ואדי עין כרם (צילום: רון חביליו)
ואדי עין כרם (צילום: רון חביליו)

פרשנות | על רקע הדוקו המדובר אודות הרצח בעין כרם: תעלומת המניע של הנער תישאר פתוחה לנצח

על רקע "המניע" שעלתה לשידור ב"יס דוקו": זוהי זכותו המשפטית המלאה של האיש, שירה למוות בהוריו ובאחיותיו כשהיה בן 14, לפני 35 שנה, בביתם בעין כרם - שלא לשתף את הציבור במניעיו, אין איש שיכול להיכנס לנבכי נפשו | טור פרשנות

פורסם בתאריך: 6.1.21 13:43

תוכנית "המניע" (מאת טלי שמש ואסף סודרי), שעלתה לשידור בשבוע שערוץ בערוץ "יס דוקו", החזירה אותי לשבת החורפית בשנת 1986, שאותה לעולם לא אשכח. תחילה דווח על "רצח ארבעה בני משפחה", זוג הורים ושתי ילדות. המחשבה היתה שמדובר במעשה טרור, או של פורצים ש"הסתבכו". אלא שאחר כך התפרסם שהרצח בוצע בידי הילד הקטן של המשפחה והוא בן פחות מ-14 שנים.

ההלם והתדהמה לא נתנו מנוח: וכי מה כבר יכול לגרום לנער כה רך בשנים לעשות מעשה זוועתי כזה? איזה "מניע" יכול לגרום לילד לבצע מעשה, שמעבר למראות זוועתיים שילוו אותו כל חייו, יגזור עליו לגדול בלי הורים מחבקים ובלי אחיות אוהבות ותומכות?

הייתי אז עורך דין צעיר שהשתעשע במחשבה, איזו הגנה אוכל לספק לילד שמבחינה משפטית עונה על כל הקריטריונים שמחייבים הרשעתו בארבע עבירות נפרדות של רצח. אני זוכר אותו היטב כשהוא מובא לדיונים בבית המשפט. המראה של ילד בגיל כזה מעורר בפני עצמו רגשות חמלה, ונטייה להתחשב בו, למרות המעשים החמורים שעשה. הרי הוא רק ילד.

ייצוגו של "הנער מעין כרם" נמסר לידיו האמונות של חברי היקר עו"ד יוסי ארנון. מלאכתו היתה קשה עד בלתי אפשרית. תחילה טען הנער שאת המעשה ביצע פורץ. אחר כך, כאשר הבין ש"לא קונים את הלוקש", נאלץ להודות שהוא ביצע את המעשים, אך אז טען ש"שמע קול" שמורה לו לעשות כך. הנער באמת גאון: טענה זו היא בעצם משפטית, שמטרתה לפטור אותו מאחריות משפטית למעשיו, משום שמדובר במה שמכונה בשפה המשפטית "דחף לאו בר כיבוש" מאת אדם ש"כפאו שד".



גם טענתו החלופית, שבפני עצמה עוררה קושי במתן אמון בו, נסתרה על ידי מומחים פסיכיאטריים שבדקו אותו. אלה קבעו גם שבעת המעשה היה מודע היטב למעשיו. על זה עוד הוסיפו וקבעו שהוא גם כשיר לעמוד לדין. התוצאה הצפויה המתחייבת היתה הרשעתו "מקיר לקיר" בארבע עבירות רצח, על כל המשתמע מכך.

מלאכתו של עו"ד ארנון הפכה לבלתי אפשרית. והנה, תודות למיומנותו ולכישוריו הפנומנאליים של עו"ד ארנון נאלצה הפרקליטות "להתקפל" ולהסכים להסדר טיעון שבמסגרתו הסתפקה בהרשעה בעבירות הריגה – לא ברצח. הנגזרת המשפטית היתה שהוא גם זכאי לרשת את מלוא רכושם של ההורים. זוהי שורת הדין, קשה ככל שתהיה לעיכול.

משכך פסק בית משפט, אך טבעי הוא שהנטייה היתה להשלים עם התוצאה בבחינת "מה אנחנו באמת יודעים". הסדרה "המניע", כשמה, ניסתה לפענח את המניע האמיתי למעשה זה. המראות הקשים והעובדה שאין עסקינן במי שלקה בנפשו דווקא, הציפה קולות מאת כאלה שמתיימרים להיות "חכמי משפט".

גם העובדה שאותו נער הפך לאיש נשוי (לאישה שיודעת הכל), אב לילדים, עובד ומתפרנס ככל האדם, ותודות לירושה מצבו הכלכלי דווקא שפר עליו מאוד, עוררה רגשות שונים מרגשות האמפתיה הטבעיים שהיו אז כלפי "נער רך בשנים". גם העובדה שעד היום אינו מוכן לשתף איש במניע למעשה ועל זה גם אפילו לא מבקש סליחה, יצרה קולות "מתקוממים". יש שגם הרשו לעצמם לתקוף גם את הפרקליטות וגם את בית המשפט על שלשיטתם פטרו "רוצח קר ומחושב" בעונש קל ועימו גם "פרס" בדמות ירושה שזכה לה מן ההפקר. בלטו בעיקר החוקרים, אשר אינם מוכנים להשלים עם פסק דין שלא סיפק את ציפיותיהם ושלשיטתם מהווה "סטייה מדרך המשפט", זה אשר מצא להתחשב דווקא ב"רוצח קר ומחושב" במקום לבוא עימו חשבון נוקב .

התעלומה אודות המניע היתה וכנראה תישאר לנצח. עדיין, עצתי לכל הקולות ה"מתלהמים" היא "תרגיעו ותרגעו". אין איש שיכול להיכנס לנבכי נפשו של מי שעושה מעשה כה "מופרע". זכותו המלאה שלא לשתף "ציבור רחב" בעניינים שמבחינתו הם "פרטיים". אין איש מלבד בית משפט שיפסוק את הדין, ואין לנו אלא להשלים עם פסיקתו ולהניח לאותו "נער" לנפשו. זה פשוט "גדול עלינו".

הכותב: עו"ד קובי קמר, מומחה למשפט פלילי, יו"ר (משותף) של הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין בישראל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

62 תגובות
62 תגובות
  1. רלי ספטי מועלם

    מעניין אם זה היה קורה היום זה היה נגמר כך. מאמינה שמהאספקט הפסיכולוגי היו יכולים היום להשתמש בכלים יעילים יותר כדי לקבוע מניע או הגדרה לתופעה עצמה. ברגע שנקבע שהוא כשיר לדין ההגדרה הייתה חייבת להיות שהוא פסיכופט ולכן עליו להעניק בכלא.

  2. אחד מהעמך

    הטירוף בהתגלמותו.. זה מה שקורה כשילדים רואים סרטים לא לגיל שלהם, ועוד יותר טירוף שהילד יכול לעשות מה שרוצה ועוד להתחמק מעונש..

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאמר מביך. ״ תרגיעו״ זה מה שיש לאוויל הזה לומר? עו״ד יוסי ארנון גאון מפלצתי. החבר שלו שמנסה לפרגן לו רק מפלצת.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האצלת וגם ירשת בושה לבית המשפט אפילו צער לא היה לו

  5. קלרה

    בושה וחרפה נילחם כדי שהוא ייחשף הוא אפילו מקבל כנראה תגמולים מהמדינה זוועה, כבר כל הרשת יודעת את שמו, מסכנים המשפחה המדינה הפקירה את הקורבנות

  6. בעז.

    עורך הדין שכתב. תתבייש שארנון הוא חברך הטוב. כנראה שכשאתם הופכים לעורכי דין אתם הופכים למפלצות חסרי רגש. החלום שלי תמיד זה לראות אותכם במצב דומה. מה הייתם עושים אז. אם לכם היתה נמחקת משפחה ואחרים היו מחייכים לכם בפנים.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש לא מקובל מה שאתה כותב, יש כשהנער היה צעיר לא יכל להישפט על מה שעשה אבל בגיל 18 היו צריכים להעמידו למשפט

  8. יעל

    תרגיעו ותרגעו… ???
    אתה רגוע? … כאשר מסתובבים בנינו אנשים מהסוג הזה…

  9. *****************זכות הציבור לדעת*******************

    באותה נשימה שה״נער״-הרוצח (שעליו אתה מגונן) לא מוכן לשתף ולהסביר את מניעיו לסיבה שבמו ידיו החליט לירות בדם קר, לעצור את פעימות הלב תפקוד המוח מערכת העצבים והגוף כולו של אביו אימו ושתי אחיותיו נטל וקטף 4 נפשות 4 חיים 4 עולמות מלאים – משפחתו הגרעינית כולה מלבד עצמו; באותה נשימה בדיוק לא יוכל להסתתר מאחורי צווי איסור פירסום לעלמי עלמיא ולצפות שהחברה לא תרצה ותדרוש לדעת מיהו אותו רוצח מתוך רצון להגן על עצמם אהוביהם קרוביהם וסביבתם בכדי להימנע מקירבה מגע או חיכוך עם אדם שעשה מעשים נוראיים שלא נתפסים למוח האנושי של אדם הגון שומר החוק.

  10. גאד סטיב גאד

    ככה אתם נראים כולכם ,שאול תחתיות הייתי גוזר עליו ,יש דין ויש דיין בסוף ,בושה של תגובה !

  11. דוד

    קובי קמר קיבלת ממנו כסף להגן עליו מומחה למשפט פלילי אתה לא אתה סנגור קנוי בכסף מכרת את נשמתך לכסף
    לך תלמד קרימינולוגיה ותיצג אנשים לא בשביל כסף בשביל אידיאולוגיה
    כנל ארנון גם הוא בשביל תאוות הממון הגן עליו
    זה ילד רוצח רגיל מחושב קר
    שתיכנן הכל ואז
    היה מאוד קשה לחקור ולעמת אותו עם טכנולוגיות
    חדשות
    שהיום הוא היה נופל מהר מכיון ונציה כמה גירסאות סוטרות זה מראה על שקרן מתוכנן שהבין שיש לו מה להפסיד אז בחר בשתיקה ועשה כיון להריגה
    אדון ארנון לך תלמד שח טוב למה אני ישים אותך במט לינפול
    אם יחקרו אותו היום הוא לא יהיה בחוץ זה הריגה כפול 9 4 פעמים כמו ששופטים ערבי ברצח תשפטו רוצחים אצלנו לא לרחם עליהם שישלמו כמו שצריך

  12. לילי

    עו"ד ארנון היה כל כך שחצן והתגאה על כך שמראש ביקש שיורידו לילד מרצח להריגה כדי שיירש את המשפחה.שזה היה פשוט דוחה. הוא יכל פשוט לבקש הקלה בעונש למרות שזה רצח, כנראה שהיה חשוב לו לקבל אחוזים שמנים מהירושה בתור שכר טרחה. מעניין איך הילד ידע להגיע לעו"ד כזה ( לא נראה לי שהוא עבד בסניגוריה הציבורית)או שמא העו"ד הגיע אל הילד…מוזר גם שאותו עו"ד ממשיך להיות בקשר עם הרוצח שנים אחרי שסיים לייצגו. נכון שעו"ד צריך לעשות מלאכתו גם אם היא "מלוכלכת" אבל לא חייבים להמשיך להתלכלך שלא לצורך…

  13. משה

    כל הרשימות רשעות וטיפשות של הפרקליטות במאמר מביש אחד.
    אחר כך מתפלאים שמחבלים רוצחים משתחררים או שאנשים אלימים מקבלים עונשים קלים.
    בושה עליכם!

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נכון, בית משפט פסק אבל רק בגלל שהשופט צב טל החליט מה שבא לו להחליט מבלי שהיתה לו אישזהו תמיכה מהפסיכיאטרים להחלתו ואז למה צריך אותם אם לא מתחשבים בדעתם (הרעה החולה של בתי משפט שלנו שהחוק זו המלצה בלבד והם יפרשו את החוק כרצונו)
    ובנוסף היתה פרקליטות כושלת שלא ערערה על גזר הדין

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לדעתי, יש לו סוג של ניתוק רגשי, הרגש לא קיים אצלו.
    ראיינו את חברת המשפחה שהכירה היטב את המשפחה והלכה אליו לאחר המעשה שהיה במקום שנכלא ושאלה למה עשה את זה והוא לא הניד עפעף, לא הביע חרטה ואז עבר לדבר רגיל על הא ודא. זה בן אדם חסר כל רגש לאחר.
    יש אנשים כאלה, שיכולים להיות סופר נחמדים ואדיבים בחוץ, כי הם יודעים כיצד צריך להתנהג וכיצד צריך לדבר, עם אינטלגנציה אולי אף גבוהה מהממוצע, אבל בתוך תוכם שוכנת מפלצת – רוצח בדם קר, חסר רגש, רצח לשם רצח.
    אולי אפילו נהנה מזה.
    זה כמו פירומן, שאוהב לראות מבנים שרופים , נהנה מזה שיש הצתה ושריפה ורוקד ומתמלא אקסטזה לנוכח השריפה, ולא אכפת לו שיהרגו אנשים, אנשים כאלה מסוכנים לאנושות ואסור להם להסתובב חופשי.
    מה אם יום אחד יקום וירצח את כל משפחתו הנוכחית ?
    או כמו פדופילים שאונסים ילדים והורסים להם את החיים.
    אין טעם לחפש הגיון, כי אין שם הגיון או מניע, זה רוע טוהר, אולי אפילו נהנה לירות בהם באותו רגע.
    עובדה שלא הביע חרטה, לא הניד עפעף, לא בכה בגלל מותם, לא טען שמתגעגע או שיש לו טרואמה, המשיך לחיות את חייו כמו כולם ואף עשה חיל בעבודתו.
    זה רשע ורוע טהור, של הרג לשם הרג בלבד.

  16. תחשפו קודם את שמו

    עיוות דין חסר תקדים – ארבעה מעשי רצח שאין עליו עוררין הומרו לאשמה מגוחכת של הריגה. ומרתק אין ילד רוצח בן 14 שלא הותיר בן משפה לנהל את משפטו מגיע לעורך דין יקר לייצגו.

  17. חומי

    מגיע לילדיו לדעת מיהו אביהם. זה המינימום. זה כנראה ייקרה מאוד בקרוב. משפט וצדק הם שני דברים שונים, כנראה.

  18. השם יישמור

    עורכי דין פליליים – אנשים בלי מצפון.
    ההגנה על הרוצחים, אנסים ופןשעים רק הופכת אתכם לשותפים לפשע, בחסות החוק.
    אתם חסרי מצפון ומוסר.
    מעניין איך תרגישו כשמישהו ייאנוס את בתכם, יירצח את בנכם, והעו"ד שייגן עליו ויוציא אותו זכאי למרות שברור לו שהוא אשם, יחייך למצלמה וייספר בנונשלנטיות כמה הרוצח או האנס הוא בחור מעניין.

  19. אחד החברים של האבא מהמילואים

    היינו בשירות מילואים … והאבא התמים יצא לסופ"ש .. לא הפריד את המחסניות מהנשק …. היינו בהלם … לצערי . נשלחתי מטעם הצבא לשאת את ארונו … מחזה קורע לב …. הילד היה בניתוק רגשי כנראה … ואולי טען ששמע קול מצווה ….

  20. איתמר

    השם שלו ידוע. יש תמונה. גם מקום עבודתו ידוע. אם רק היה מותר הייתי חושף הכל.

  21. שכל הישר

    סליחה מכבוד העו"ד המלומד, האם בית המפשט אינו טועה לפעמים, האם הוא אלוהים?!?;
    התשובה לכך היא: גם הם בני אדם וגם הם טועים, אדם שהודה ברצח 4 בני משפחה לא משנה כלל מהו המניע בשונה מיוצרי הסדרה,אם הוא הודה ושיחזר פשוט דינו להנמק בכלא עד סוף ימיו במקרה הקל, ובמקרה החמור שאינו בנמצא כסא חשמלי, לא מבין איך הגיעו עימו להסדר כלשהו?!

    כבודו הופך את מערכת המשפט לכל יכול, הבעיה שרק לפני מעט מאוד זמן נוכחנו לדעת כיצד שופטת סיכמה עם עו"ד לפני דיון מה יהיו תוצאותיו, תראה מופתע …!!!

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאחל לרוצח להיות אב שכול ואח"כ למות בייסורים ממחלה ממארת. יש לי את הפרטים והתמונה שלו

  23. שני

    אתמול "העלו אותו בדרגה" במקום עבודתו. ממספר 5 עלה ל-4. לא אתפלא כי יעלו לו בקרוב גם משכורת (כיום כ-30,000 ש"ח בחודש +מניות) . מנהלי החברה אגב חלאות לא קטנות. ממש לא מרחם עליהם. מצא מין את מינהו. רק מה יעשו שקרובי משפחת האב המרומים דורשים את חלקם שהובטח להם? ביבואו להפגין מול משרד החברה?

  24. יוסי

    אמרו חז"ל כל המרחם על אכזרים סופו מתאכזר לרחמנים. מי שמיקל ראשו ברצח מתועב ומזעזע כזה, מוזיל את דמם של החפים מפשע הבאים ע"י נתינת הלגטימיות בחוסר ההוקעה לנצח של דם שנשפך לריק ע"י בן משפחה

  25. עו"ד ותיק

    כעו"ד בעל ותק של כמעט 27 שנה אני יכול לסכם כי לעו"ד ארנון היתה מלאכה קלה במיוחד במקרה הזה כי השופט שכיהן בתיק,מסיבות הזויות שאינן קשורות למציאות המשפטית החליט כי למרות החלטת הפסיכיאטר המחוזי לפיה הילד היה כשיר לעמוד לדין-השופט הנכבד החליט כי מהות המקרה מעידה כי יש לילד פגם נפשי שלא גילו ולכן אינו יכול לשפוט אותו כאחד האדם ולמעשה הכריח את הפרקליטות לעשות עיסקת טיעון ובעצם כך הציל את הילד שמחק את משפחתו ברגע אחד ועוד בסוף ירש את רכושם כי הורשע רק בהריגה ולא ברצח.כמו שאומרים-נפלאות דרכי הצדק ואומנות המשפט !

  26. הילי

    עו"ד קמר,
    קראתי ולא האמנתי למקרא הדברים שלך.
    אתה בא להאדיר ולסנגר על עורך הדין חברך ארנון ?
    איזה קופון גזר הקולגה שלך כשכר טרחה מתוך הירושה, ומתוך הזכויות של אח שכול ובן שכול שקבל הרוצח מרגע שהאשמה שונתה מרצח להריגה?
    אתה זוקף את זה להישג שלו כעורך דין ? העניין לחובתו ולבושתו.
    הילד הרוצח נמנה עם הז'אנר של הפסיכופטים משמידי המשפחות של עצמם, בשר מבשרם.

  27. ע

    2 המסקנות העיקריות מהכתוב:
    1. עו"ד קובי קמר לא יודע עברית, ועושה שימוש חופשי מדי ב"מרכאות".
    2. עו"ד קובי קמר ועו"ד ארנון שניהם הקהו את חושיהם ומוסריותם, וחצו קו עדין מאוד בין הגנה על הלקוח לבין שיתוף פעולה עם הפשע.
    תפקיד עוה"ד הוא לא להגן על הלקוח *בכל מחיר*, אלא גם לשרת את כלי הצדק והמוסר בחברה.

  28. ליאת

    בלתי נתפס הרצחת וגם ירשת בושה למדינה לצדק ולחוק במדינת ישראל.
    מאחלת לו מוות ביסורים ..
    חוץ מזה שרוצח מסתובב חופשי ואין לדעת מה יוליד יום.. ומתי יקבל קריזה…סכנה לציבור

  29. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כולכם צודקים. מאמר מרתיח ומבייש את כל עורכי הדין. הוכחה חותכת לתהום שמפריד בין "דין" ( העונש המגוחך שקיבל) לבין "צדק" (מאסר עולם ללא חנינה) לו היה ראוי!

  30. F15

    טוב, תגובה קלאסית של עו"ד, שכידוע מקצוע זה לרוב מתאים לאנשים ערלים, חסרי מצפון ורגש, שכל מה שיש להם להגיד זה:" יש רוע בעולם ואי צדק, ואין לכם ברירה אלא לקבל את זה בהכנעה".
    תגובה חוצפנית ומתסיסה.
    אבל שוב, עורכי דין פה בשביל הכסף, לא בשביל מוסר….

  31. תאיר זקן

    משחק אותה מארק צ'פמן שמע "קול" רצח וירש וילה בעין כרם את בית סבתו ופנסיות של ההורים. אומרים שהוא אף פעם לא הביע חרטה. לעולם לא ראו אותו בוכה. הוא תיכנן את הרצח ושבוע לפני כבר ידע איך לירות בנשק מאביו לא פחות.
    שלא יקום ה"קול' יום אחד וירצה לרצוח אולי את ילדיו בשנתם?
    חייבים לתקן את החוק במדינה. אחרי היותו כבר לא קטין שמו היו אמור להיות מפורסם בחוצות העיר בכל עיתון או אתר אינטרנט אפשרי ולהוקיע רוצחים שהשד שוב יכול להתעורר אצלם ולעקור אותם מהחברה שלנו כמו אחרון אנסי הפדופילים. אם אדם כזה לא ננעל ונזרק המפתח אחרי ארבעה מאסרי עולם מינימום משהו במערכת בתי המשפט שלנו מאוד מאוד מטריד. אין פרופורציה. יהי זכרם ברוך של משפחתו השם יקום דמם

  32. עמרי

    כל פרטי הרוצח ידועים כבר בציבור. שמו, מקום עבודתו, אפילו תמונתו, שהייתה באתר האינטרנט של החברה בה עבד, עד לפני מספר ימים. אילולא הסדרה הזו, כנראה היה יכול להמשיך בחייו הנעימים והטובים כעובד בכיר בחברה מצליחה מאוד, אבל כנראה שלחיים יש תפניות משלהן.
    עכשיו עליו להתמודד עם מעשיו, לעמוד מול ילדיו ולספר להם שהוריו לא נהרגו בתאונת דרכים, שהיו לו שתי אחיות גדולות, שאת תקופת נערותו בילה במאסר ואת העובדה שאין להם סבא וסבתא ודודות חביבות.
    עכשיו יידרש לעמוד מול האמת לכל מקום אליו ילך.
    לאדם כזה אין מה לחפש יותר בישראל. החברה תקיא אותו ממנה, באיחור של עשרות שנים.

  33. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה של אנשים!!! לא הבנתי כולם ניהיהו לי שופטים פתאום!??
    עזבו אותו עברו 35 שנים והיה מישפט והגיעו להחלטה, למה בכלל היה צריך לפתוח את זה בחזרה,
    ולפרק לו את החיים
    גועל נפש של מדינה של אנשים רעים!!!
    אם היה צריך
    לעשות משהו היה צריך
    לעשות בזמנו
    לא עכשיו מתי שעברו שנים רבות והוא שירם את חיו
    זה פשע מה שהם עשו התוכנית!!! לא פחות גרועה ממה שהוא עשה

  34. מיכל

    איך בית המשפט מאפשר לרוצח להשתמש בירושה…… ועוד לשנות להריגה…..זו מערכת משפטית הכי מטומטמת שראיתי….

  35. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה פרשנות מפולפלת למעשה זוועה יחתיכת חלאה עורכי דין של השטו הכלב הזה שכבר יודעים מי הוא ברשת גם הילדים שלו ידעו מיז ה האבא הרוצח שלהם בגיל 14 וחצי זה גבר לא ילד!!!!!

  36. הדס

    איזה יופי שעכשיו כולם יודעים מי זה ואפילו פיטרו אותו מהעבודה, בהסכמה חחחח… גם התמונה שלו הופיעה באתר הבורסה ושם החברה בה עבד. עכשיו שיספר לילדים שלו על האיש הירוק שאמר לן לרצוח. אומללים הילדים

  37. מרחמים על רוצח מתועב

    כל כך דואגים לרוצח שפל ורשע ! הוא לא ביקש סליחה, הוא לא התנצל, ולא הסביר את המניע לרצח. הוא אדם ערום ושפל, שתיכנן את הרצח היטב, ושיקר בעדותו במישטרה. למה כל כך דואגים לו? מכל הכיוונים דאגו להשכלתו ולפרנסתו. מבחינה חינוכית/ מוסרית/ מצפונית/ ערכית – לא יכול להיות משהו יותר מפלצתי מזה. למה לעזור לו כל הזמן? העונש שקיבל מבית המשפט – 9 שנות מאסר מגוחך. ונתנו לו שליש במתנה. יצא לחופשי אחרי 6 שנים. זה עומד בניגוד לצדק הטבעי. אל תשכחו שהרצח הזה ישפיע על בני נוער. הוא גם ירש את רכוש הוריו. מעשה זה מוביל לזעקה של אליהו הנביא למלך אחאב: "הרצחת וגם ירשת?". תחשבו על זה !!!

  38. ניר

    אם יש בו פגם נפשי שגרם למעשה כזה – צריך היה לבלות את שארית חייו במחלקה סגורה. כדי שיוכל להשתחרר בחזרה לחברה חייבים היו להבין אם היה מניע למעשה כי אחרת הוא נשאר מסוכן לחברה. כל ענייני הנקם לא רלבנטיים, מה שברור הוא שמערכת המשפט בישראל רקובה , כך הייתה תמיד ואין לתת בה אמון.

  39. אבי

    היה צריך להינתן עונש חמור שישאיר את אותו נער רוצח ומתועב בכלא עד ליומו האחרון, במקום לרשת את הוריו וליהנות ממנעמי החיים.

    בושה למערכת המשפט!!!

    הרצחת וגם ירשת???

  40. סקרנל

    עכשו יצטרך למסור דין וחשבון לילדיו שיודעים מי אהיבם האמיתי. זה העונש הכי טוב.

  41. 2=1+1

    המסקנה היא כי צריך לבטל את מקצוע עריכת הדין והשופטים. לקבוע רק חבר מושבעים נורמלי ללא לימודי קרימינליה, שעוזרים לרוצחים תמורת הרבה מאוד סף. זה גם ימנע אפשרות לשחד את השופט כי קשה לשחד עשרה אנשים. מספיק שאחד מהם יהיה ישר כדי שהשוחד לא יפעל.

  42. איך הרוצח הצליח? נורא פשוט !

    חשבתי הרבה: איך הנער הרוצח המנוול הצליח? איך האם והבנות לא התעוררו אחרי הירייה בראש האב? ואיך הבנות לא התעוררו אחרי הירייה באם? התשובה נורא פשוטה: הרוצח הרשע סימם אותן. זה מראה בצורה ברורה שהוא תיכנן את הרצח. כנראה המשטרה לא בדקה את הדם של 4 הקורבנות. המשטרה היתה מגלה שהוא הרדים את משפחתו באמצעות אבקה או כדורים, והם ישנו חזק. אין אפשרות אחרת. הן היו שומעות בבירור יריות בבית אילו הוא לא היה מסמם אותן. זו הסיבה שהוא התחמק מכל מיני שאלות שהשוטרים שאלו אותו במשטרה. לא היה אכפת לו בכלל שהוא משמיד את משפחתו. ולכן הוא מסוכן, ויכול לרצוח גם את אשתו וילדיו. אין לו מוסר, ואין לו מצפון אנושי.

  43. בהלם

    החוקרים העידו שכשהגיע לחדר חקירות ביקש לאכול כי הוא רעב. פשוט ככה. אחרי שראה את מה שראה (התיאורים זוועתיים ולכן לא אזכיר אותם), הוא יכול היה לאכול. מי יכול לאכול אחרי שראה כל כך הרבה דם ? הוא גם הספיק להחליף בגדים לפני שירד לשכנה. היה רגוע ושליו. כאילו כלום לא קרה. סורי, חבל שאין גזר דין מוות לרוצחים מסוג זה בארץ.

  44. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בזמן המשפט השופט טל, ששפט אז, ברוח אהרן ברק שהשופטים הם מעל הכל, התעלם מהאבחנה הפסיכיאטרית שקבעה שהנער כשיר לעמוד לדין, והחליט על דעת עצמו להמיר את העבירה מרצח להריגה. הדבר הזה איפשר לילד שגדל, להיות במוסד מספר שנים ולהשתחרר אחרי שנים ספורות ולהמשיך בחייו כרגיל.
    איפה אתם השופטים שתהיו צנועים? למה אתם משתמשים בשירותיו של פסיכיאטר ומבקשים הערכת כשירות אם אתם מתעלמים ממנה? מה התיר לך השופט טל לפטור רוצח של הוריו ואחיותיו מלשבת ולהינמק בכלא? ואתה עורך דין- מדוע הנך מצדיק את פסק הדין המזעזע הזה? איפה המצפון שלך כאדם?

  45. יעל

    עורכי הדין השופטים והסוהרים יניחוהו לנפשו.
    הציבור הרחב לעולם לא יעזוב אותו לנפשו.
    המוסר והצדק זועקים מן קברות ההורים והאחיות המיוסרות.
    חשבון הלינקדאין של הרוצח המתועב נישא בראש חוצות עם פרצופו הזחוח.
    לא בושה ולא חרטה, לא מחשבה להשיב את הממון הגזול למטרות צדקה. זהו כסף הקדש שאסור בהנאה. כסף שטבול בדמם של ההורים והאחיות.
    ואישתו "האומללה"? האם הכסף לא היה גורם מרכזי בנישואיה אליו? והיא ידעה מה מקור הכסף הזה.
    וילדיו? צר לי עליהם. חפים מפשע. אבל זהו מזלם המר של ילדי פושעים בכל העולם ובכל הדורות.

  46. אלי

    לדעתי אסור לחשוף את שמו. אם זה יוודע לילדיו לכו תדעו לאיזה מסקנות ומעשים הם עלולים להגיע.
    והמבין יבין.

  47. איך רוצח בן 14 סובב את כולם על האצבע הקטנה שלו?

    איך הנער, הרוצח המתוחכם, סובב את כולם על האצבע הקטנה שלו?
    הסידרה "המניע" עוררה התעניינות גדולה בציבור. הציבור המום שעל השמדת משפחה , הנער ישב בכלא רק 6 שנים.
    איזה שופטים טפשים יש לנו? איך ועדת השחרורים הורידה לו 3 שנות מאסר? ולמה התובע לא עירער על קלות העונש?
    איך הנער סובב פסיכיאטרים מנוסים וחוקרי משטרה טובים על האצבע הקטנה שלו? ולא התוודה בפניהם על המניע?
    באיזו זכות מוסרית הוא ירש כסף ורכוש? אליהו הנביא כבר צעק על המלך אחאב: הרצחת וגם ירשת ?
    ישראל היא ביסודה מדינה מוסרית , ולא היה מגיע לנער האכזרי לחיות חיי רווחה, ולהרוויח מהרצח !!!

  48. מאוכזבת במיוחד מהשופט צבי טל.

    "וַיְקַו לְמִשְׁפָּט וְהִנֵּה מִשְׂפָּח, לִצְדָקָה וְהִנֵּה צְעָקָה" – ספר ישעיהו, פרק ה, פסוק 7.
    המשפחה של הנרצחים, החברים והשכנים וכל עם ישראל קיווה למשפט צדק. ומה קיבלנו? במקום משפט צדק – קיבלנו משפח. במקום צדקה וצדק – קיבלנו צעקה על עוול איום ונורא.

  49. אודי כ

    צבי טל היה שופט שמרן דפוק וימני. הוא איננו איתנו.
    פסיקה מטופשת כזו .

  50. Udi C LinkedIn

    הוא שינה את שמו בLinkedin ל Udi C.
    שלא חלילה יזהו אותו עם הטבח שעשה.

  51. הוא שרץ!

    באמת מעניין איך קיבל "ירושה"…… ולא מתבייש לחיות על חשבון חייהם וכספם של אנשים שרצח בדם קר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר