מגלשות (צילום: שניר קציר)
(צילום: שניר קציר)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | קיץ 2019 המטורף – המשפחות הירושלמיות נהנו מים של פעילויות

הקיץ הזה הורגשה ההשקעה הרבה במשפחות הירושלמיות - יותר אטרקציות במחירי מינימום, רובן אף חינם, ולראשונה אף פעילויות בשבת לכל המשפחות בעיר - פשוט תענוג. תודה גדולה לרשות הצעירים. לשנה הבאה בירושלים פעילה

פורסם בתאריך: 28.8.19 15:55

זהו…. החופש הגדול עומד להסתיים.

חודשיים של ארגונים, טבלאות, תכנונים, הוצאות, בירורים, השוואות, רכישות ונסיעות מגיעים אל סופם. הרגע עליו חלמנו בציניות מתחילת יולי, ממש מעבר לסופ"ש.

אני מקווה שאני לא מרגיזה אף אחד/ת כשאכתוב שממש לא בא לי לחזור לשגרה. אותה שגרה שכוללת יקיצות והתארגנויות לחוצות על הבוקר, פיזורים, איסופים, חוגים, שיעורי בית, מטלות. סיר לחץ של המון המון המון מחויבויות. אני בהחלט מעדיפה את החופש, עם היקיצות הטבעיות (גם אם הילדים דואגים להן ב-6 בבוקר). האפשרות למשוך את הארגונים בנחת, לשתות את הקפה לצד הילדודס, לזרום עם היום למחוזות חדשים ומרגשים, לחזור ולהימרח מול המזגן בלי צורך לחשוב או לסיים משהו מיד. להתעסק רק במשחקים, וכיף, וביחד. וכן…. גם בריבים, בוויכוחים ובצעקות על הטוש, הלגו או פיסת הנייר הצבעונית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בקיצור, תנו לי עוד זמן משפחה ולא שגרה מלחיצה, אבל כנראה שאין ברירה, וביום ראשון יעמדו כולם מצוחצחים ומוכנים לקראת השנה החדשה. מי במעון או משפחתון חדש, מי בגן, מי בבית הספר ומי בתיכון. כל אחד ואחת ימצאו את דרכם אל מסגרתם החדשה. ועל כך נותר לי רק לאחל בהצלחה.

יחד עם הפרידה מהחופשה, אני מוצאת כאן הזדמנות נפלאה לומר תודה. תודה לגוף מדהים שללא ספק עזר לקיץ הזה להיות מה שהיה, רק טוב יותר, מושקע יותר, כיף יותר. וכל זאת תוך הקפדה על פרטים, על תכנים, על ארגון למופת ועל התאמה לכלל תושבי העיר המורכבת והנפלאה שלנו.


ירושמיים (צילום: מיכל פישמן-רואה)

(צילום: מיכל פישמן-רואה)


רשות הצעירים של עיריית ירושלים בראשותו של שלמה לוי המופלא. את שלמה אני מכירה כבר מספר שנים. עוד מהתקופה שחנן רובין האגדי היה מחזיק תיק משפחות צעירות. חנן הכיר ביננו, וזכיתי לצפות ולחוות מקרוב איך שלמה וחנן לוקחים חלומות ויוצרים מהם מציאות. איך הם מקשיבים לצרכים ומתרגמים אותם לפתרונות. זכיתי לא פעם להשמיע כאמא וכמנהלת פורום האימהות הירושלמיות בפייסבוק: "אמהות ירושלמיות (והסביבה)"  את קולנו, ואפשר לומר בבטחה, שכל פנייה תמיד נענתה, כל בעיה נפתרה. האוזן הקשבת פעלה. והשינוי בעיר שלנו מורגש וגדל משנה לשנה.


מתוך פעילות של "שבת ירושלמית" (צילום: ברלה)

מתוך פעילות של "שבת ירושלמית" (צילום: ברלה)


אז בזכות רשות הצעירים, נהנינו הקיץ מפעילויות על בסיס יומי. רובן היו בחינם. ואלו שהיו בתשלום, תמיד היו בתשלום סמלי והוגן. המחירים גם תמיד אפשרו הורים מלווים ותינוקות מבלי להפלות בגילאים, בהרכבים או במגזרים. בין הפעילויות הנהדרות שלהם, הופעלו פעילויות שכונתיות מגבשות בשבתות, תוך הקפדה על פעילות שומרת שבת, שכולם יוכלו ליהנות.



בקיצור, מעבר לתודה גדולה, כולי תפילה שימשיך להתפתח ולפנק לנו את המרחב המשפחתי גם בשנה הבאה.

המלצה חמה ככה ממני בקטנה – זה זמן טוב להקים רשימת תפוצה לכל ההורים המעריכים, שלא נפספס אף אחת מהיוזמות והפעילויות המבורכות. כי אנחנו כאן להישאר, ולהיות חלק מכל מה שיכול לשפר!

בברכת חיזל"וש קל וכייף לכולם, מגדולה ועד קטן.

מיכל

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר