משה ליאון (צילום ראובן קפוצ'ינסקי)
משה ליאון (צילום ראובן קפוצ'ינסקי)

ירושלים מודל 2021: זאת היתה השנה שהיתה

מורכבת, מאתגרת ופקוקה - אך גם כזו שקידמה את ירושלים צעדים נוספים בדרך אל הפסגה. ראש העיר משה ליאון מסכם את 2021

פורסם בתאריך: 30.12.21 17:21

יש שנים אשר מצליחות להכיל במהלכן היקף מאורעות ועשייה המספיקים לכמה שנים טובות – שנת 2021 היתה שנה שכזו. שנה אשר כמעט ולא היה בה רגע דל, ובהתאם חייבה גם אותנו, כעירייה, במתן מענה ובנקיטת הפעולות הנדרשות – זאת לצד הובלת העשייה שמלווה אותנו זה מספר שנים, לשינוי פניה של ירושלים ולהפיכתה למובילה בערי ישראל.

מי שרצה להאמין שההתמודדות למול הקורונה תהיה ב-2021 נחלת העבר, גילה שהמציאות טפחה על פניו. לצד מאמץ החיסונים שליווה אותנו כבר מחודש ינואר והפגיעה בשגרת מערכת החינוך בשנת הלימודים הקודמת, סוגיית הנגיף ממשיכה ללוות אותנו תוך שמירה רבה ככל האפשר על שגרת עסקים, חינוך, תרבות ופנאי בעיר. כך למשל, שוק מחנה יהודה והעסקים בעיר היו משך תקופה ארוכה ליחידים שפעלו בארץ, התרבות הירושלמית נשארה פתוחה בעזרת פתרונות יצירתיים שהגינו כאן בעירייה ומערכת החינוך באמצעות צוותי ההוראה הנפלאים המשיכה לתפקד גם ברגעים הכי קשים.

התחלנו את השנה בחיסונים ועם מנת שלג יפה, שסיפקה לנו הירושלמים עוד חג מחוץ ללוח השנה, חג שלג ירושלמי.

במקביל תמיד המשכנו לפתח ולקדם את ירושלים אל עבר הפסגה אליה היא ראויה.

אני יודע שבחיי היומיום כולנו עסוקים בשגרה, שהיתה זו שנה מורכבת ופקוקה אך זאת התוצאה הישירה של ההשקעה הרבה שאנו כעירייה משקיעים בכם, תושבי ירושלים.


מנהרות שז"ר בפרויקט הכניסה לעיר (צילום: עיריית ירושלים)

מנהרות שז"ר בפרויקט הכניסה לעיר (צילום: עיריית ירושלים)


מהעיניים שלי, אתם, התושבים, אלה שבראש הפירמידה וכל החלטה שאני מקבל אני שם אתכם לנגד עיניי. באג’נדה אותה אני מוביל כל תושב ירושלים, על כל המגזרים בעיר, ראוי לחיים טובים ולשירותים נאותים.

אנו משקיעים בכל העיר, בכל שכונה, בכל מגזר, כל ילדה וילד זוכים להתייחסות על פי צורכי המציאות.

המציאות מכתיבה לנו את הדרך ואני יחד עם כל עובדי עיריית ירושלים המסורים עושים לילות כימים על מנת לפתח, לקדם ולאפשר חיים משותפים בעירנו.
השנה פתחנו מרכזי חדשנות לנוער בשכונות ואף התמודדנו עם שומר החומות ורגעים שיצרבו בתודעה של כולנו.

זכינו לראשונה אחרי עשרות שנים לראות דרבי ירושלמי בטדי, חזרנו לחגוג יחד את חגי תשרי ולהיות הראשונים שציינו אירועים גדולים בבטחה, ומתוך אחריות והיגיון.
גם בתחום הפיתוח לא הורדנו את הרגל מדוושת הגז: דאגנו לסביבה הקרובה לבית, לפיתוח תשתיות בשכונות, גנים חדשים ופרויקטים מגוונים של התחדשות עירונית, הכוללים גם דיור להשכרה ודירות לצעירים.

 

 

במאמץ שיא אישרנו השנה כ-5,000 יחידות דיור, ואפילו הצלחנו לאשר תקציבים חדשים לעיר שיאפשרו לנו להמשיך לפתח את העיר גם בשנים הבאות.
חשוב לי שתדעו, מהפכת התשתיות חסרת-תקדים בהיקפה, תלווה אותנו גם במרוצת השנה שבפתח. מעל ומתחת לפני הקרקע, אנו משקיעים משאבים אדירים בתכנון ובעיצוב פניה של ירושלים, בקידום התחבורה הציבורית לשנים קדימה וצועדים צעדי ענק לעבר הפתרון שיוציא את ירושלים ראשונה מהפקקים.

ההשקעות הנרחבות שלנו במערכת החינוך ממשיכות גם הן, הן בהיבט הפיסי והן בהיבט הפדגוגי, כבר ניכרות ונמשיך במימושן בכל חלקי העיר ולרווחת כלל התושבים, כמו גם בתחומי התרבות, הספורט והפנאי.

פרויקט הכניסה לעיר מתקדם גם הוא ובימים אלה נבנים כ-1.6 מיליון מטר של תעסוקה ומסחר. הבניינים אשר נבנים היום הם העתיד של הילדים של כולנו מחר.
החזון הופך למציאות, העיר צועדת קדימה וממש מעבר לפינה כבר נרגיש איך ירושלים הופכת לאבן שואבת, לצעירים, לחברות מובילות שיספקו תעסוקה מגוונת ויצמיחו כאן עתיד חדש.

זוהי המחויבות שלנו, זוהי השליחות שלנו – ונמשיך לממשן למענכם, תושבות ותושבי ירושלים.


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ספר על הארנונות המנופחות בירושלים - רק לשכונות חילוניות

    בובה על חוטים של החרדים. בדיחה מהלכת

  2. ת.ק

    מלך ,אחרי כמעט עשור של כלום עם ברקת ליאון מנער את העיר כמו שלא עשו לפניו. בריאות ואריכות ימים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר