קופסת אוכל (צילום: בתאל פריאשטט)
קופסת אוכל (צילום: בתאל פריאשטט)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | קופסת אוכל – הוראות הפעלה

מה הם אוהבים ומה הם לא אוהבים? מה מותר להכניס לכריך ומה אסור? איזה אלרגיות יש בגן וממה חייבים להימנע? המדריך המלא להכנת קופסת אוכל מפנקת - כזו שתחזור בסוף היום ריקה

פורסם בתאריך: 4.9.19 20:41

שגרה – כמה חיכו וציפו לבואה. כמה התכוננו לכבודה, כמה מרגשת היא וטובה. האמנם?

כשחיכיתם לשגרה, זכרתם שהיא מגיעה עם פתיחת מסעדה כל בוקר? עם אתגר קופסת אוכל יומית? שבנוסף למרוץ הבוקר מול השעון, צריך גם לזכור מהן ההעדפות האישיות של כל אחד ואחת.


קופסת אוכל (צילום: בתאל פריאשטט)

(צילום: בתאל פריאשטט)


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


קופסת אוכל (צילום: בתאל פריאשטט)

קופסת אוכל (צילום: בתאל פריאשטט)


מה כל אחד ואחת אוהב ואוהבת (או בעיקר מה לא אוהב) בקופסת האוכל שלו. מה מותר להכניס לכריך, והכי חשוב אילו אלרגיות יש בכיתה או בגן ולכן ממה חייבים להימנע. ובקיצור, זכרתם שגם לשגרה יש חוקים משלה?

אז כמו שכבר הכרתם אותי, אני בעד ארגון וטבלאות. ובאופן כללי בעד כל מה שיכול להקל עלינו. והכי חשוב לעשות זאת יחד עם הילדים. ליצירת שותפות, לתת כבוד ומקום לדעתם, וכמובן שילמדו את החשיבות של ארגון ואחריות גם.


קופסת אוכל (צילום: בתאל פריאשטט)

קופסת אוכל (צילום: בתאל פריאשטט)


קחו לכם זמן לשבת יחד עם הילדים ורשמו את כל הבחירות שלהם לדברים שהם ישמחו לקבל בקופסת האוכל. תופתעו לגלות שהם יודעים לגוון, לחשוב מקורי, ובעיקר יחסוך לכם ריבים של "למה הכנת לי אם את יודעת שאני לא אוהב".

כשהם בוחרים, הם אחראים לאכול.

חשוב להדגיש להם שאם בהמשך השנה הם לא אוהבים את אחת האופציות או יותר – רק שיעדכנו. ילדים הם עם מיוחד. הם יכולים לתפוס אתכם בדרך לבית ספר עם אמירה: "מה? שוקולד? אני בכלל כבר לא אוהב שוקולד", ולהכריז שלא יאכלו היום.

אז נכון שדוגמת השוקולד קצת בדיונית, אבל הבנתם את הרעיון. אל תתפסו לא מוכנים, אחת לכמה זמן רעננו עם הילדים את הטעמים.

יש אימהות שמכינות טבלאות שבועיות קבועות. לכל יום באופן קבוע יש את הכריך שלו, ופשוט רצים ככה כל השנה. אישית אני מעדיפה רשימה של כל האופציות הנבחרות, ובכל יום להכין ממנה לפי מה שיש בבית, או שלא הכנו מזמן וישמח את ליבם.


קופסת אוכל (צילום: בתאל פריאשטט)

קופסת אוכל (צילום: בתאל פריאשטט)


עכשיו מה שנשאר הוא לסדר הכל בקופסא, יש קופסאות מצוינות בשקלים בודדים בסטוקים השונים, לא חייב מותגים בעשרות שקלים. אפשר להוסיף פתק קטן למצב רוח או ציור חמוד לקטנים, ולהתפלל מכל הלב שההשקעה שלכם תשתלם, והם אשכרה יסיימו את כל התפריט והפינוקים, ולא תקבלו את הקופסא מלאה בסוף יום הלימודים.

בתיאבון!

מיכל

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. טלי יצחקי

    זה ממש לא פרקטי. זה כתוב יפה ומצטלם יפה. אבל כשמסתכלים על התמונות רואים שלא פרקטי. מה המטרה ? להראות כאילו יצירתיות ובפועל אין אותה ?

    בתמונה הראשונה – החתיכות גזר עם הסנדביץ ביחד. מצטלם יפה. אבל בפועל, כשסוגרים ת' קופסא בתיק ,הכל יתערבב אחד עם השני.

    ככה גם בתמונה השלישית. שמו חתיכות קרטון בפנים כדי להראות הפרדה ,רק לצורך הצילום ה'יפה'… לא באמת שימושי. בשביל מה את עושה כתבה אם את לא מציעה פתרונות ? ברור הרי שאם תסכר הקופסא, כל הירקות והפירות יתערבבו בתיק של הילד. כתבה מיותרת. למרות הכוונה הטובה שלך. אם קשה, תבדקי רעיונות בחו"ל ,כמו באתר/אפליקציה המצויינת של פינטרס. ואז תעשי כתבה. המשך יום טוב.

  2. גם אמא ירושלמית

    פלצנות לשמה. בליל של שטויות מיותרות, שבלאו הכי ברגע שמשכיבים את הקופסא בתוך התיק, והיא מיטלטלת כל היום בחום של ביה"ס, הכל נהפך לדייסה. למי גם יש זמן בבוקר להכין את הקופסא המקושקשת והמגוחכת הזו, ועוד כשיש יותר מילד אחד? תנו לילדים סנדויץ', אפשר לדוגמא עם גבינה או אבוקדו בעונתו או חביתה או טחינה + פרי + בקבוק מים. בלי כל הקישוטים והמדבקות והמנג'טים הטפשיים. בצהריים או בערב תחתכו להם בבית סלט ירקות גדול עם ארוחה בריאה, ותוסיפו לקינוח עוד פרי. 3 ענבים במנג'ט או 4 גזרים גמדים אולי עושים רושם בצילום ששולחים בקבוצת האימהות הפלצניות האחרות, אבל בקופסת אוכל בתיק הגן או ביה"ס, אין להם שום ערך עבור הילדים. בתיאבון ומספיק כבר לחיות בשביל הצילומים

  3. עוד אמא ירושלמית

    כך מגדלים ילדים מפונקים ובררנים. ילדים לא צריכים שיורידו להם את הקשה של הלחם, או שיחתכו להם את הסנדויץ' בצורות של לבבות או דובונים, או שישימו את הפירות במנג'טים, או שישימו להם את האוכל בקופסא פלצנית עם בובות ועם וקישוטים (חלק מהקישוטים המטופשים הם קטנים ברמה של סכנת חנק). יש תחושה שהקופסא הזו, יותר משנועדה לילדים, נועדה לעשות רושם על אמהות פלצניות אחרות. ילדים בגן או בבית הספר צריכים כריך נורמאלי (לא חתוך ולא לעוס), פרי נורמאלי (לא קצוץ דק דק), ובקבוק מים. זהו. כל שאר השטויות והצעצועים הם מגוחכים ומיותרים. בלאו הכי, ברגע שהקופסא נעמדת בתוך התיק, הכל הופך לבליל…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר