אוטובוס בירושלים (צילום: סופרבוס)
תחבורה ציבורית בירושלים (צילום: דוברות סופרבוס)

לנוסעי התחבורה הציבורית בירושלים נמאס: הדרישה לשינוי דרסטי בהתנהלות נהגי סופרבוס

לא עוצרים בתחנות, נוקטים ביחס מחפיר ובולמים בצורה אגרסיבית - לנוסעי התחבורה הציבורית בירושלים, בדגש על צפון העיר, נמאס מצורת הנהיגה של נהגי חברת סופרבוס. כעת הם פתחו עצומה הדורשת: "נהגים אדיבים, מסבירי פנים, שנוסעים בבטיחות ומכבדים כל נוסע". סופרבוס בתגובה: "החברה מתייחסת באופן מלא ומטפלת טיפול יסודי, מקצועי ומותאם לכל הפניות, ללא יוצא מן הכלל"

פורסם בתאריך: 3.10.23 17:25

נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים מאסו בשירות שהם מקבלים. התלונות והטענות מופנות כלפי כל החברות המפעילות את התחבורה הציבורית בעיר – בין אם פקחים אגרסיביים שנותנים דוחות בלי סוף, דרך אלימות מילולית מצד נהגים, נהיגה פרועה, אי עצירה בתחנות ועוד ועוד.

התלונות הללו עולות כמעט בכל שעה ביום בקבוצות השכונתיות ברשתות החברתיות – פעם על נהג שעצר אוטובוס בגלל שהעירו לו על נהיגה פרועה, בפעם אחרת על אוטובוס שלא עצר בתחנה למרות שהיה ריק מנוסעים, פעם על פציעות שנגרמו מנהיגה פרועה ובפעם אחרת שימוש בשפה לא יפה על גבול האלימה. הטענות לא פוסקות ולא נפסקות. לעיתים, אבל ככל הנראה לא ברוב המקרים, המתלוננים אף מגישים תלונה רשמית בחברות השונות. לטענתם, טיפול אמיתי וממשי אין.

כעת הם החליטו לומר די. עד כאן. בעצומה שנפתחה אתמול בערב, שני (2.10) דורשים הנוסעים מחברת סופרבוס שינוי כאן ועכשיו. על העצומה חתמו כבר מאות אנשים ומארגניה מקווים לסחוף אחריהם אלפים רבים.

"הגיע הזמן להעלות את קולנו לראש העיר ולעיירית ירושלים לגבי הסבל היום יומי של הציבור בעקבות רמת השירות של התחבורה הציבורית, ובמיוחד של נהגי האוטובוסים של חברת סופרבוס", נכתב בעצומה שנפתחה תחת הכותרת 'דרישה לשינוי דרסטי בהתנהלות נהגי האוטובוס-סופרבוס בירושלים'. "ירושלים עיר הקודש היא בעצמה עיר מלאה במתחים ולא חסרים בה לחצים ביום יום, ואיכות חיינו הולכת ויורדת. אחד מהגורמים המובהקים לכך הוא צורת הנהיגה והיחס לציבור הנוסעים. שמתם לב לשינוי הפרוגרסיבי שקרה בשנה האחרונה ברחובות העיר? ישנם קווים חדשים עם מסלולים מאוד נוחים אך נהגי חברת סופרבוס – החברה שמתפעלת אותם, גרמו לעלייה דרסטית ברמת האלימות כלפי הנוסעים, שבאה לידי ביטוי בצורת נהיגה פרועה ובלתי אחראית. סופרבוס מחליפה בהדרגה את כל קווי אגד בירושלים וחווית הנסיעה איתה היא נוראית ואינה מתקבלת על הדעת".

 

 

בהמשך העצומה מפרוטים בעיות ממשיות: "בטח ראיתם אנשים, נשים וילדים, נופלים על הרצפה ומתגלגלים בגלל שהנהגים עוצרים בצורה כל כך אגרסיבית מבלי שום סיבה מוצדקת וגורמים צער, סחרחורות ובחילות לנוסעים; לא עוצרים בתחנות בכוונה, לא לעליה ולא לירידה; נוקטים ביחס מחפיר; לא עונים לשאלות ורשימת התלונות מתארכת מדי יום. ד"א שימו לב למצב הברקסים של רוב אוטובוסי סופרבוס: הרסו אותם תוך כמה חודשים".

את העצומה מסיימים המארגנים במילים הבאות: "זה הזמן להגיד עד כאן!! אנו דורשים לשפר באופן מיידי את השירות לציבור נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים ולדאוג לנהגים אדיבים, מסבירי פנים, שנוסעים בבטיחות ומכבדים כל נוסע באשר הוא. בואו נתאחד ונבקש חיים איכותיים יותר בעיר הבירה, כן זה אפשרי!! נחתום על העצומה הזאת ונשפיע על הבחירות הקרובות למען כולנו".

מחברת סופרבוס נמסר בתגובה: "סופרבוס מספקת מידי יום שירות למאות אלפי נוסעים/ות ברחבי הארץ והעיר ירושלים ומשקיעה משאבים רבים לשדרוג השירות. החברה מתייחסת באופן מלא ומטפלת טיפול יסודי, מקצועי ומותאם לכל הפניות, ללא יוצא מן הכלל. במהלך השנה האחרונה מתמודדים עובדי מערך התחבורה הציבורית בכל הארץ ובירושלים עם היקף הולך וגובר של מקרי אלימות (מילולית ופיזית כאחד) אשר אותם סופגים במהלך עבודתם. מצב זה תורם להגברת המתח ולקשיים רבים נוספים. לצד ועל אף האתגרים, סופרבוס תמשיך לעשות ולהשקיע כל הניתן על מנת לספק את המענה האיכותי והמקצועי ביותר כפי שהחברה יודעת ושואפת להקנות לכלל הנוסעים, וקוראת לכולם לנהוג באיפוק ובכבוד הדדי".

תגובת איגוד התחבורה בכוח לעובדים המאגד את נהגי סופרבוס: "אנו מבינים את מצוקת הנוסעים בעיר, המתבטאת בהעדר קווים וצפיפותם של הקווים הקיימים. המצוקה הזו נובעת מכך שבירושלים קיים המחסור הגדול ביותר בארץ בנהגים. משרד התחבורה התגאה בהרחבת ושיפור השירות בירושלים עם כניסת החברות החדשות, אבל שכח שאין נהגים שיעשו את השירות הזה. כל זה בעיר שיש בה כל יום חסימה אחרת מסיבות שונות, ומובילה לצערנו במדד הארצי של מקרי האלימות נגד עובדי תחבורה ציבורית. התוצאה היא סידורים וקווים צפופים, תחלופה מהירה ושחיקה של נהגים.

"זאת ועוד – משרד התחבורה מתגמל את חברות התחבורה הציבורית רק על הקילומטרים שהן מבצעות ולא על איכות השירות והחברות פועלות בהתאם. בתנאי הההעסקה הנוכחיים, נהגים מועטים נשארים בענף ולהיפך- מחצית מהנהגים החדשים עוזבים בממוצע לאחר שנה. יש רק פתרון אחד לבעיות בתחבורה הציבורית בירושלים – על המדינה להכניס את היד לכיס: להעלות את השכר, להכשיר את הנהגים הקיימים ולתגמל אותם על ניסיון. באיגוד התחבורה בכוח לעובדים, נמשיך לעמוד על כך בירושלים ובכל הארץ".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

20 תגובות
  1. חיה אברמסקי

    כמובן יש נהגים טובים ואדיבים . אבל הרוב מבני הדודים . בולמים חזק . אני מפחדת ליסוע עכשיו כצעירה . גם מקללים ומדברים בקולי קולות בטלפון ברערבית . נוסעים בפראות ובפרט ב405 נהיגה במהירות מופרזת .
    בעיה . אני מקפידה לאמר שלום ותודה והרבה כמוני
    אבל זה לא עוזר

  2. חיה אברמסקי

    יש לי רעיון . אולי נביא סינים …. הם יסעו כמו שצריך והערבים יסיעו את עצמם …
    או הודים .

  3. נוסעת

    בתור נוסעת קבועה בסופרבס (לצערי) יכולה להעיד שהכל נכון. ההתנהגות של הנהגים מחפירה ממש וההרגשה היא שהם עושים את זה כדי להתעלל בנו. רק דוגמא- פעם אחת האוטובוס עצר בתחנה ופתח דלתות. ניסיתי להכנס בדלת הקדמית אבל ראיתי שזה לוקח זמן כי עלה לפני אדם מוגבל שזז באיטיות. רצתי מהר לדלת הסמוכה שמאחור כדי להכנס מהר והנהג סגר לי בפרצוץ בכוונה. כשדפקתי (בעדינות !!) על הדלת הקדמית וביקשתי בצורה עדינה שיפתח הוא אמר לי ברוגע: "אני לא רוצה לפתוח לך". אני בת מעל 40 וזוכרת טוב מאוד איך היו הנהגים באגד. הבדל של שמיים וארץ. ויש לי עוד ועוד דוגמאות. גם קרה לי שצלצלתי בזמן והוא התעקש לא לפתוח. עכשיו אני במצב של חרדה עומדת על דלת האוטובוס לפני הירידה ומצלצלת 6 פעמים מראש. אה… וכל הנהגים הם במקרה או שלא במקרה ממוצא מסוים.. אבל שלא יאשימו אותי חס וחלילה ב"גזענות" כי אין קשר בכלל..

  4. ברוך ג.

    לפני שנותנים לנהגים האלה לעלות על האוטובוסים, החברה חייבת לשלוח את הנהגים לקורס יחסי אנוש !!!
    הנהגים העקבים בחברה הזאת , אינם בני אנוש !!
    הם מתנהגים כמו חיות ונוהגים לעתים בפראות בכבישים משובשים ולא אכפת להם מהנוסעים . אם לא יטפלו בהם משמעתית , הציבור יעשה להם את זה.

  5. נוסע

    אוטובוסים מאחרים, מדלגים על קו, בולמים כל רגע כמו משוגעים, צפוף מאוד, מיזוג קר מידיי!! בקיצור זוועה

  6. אלברט

    אל תשתמשו באוטובוסים, יומיים שלוש והם יירדו על הברכיים, רוב הנהגים הם ערבים והם עושים את זה בכוונה, אל תעלו על אוטובוס עם נהג ערבי נקודה

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ב"סד
    היכן אפשר לחתום חשוב ביותר שזה יגיע לכמה שיותר נוסעים שיחליפו את הקוים האלה

  8. אורן

    מדלגים על תחנות על בסיס קבוע מקללים שמעירים להם הם נוקמים, יום אחרי שהערתי לנהג הוא דילג על תחנה בכוונה, יחס מזלזל

  9. ימות משיח לא הגיעו

    למה אגד היו יותר נפלאים?! כנראה ששכחתם…
    קיללו את הנוסעים וצעקו עליהם ועצרו את האוטובוסים מתי שמתחשק להם…
    פתאום הפגנה פתאום האוטובוס מקולקל…
    היו זורקים אותנו באמצע הדרך…

  10. יוסי.מ

    מיום שנכנסו כנהג ברכב פרטי בולט העיניין הם משתוללים בכבישים אין להם לא דין ולא דיין לא נותנים זכות קדימה לרכב במעגל תמיד נדחפים באופן אגרסיבי לנתיב אחר . קטאסטרופה !

  11. חיים

    להחרים כת החברה הזאת עד שתחליף את הערבים ביהודים
    אתם שולטים לא הם

  12. מאורי

    צודק לחלוטין נהגים הכי גרועים על הכביש הם של סופר בוס עושים מה שבא להם ולא בגלל שהם ערבים כי גם באגד תעבורה ואלקטרה אפיקים הרוב ערבים והם בסדר לא כולם אבל רובם. אבל סופר בוס ממש גרועים וצריך להעיף שם את רובם

  13. עמוס

    זה טרוריסטים ערבים תחת מעטה של נהגים אסור להעסיק אותם ותעתף יהודים כי ביום פקודה של מלחמה הם ישבתו ולא יעבדו צריך לעסיק לא יותר מ20 אחוז כנל גם ברוקחות בסיעוד ברפואה

  14. יצחק

    אני חושש שהסיבה היחידה היא שהנהגים הם ערבים ואנחנו קהל לקוחות שבוי. ליהודי לא משתלם לעבוד בתור נהג ולערבי שעלות המחיה שלו נמוכה בהרבה זה משתלם ואם אפשר לחבל ולפצוע יהודים בהיתממות ללא כל חשש שיפטרו אותו או אפילו כי הוא מעוניין שיפטרו אותו כי כבר השיג רישיון על חשבוננו ועל גבנו כדי ללכת לעבוד בתור נהג משאית או לקבל פיצויים וכו'. כך אמר לי אחד מהם בפירוש .

  15. אהרון כהן

    אני גר בהר חומה ואני גם חווה את זה מה שלא אומרים זה שזה בגלל שהם ערבים צריך שלא יעסיקו ערבים וכל הנהגים יהיו יהודים

  16. נוסע מוטרד

    דווקא התרשתי שנהגי סופרבוס (74, 75, 77 בירושלים) הרבה יותר דייקנים ואדיבים מנהגי אגד (קו 18 הידוע לשימצה בירושלים)…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר