החניה הפיראטית בגבעת שאול (צילומים: פרטי)
החניה הפיראטית בגבעת שאול (צילומים: פרטי)

העירייה הכשירה מדרכות ושבילי אופניים בגבעת שאול – הנהגים שמים פס

במסגרת העבודות הנרחבות שבוצעו ועדיין מבוצעות ברחוב כנפי נשרים בגבעת שאול, נסללו שבילי אופניים ייעודיים והמדרכות שובצו באבנים משתלבות. את התוצאה אתם רואים כאן בתמונה - עשרות רכבים שחונים בדאבל פארקינג - חלק על המדרכות וחלק על שבילי האופניים. העירייה: "בשבוע שחלף ניתנו 48 דוחות כנגד רכבים שחנו על המדרכה ברחוב זה"

פורסם בתאריך: 7.9.23 10:12

מדרכות מיועדות להולכי הרגל. שבילי אופניים, כמעט מיותר לציין, לאופניים (רגילים וחשמליים). נכון? לא נכון. הנה, תסתכלו על התמונה כאן למעלה שצולמה השבוע ברחוב כנפי נשרים בגבעת שאול. עשרות רכבים חונים בניגוד לחוק – על המדרכות ועל שבילי האופניים – גם בדאבל פארקינג.

בעירייה מדגישים כי עבירות החניה ברחוב כנפי נשרים נאכפו השבוע ביתר שאת. על פי נתוני העירייה – בשבוע החולף ניתנו בכנפי נשרים לא פחות מ-48 דוחות לרכבים שחנו על המדרכה בניגוד לחוק.

נחזור מעט אחורה. בשנה האחרונה, במסגרת העבודות להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה שיחבר את התחנה המרכזית עם הר נוף דרך כנפי נשרים, מבצועות עבודות תשתית נרחבות בגבעת שאול, בדגש על רחוב כנפי נשרים. במסגרת העבודות, מכשירה העירייה מדרכות חדשות וסוללת שבילי אופניים. התוצאה, כאמור, היא עגומה – עשרות רכבים על המדרכות ועל שבילי האופניים.

 

 

והולכי הרגל? הם נאלצים לרדת לשביל האופניים או לכביש הסואן ולסכן את חייהם.

במענה לפניית "כל העיר" נמסר מעיריית ירושלים: "עיריית ירושלים מבצעת כל העת אכיפה נרחבת כנגד חניה אסורה, לרבות חניה על מדרכות ועל שבילי אופניים, בכל הכלים העומדים לרשותה. רק בשבוע שחלף ניתנו 48 דוחות כנגד רכבים שחנו על המדרכה ברחוב זה בניגוד לחוק. העירייה תמשיך לאכוף כנגד חניה אסורה על מדרכות ושבילי אופניים ברחוב זה ובכל רחבי העיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. תושב גילה

    אותה הבעיה בדיוק גם ברחוב צביה ויצחק בשכונת גילה. חנייה על המדרכה ועל שביל האופניים החדש שנבנה לאורך תוואי הרכבת.

  2. נחום

    בלי לקבל דוחות אנשים לא מבינים ,בקרוב מאוד כל מי שעומד על המדרכה יקבל דוח ,

  3. מני אסאי

    שרוני כפרה, המגמה היא צמצום הנסועה הפרטית. לא ראש העיר בתקופת האבן, את בתקופת דלקי המאובנים. הגיע הזמן להתקדם.

  4. ישראל

    נהיה צפוף ופקוק בכל שכונות העיר, פשוט הזייה מה שקורה בכבישים, אפילו בגין כבר לא זורם בחלקים גדולים שלו!!
    באותו רחוב שמדובר, הורידו נתיבים, יצרו פקקים אמן סופיים עבור שבילי אופניים שכלל לא בשימוש איש! מי בדיוק נוסע ברחוב כנפי נשרים והר נוף באופניים ,הרי הר נוף היא שכונה על הר עם עליות חדות שלא מתאימות לאופניים, אלא אם כן אופניים חשמליים שזו עוד מכה הזויה של העיר שהולכת להרוג אנשים רבים בגלל שאין דין ואין דיין וכל אחד עושה ככל העולה על רוחו

  5. תאיר

    ככל שמתקדמים אין פתרון לחניות מזה החירטוט הזה גם חניןת שליד הבית שלך צריך לשלם המדינה לוקחת כל חלקה וגונבת תשלום מהתושבים עצמם מנסים בכח להכריח את האזרחים לתחבורה ציבורית גרועה בקיצור מדינת עבריינים חסריי מוח

  6. #משהליאוןהמלך

    איזה תגובות דביליות, יותר נתיבים זה תקופת האבן! המטרה לתת כמה שיותר להולכי רגל כי הם יותר חשובים. כמה שיותר צמצום כבישים יותר טוב. לא רוכבים באזורים האלה באופנים כי אין נתיבי אופניים , ברגע שיש אס אנשים ירכבו.

  7. תושב

    48 דוחות בשבוע? רק פה בתמונה רואים איזה 20. כנראה רובם עם תווי נכים של הסבתא ואז בטח מפחדים לתת להם דוח. צריך להפסיק עם הפארסה הזו של חניה חינם וחופשית בכל מקום למי ששם תו נכה על החלון. זה פוגע בעיקר במי שבאמת נכה. אבל אל תדאגו, בטח עוד מעט ישימו מאות עמודונים (מהכסף שלנו). אבל אלו שמנצלים את תווי הנכים כבר מיומנים בלתמרן ביניהם (על הפרצוף שלנו). כשמאבדים את הבושה, זה עד הסוף.

    ישראל? אופניים חשמליים הולכים להרוג אנשים? אתה מתכוון כמו שמכוניות הורגות יותר מ־10 הולכי רגל בשנה בעיר?
    ונהיה צפוף ופקוק לא בגלל שבילי האופניים אלא פשוט זו טבעה של מכונית. כלי רכב בגודל של חדר שינה שאנשים סוחבים ברחובות העיר. קח אוטו לאן שתרצה אבל הגיע הזמן שעיריית ירושלים תצטרף למאה ה־21 ותגבה תשלום כמו שצריך על חניה בכל מקום, גם ליד הבית והסופר, מכולם.

  8. חייל דוס

    מי נוסע באופניים ???
    אנחנו לא בת.א … ירושלים מלא ירידות ועליות (לא ברור מה יותר) ואף אחד לא נוסע באופנים לעבודה או לבילוי

    למעט ערסיים עם אופניים חשמליות שעדיף שבכלל לא יסעו..
    פקקים איומים בכביש בגין בשביל מה? שביל אופניים.. מי הולך לנסוע שם? לא עדיף לעשות נת"צ
    ברחוב משה שרת בעליה לבית וגן צמצמו נתיבים בשביל שביל אופניים.. מי הולך לעלות כזאת עליה ??

  9. אברהם גרוסבאום

    ישראל, אני נוסע באופניים רגליים מביתי בהר נוף לתחנת יצחק נבון. אני רואה בתוך השכונה למעט רוכבי אופניים, בעיקר של חשמליים. אני לא יודע כמה מהם יוצאים בשכונה בשבילים הנדונים. ביום ששי (ערב ראש השנה) הייתי ברחוב כנפי נשרים 10 וראיתי כמה אופניים עוברות בשביל, הרוב רגליים. האם אתה מבסס את ההערות שלך על דעות קודמות או על תצפיות בשטח? סביר להניח שרוב תנועת האופניים תהיה בשעות שאשנדים נוסעים בין הבית למקום העבודה/הלימודים.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חייל דוס, אני גר בהר נוף ובעבר עבדת כמה שנים טובות בהר חוצבים. כל ערב עליתי את העליה מצומת גולדה מאיר/שפע חיים אל צומת אוהל יהושע/שמגר באופניים רגליים, באחרונה בגיל 67. הכיצד? באופני ההרים שלי יש 24 הילוכים וככה אפשר לעלות גם מדרונים תלולים.
    תדע עוד שלא רק אנשים שאתה מכנה "ערסיים" נוסעים באופניים חשמליים. תצא לשטח בדוגא באזור תחנה מרכזית/תחנת יצחק נבון ותצפה.
    לפני עידן האפניים החשמליים התווכחתי על הנחיצות לשבילי אופניים עם מי שאז היה מנהל האגף לתחברוה ושרותי הנדסה בעיריית ירושלים, יליד דנמרק!!!, שטען אותה טענה שאתה טוען. כשבקרתי בארץ מודלתו לכנס מקצועי, שכרתי אופניים להגיע מבית המלון למרכז הכנסים ונתנו לי אופניים בעלי 3! הילכים ואמרו שאם יהיה קשר לי, שאחזור ויחליפו לי באופניים בעל יותר הילכוים. הסתדרתי יפה ב-3 הילוכים וכשחזרתי לירושלים הבהרתי שאותו מנהל אגף לא ידע שכולם רכבים באופניים בעלי לפחות 18 הילוכים.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לצערי הרב, לא רק הנהגים עושים פס על רוכבי ההאופניים, אלא גם העיריה עצמה. אני צריך לנסוע בבוקר מהר נוף לתחנת יצחק נבון, כלומר כיוון מזרחה. השביל לאופניים נמצא בצד צפון של רחוב כנפי נשרים, סמוך לנתיבי כלי רכב מנועיים לנסיעה מערבה. השביל מסתיים מול רחוב כנפי נשרים 6, כמה עשורת מטרים מצומת כנפי נשרים1פרבשטיין. על פי החוק, אצטרך לרדת מהאופנים, ללכת ברגל איתם עד הצומת הנ"ל ולחצות את הכביש ברגל במעבר חצייה כדי להמשיך את נסיעתי לכיוון יעדי. לה הצלחתי לאתר המשך שביל האופניים לאורך הרחובות ימין אבות והרב צבי יהודה, שהם המשך כנפי נשרים המחבר אותו לשדרות הרצל. לכן, בבוקר אני נוסע בנתיבי לכ רכב מנועיים לנסיעה מזרחה ויכול להינות משביל האופניים רק בשעות הערב כשאני חוזר הביתה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר