת חניה וביקשה להודות לפקח שבמקום דוח השאיר על החלון פתק "מזל טוב". חלק מהגולשים טוענים בכעס: "העירייה מתגאה בצפצוף על החוק. בושה וחרפה" - ומה דעתכם?

פורסם בתאריך: 27.8.23 11:39

זהו סיפור על בעיות החניה בירושלים, על פיקוח עירוני, על אנושיות וגם על טענות שעולות נגד עיריית ירושלים שמתגאה בצפצוף על החוק.
אז על מה בדיוק מדובר? בעמוד הפייסבוק של עיריית ירושלים התגאו במכתב תודה ששלחה משפחה ירושלמית:

“שמחנו לחוות היום את האכפתיות והצד היפה של עובדי העירייה", כך במכתב התודה של המשפחה הירושלמית. "הגענו לחגוג לבן שלנו אירוע בר מצוה בכותל. אך לצערינו במשך זמן רב לא מצאנו חניה, האורחים וצוות ההפקה כבר הגיעו ונאלצנו לחנות בחניון ליד הכותל בסימון אדום לבן. הפעלנו פנגו והשארנו לפקח פתק עם הסיטואציה.

"בחזור מהאירוע גילנו על שמשת הרכב פתק של דוח חניה עליו היה כתוב "מזל טוב". ברצוננו להודות לפקח שאפילו איננו יודעים את שמו על האנושיות שגילה ועל כך שהתחשב באירוע המיוחד ולא רשם לנו דו"ח! ירבו אנשים כמוך!".


"מזל טוב" במקום דוח חניה (צילום: עמוד הפייסבוק של עיריית ירושלים)

"מזל טוב" במקום דוח חניה (צילום: עמוד הפייסבוק של עיריית ירושלים)


סיפור יפה ונחמד, וכן יש בו גם אנושיות מחממת לב.

אבל זהו לא סוף הסיפור. היו גם כאלה שהביעו כעס וטענו שעיריית ירושלים מתגאה בצפצוף על החוק.

"עיריית ירושלים מפתיעה כל פעם מחדש", כתב אחד הגולשים בפוסט תגובה. "והיום – מעודדים בגלוי חניה לא חוקית ומתגאים בזה. מילא הפקח שלא מבין את תפקידו ועבודתו, אבל נראה שהיחס עכשיו להולכי רגל הוא להשתין מהמקפצה ולרוץ לספר לכל החבר'ה".

 

 

 

גולש אחר כתב: "יש חוק ועיריית ירושלים מתגאה בזה שמצפצפים על החוק… עולם שלישי… אם מקום החניה שם לא מפריע אז למה הוא מסומן באדום לבן?".

ואילו ירושלמי אחר מוסיף: "יצאתי פראייר, הלכתי לבר מצווה בכותל, חניתי בממילא והלכתי רבע שעה ברגל… הייתי יכול לחנות במקום אסור ליד שער האשפות, לכתוב לפקח שזה בגלל בר מצווה ולקבל פתק ברכה מהפקח".

"עיריית ירושלים משתינה מהמקפצה על הולכי רגם ומשתמשי דרך אחרים בעודה מרשה למיוחסים לחנות במקומות אסורים", נכתב בתגובה נוספת. "אם זה אדום לבן בשביל דו"חות, צבעו את אבני השפה בכחול לבן, אם זה באמת מפריע לתנועה, הורי חתן הבר מצווה צריכים לשלם קנס יפה".

וגולש אחר כתב: "איפה עובר הגבול? אולי מותר לעבור באדום או לנסוע מעל המהירות המותרת אם אני מאחר לאירוע חשוב ומרגש? ולאילו אירועים מותר מבחינתכם לחנות שלא כחוק? שואל בשביל חבר שידע בפעם הבאה שיש אירוע".

אז מה דעתכם? אנושיוית או עידוד עבריינות? והאם גם לכם יש סיפור מרגש/מעצבן על חניה בירושלים? שתפו, שתפו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. טל

    כל הכבוד לפקח האנושי. ולכל המתלוננים, אתם תמיד תתלוננו. גם אם זה היה ההיפך. אז שנה טובה ומוצלחת לכולם!

  2. מישהי מאוכזבת

    איזה שטויות עיריית ירושלים מומחית בדוחות וכל הקשור בזה. אנחנו משפחה שלמה שחנתה כראוי באותו יום קיבלו כל הרכבים דוחות הם ממש לא מקלים. לפחות אפשר לראות שיש להם קצת אנושיות לפעמים. אישית קיבלתי 2 דוחות באותה חופשה ולא רוצה להסתובב יותר עם הרכב באזור גם כשחונים בהתאם לחוק אוכלים אותה ולא מאשרים את הערעור. כשפיפסתי את התשלום אחרי שדחו את הערעור כי לא קיבלתי בזמן את הטופס החדש לתשלום בדואר )תוך 30 ימים( גם לא ביטלו את הקנס.

  3. סם הגדול

    פעם אחת נשעית החרגה ובאים לקראת התושב, ומיד קמה עדת צרי העין ופותחת את הפה על כל המעורבים בדבר. מה כואב לכם? מה היחס המבחיל הזה לחברי הקהילה שלכם?

  4. אהלן

    כל אלה שכועסים עליו, אחר כך הם אלה שעושים שיימינג על פקחים שנותנים להם דוח והם אומרים שאין לפקחים לב גם כשזה דוח מוצדק

  5. עמי עמרם תושב העיר מתוסכל

    יחסי ציבור עלובים עיריית ירושלים בשנים האחרונות במקום הראשון בחלוקת דוחות חנייה בארץ אין חור שאין פקח שרד מחכה להזדמנות בנוסף מסתובבים בעיר עשרות פקחים ברכבים שמחלקים דוחות רק מלתלם ובלי להשאיר דוח עיר לא עקייה מסובכת והרוסה בעבודות דל הרכבת הכבדה ושלא נדבר על הכניסה לעיר אז לפניי שאתם בעיריית ירושלים עושים יחסי ציבור זולים למה שלא תפרסמו כמה דוחות חילקתם בשנים האחרונות וכן אתם מעודדים את הפקחים לחלק דוחות

  6. אביעד

    גועל נפש של כל האנשים צרי העין שרק יודעים להתלונן מאחל להם שכל החיים יהיה להם רק סיבות טובות להתלונן

  7. ציפה דריפה

    הפקח אולי הראה אנושיות וחמלה אבל זה לא משהו שהעירייה צריכה להתגאות בו. לגבי המשפחה שחגגה בר מצווה בכותל זה באמת נחמד מאוד שהחלטתם לערוך את הבר מצווה ליד שריד בית המקדש אבל מה לעשות שצריך גם לקחת בחשבון שאולי אתם לא היחידים??

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה אנשים עם רוע והרבה חוכמולוגים.
    מסיקים מסקנות ישר .
    לפקח שיקול דעת באם לרשום או לא .
    לפחות שיקול דעת נתנו לו.

  9. המדיניות של ליאון הורגת הולכי רגל

    למישהו בכלל איכפת מזה שחנייה כזו מסכנת הולכי רגל? חשבתם על ההורים שצריכים לצעוד על הכביש עם עגלת תינוק רק בגלל שלמישהו הזמן דחק ולכן לא הצליח להחנות כחוק? עיריית ירושלים – יותר מ12 הולכי רגל נהרגו בעיר בשנה, כמה עוד צריך???

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בפעם הבאה פשוט אל תשתפו דברים כאלה עם כל העולם ואשתו. שמחו שנעשה לכם הנס הקטן והמשיכו בחייכם בהודייה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר