פקקים בירושלים (צילום ארכיון: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)
פקקים בירושלים (צילום ארכיון: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

עיר במצור: "נסיעה של רבע שעה לקחה שלוש שעות לא מאמין"

תושבים רבים מכל רחבי העיר מדווחים בשעות האחרונות על פקקים בלתי נסבלים. "היום היה מזעזע ממש. נסיעה מניות לבניני האומה לאסוף את החיילת מהרכבת עם כל הציוד שלה, לקחה שעה", אומרת תושבת העיר. תושב שלישי מוסיף: "תוך 10 דקות אני מגיע לעבודה בבוקר ושעתיים בחזור מהעבודה"

פורסם בתאריך: 28.8.23 19:06

מה קורה הערב, שני (28.8) בכבישי ירושלים? תושבים רבים מתלוננים בשעות האחרונות על עומסי תנועה לא הגיוניים בכל כיוון. מדיווחים שונים שהגיעו ל"כל העיר" עולה כי כביש בגין לכיוון דרום היה פקוק מאוד עד מחלף קרית משה, הגישה ליציאה מהעיר/כביש בגין מכיוון בית הכרם היתה פקוקה בכל הצירים האפשריים, הגישה לגבעת מרדכי היתה כמעט בלתי אפשרית וכך גם באזור ניות, בר אילן, ירמיהו, רוממה ועוד ועוד ועוד. וכל זה, כמובן, מבלי שהוזכרו עומסי התנועה הרגילים בכניסות לגילה, להר חומה ולפסגת זאב.

"עיריית ירושלים אכזבתם אותנו בענק. נסיעה של רבע שעה לקחה שלוש שעות. לא מאמין", כך כתב תושב העיר ברשתות החברתיות, ורבים הסכימו איתו כי המצב היום אינו סביר.

במקביל, תלונות הגיעו ל"כל העיר" מתושבים ברמות, שם הפקקים החלו כבר לפני כשלוש שעות בעקבות תאונת דרכים בכביש בגין, מגבעת מרדכי, מניות וגם מתושבי בית הכרם/גבעת שאול שנסעו על שדרות הרצל לכיוון היציאה מהעיר ונתקעו בפקק ארוך ומייגע. עומסים נוספים, כאמור, נרשמו בכבישי הגישה מניות ואליה, לכיוון גבעת מרדכי, באזור המע"ר החרדי – ציר ירמיהו-בר אילן ועוד.

 

 

עכשיו אם אתם תושבי הר חומה, גילה, פסגת זאב ורמות אתם לבטח מורגלים בפקקים ובעומסים הכבדים בשעות הערב, כל היתר סבלו מהעומסים הללו היום במיוחד.

"שעה וחצי עמדתי בפקק", אמרה בכעס אחת מתושבות העיר. "הרסו כל פינה בעיר. בלתי נסבל".

תושב אחר ציין: "תוך 10 דקות אני מגיע לעבודה בבוקר ושעתיים בחזור מהעבודה. בבנגקוק אין פקקים כאלו מה אנחנו הופכים להיות סינגפור יאללה עם זה ותעשו את העבודות בלילה. אגב, שמים אנשי תנועה לא מבינים כלום בתנועה וזה חלק ממה שהולך בעיר כל אחד משחק אותה שוטר".

"טירוף זה היה היום", סיכמה תושבת נוספת ואחרת ניסתה להסביר וטענה: "גם היתה תאונה בכביש בגין, וגם חסימות לקראת המשחק (בית"ר ירושלים נגד הפועל חיפה, ר"ג) הערב".

מעיריית ירושלים נמסר: "לצערנו, בשונה מיום שיגרתי, העיר ירושלים חוותה היום עומסי תנועה חריגים בשל הצטברות של מספר אירועים, אשר גרמו ביחד ולחוד לפקקי תנועה כבדים במיוחד. כך, סבל המרחב הסובב את רחוב עזה מעומסי תנועה, בשל עבודות ליציקת בולדרים ברחוב. חפץ חשוד באזור תחנה המרכזית גרם לעומסי תנועה בכל מרחב הכניסה לעיר ובכביש בגין לכיוון צפון, נגרמו עומסי תנועה למשך יותר משלוש שעות, בשל תאונה בין כלי רכב פרטי למשאית ואוטובוס".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. מנשה

    אני לא אומר שאיין פקקים והכל טוב מעניין שבאמצע הכתבה היתה פרסומת של התעוררות דרשני

  2. יעל

    נזכרתם לעשות כתבות על הפקקים לפני הבחירות…
    איפה הייתם כל הזמן??
    קצת חשוד

  3. ישראל

    קטסטרופה מה שקורה עם הכבישים,
    נראה כאילו נתנו יד חופשית לכל קבלני הכבישים, והם חופרים באותם המקומות כבר בפעם העשירית, מורידים כבישים שלא לצורך, כדוגמא העליה מרחוב גולומב (מלחה) לרמת שרת, הייתה תמיד רגועה ומהירה שלושה נתיבים ללא שום בעיה, בחודשים האחרונים הפכו לנתיב אחד בקושי, עשו מדרכה ענקית, מסלול אופניים (בעליה מטורפת שאף אחד לא באמת יוכל לנסוע שם) והפקקים רק הולכים ומתארכים מיום ליום, רק אוטובוס שעומד בתחנה ומעלה אנשים כבר נוצר פקק תנועה כי אין אפשרות לעוקפו.
    פשוט שערוריה מה שנהיה בכבישי העיר!

  4. דנה

    המצב יהיה רק יותר גרוע! בכל המגדלים יגורו פי 5-6 אנשים ממה שיש היום, על אותה התשתית. אבל בסדר, תמשיכו למלא את העיר במגדלים. זה רעיון נהדר כמובן.

  5. דנה

    המצב הולך להיות רק יותר גרוע! בכל המגדלים יגורו פי 5או 6 אנשים ממה שיש היום על אותן התשתיות. אבל סבבה, תמשיכו למלא את העיר במגדלים ונראה מה יהיה

  6. חיליק

    חייב מתמודד מול משה ליאון בבחירות באופן בהולללללל
    אין סיכויי כל ירושלים פקקים וזו העיר שמחלקת הכי הרבה דוחות הוא חייב ללכת הביתה

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שגר בירושלים מפסיד חצי מהחיים שלו בפקקים…
    אני ברחתי זה פשוט לא הגיוני

  8. הנוסע

    גם אני נתקעתי. בחרתי לקחת קו 950 מהוד השרון לירושלים במקום רכבת לת"א ומשם לירושלים, מתוך הבנה שזמני הנסיעה יהיו דומים. הם לא היו.

    אז מה הנקודה? לכל האנשים שתקועים בפקקים ברכבם הפרטי – אתם חלק מהבעיה. יש ליצור יותר אלטרנטיבות לתנועה בעיר – רק"לות, מסלולים ייעודיים לאוטובוסים, נתיבים מופרדים לאופניים ומדרכות יותר מזמינות. יש מקום לכל אלו – על חשבון נתיבי הנסיעה הרגילים ושטחי החניה הלא-פרטית.

  9. הנוסע השמיני

    אותו כביש, אותה מדרכה — חופרים, ממלאים…ואז שוב חופרים וממלאים, ואז…..שוב חופרים וממלאים. לא מאמינים לי — ראו את הכביש שמוביל מניות למוזיאון המדע….כמה שנים אפשר לחפור לחפור למלא ושוב לחפור??

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר