לילי בן עמי (צילום: פורום מיכל סלה)
לילי בן עמי (צילום: פורום מיכל סלה)

לקראת 2022 ובכלל: היעד – אפס נרצחות בשנה

במותה ציוותה עלינו להציל חיים: יחד אנחנו יכולות ויכולים לנצח את האלימות. לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל ומנכ"לית פורום מיכל סלה, מסכמת את 2021

פורסם בתאריך: 31.12.21 07:48

אחותי מיכל סלה ז”ל במותה ציוותה עלינו להציל חיים. לכן הקמתי את עמותת פורום מיכל סלה, להציל את מיכל הבאה. היעד: אפס נרצחות בשנה. במדינת ישראל יש את מיטב המוחות, הסטארטאפ ניישן. יחד נחשוב מחוץ לקופסא ונפתח פתרונות חדשניים למניעה מראש של אלימות בתוך הבית כלפי נשים.

השנה 2021 בפורום מיכל סלה, הפקנו את “האקתון מיכל סלה Safe@Home”, תחרות המתכנתים היחידה בישראל להצלת חיים ומניעת אלימות במשפחה באמצעות טכנולוגיה. גמר התחרות מתקיים בבית נשיא המדינה, יחד עם Google, פייסבוק, אמדוקס, משרד הרווחה, משרד המדע והטכנולוגיה ועוד. אלפי מתכנתים השתתפו ופיתחו 75 מיזמים טכנולוגים להצלת חיים של נשים בשבי האלימות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


הפקנו תוכנית האצה בשם “אקדמיית מיכל סלה לסטארטאפים”, שבה המיזמים המובילים מההאקתון זכו להשתתף בתוכנית מעטפת ליווי יוקרתית ומקצועית בת 3 חודשים בחינם בכדי לקדם את הרעיון, יחד עם 'Google for Startups' בתוך 'Google Campis Tel Aviv'.

בנוסף, קיימנו השנה בפורום מיכל סלה שיתופי פעולה בינלאומיים: תחת הכותרת “Terror at Home” הצגנו באו”ם בניו יורק את הסטארטאפים שפותחו ביחד עם השגריר גלעד ארדן ובהשתתפות גל גדות. לאחר מכן הוזמנתי לשאת דברים באו”ם בג’נבה במשך שעה, מול 76 שגרירים מכל העולם, כדי להציג את הסטארטאפים הישראליים שלנו. התבקשתי להציג שם גם את החקיקה החדשנית שקידמנו – רוצח אשתו מאבד אפוטרופסות על הילדים המשותפים. הוזמנתי גם לבלגרד לדבר בכנס במסגרת היום הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים, נפגשתי עם ה-'World Economic Forum' בז’נבה ועם סגנית ראש ממשלת סרביה בבלגרד.


לילי בן עמי עם מיכל סלה ז"ל (צילום: משפחת סלה)

לילי בן עמי עם מיכל סלה ז"ל (צילום: משפחת סלה)


בשנה האחרונה, סייענו לנשים שמאוימות על ידי בן זוגן להרגיש בטוחות יותר בביתן. בזכות תרומות הציבור – נתנו לנשים מאוימות ולילדיהן, “כלב מיכל סלה” להגנה צמודה 24/7. כלב המשמש גם כחבר ובן בית לכל החיים. מדובר בנשים שהמדינה הפנתה אותן למקלט עקב סכנת חיים ואילו הכלב מקנה להן חופש ושליטה בחייהן.

בנוסף, לאחרונה השקנו פרויקט הגנה חדשני נוסף בשם “סיירת מיכל” להצלת חיים של נשים מאוימות שחיות בנפרד מבן הזוג המאיים. האישה המאוימת מקבלת חינם “חליפת ברזל” של אבטחה והרתעה מצילת חיים: חברת אבטחה ומיגון הבית, בנוסף לשיעורי הגנה עצמית ומשרד עו”ד ששולח מכתב הרתעה לגורם המאיים.
במסגרת פרויקט חדש נוסף, “חמ”ל מיכל”, אנו תומכות במשפחות נרצחות ומעניקות להם סיוע מעשי ומקצועי. במסגרת הפרויקט, יזמנו יום כיף לילדי משפחות נרצחות, ביניהם ארבעת ילדיה של דיאנה דדבייב ז”ל, במסגרתו הילדים ביקרו בתחנת כיבוי אש, מוזיאון הילדים בחולון ועוד.

 

 

ביום הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים השקנו קמפיין תמרורי אזהרה חדש וראשון מסוגו הפונה דווקא לתוקף הפוטנציאלי ומסייע לו לזהות בעצמו את האלימות לפני ההתפרצות בבית. השתתפנו בשלושה קמפיינים עוצמתיים נוספים, כולל קמפיין הנפשה שבו מיכל סלה מדברת ומבקשת מנשים אחרות “שמעי בקולי”.

קיימנו מאות הרצאות ברחבי הארץ והגענו לאלפי נשים גברים וילדים. השקנו תוכנית “קול כלה” עם עמותת אמונה במסגרתה מדריכות כלה קיבלו הכשרה לזיהוי תמרורי אזהרה בזוגיות. ועוד.

בשנה החולפת פיתחנו פתרונות אמיתיים להצלת חיים ופעלנו לשנות את השיח בתחום אלימות במשפחה: הוא הטפיל האלים שמפעיל אלימות מאחורי התריסים המוגפים וכנגד אשתו וילדיו, הוא אדם חלש, שלא שולט בעצמו. ואילו היא החזקה, שנושכת את השפתיים ונשכבת על הרימון – סופגת ונשארת שם כדי לבלום את ההדף והנזק המשני, שחס וחלילה הוא לא יפגע בילדים, בעצמו או בה. זה יכול לקרות בכל בית וזה צו 8 של כולנו להתגייס ולהציל חיים, להושיט יד לאשה שנמצאת בשבי האלימות. יחד אנחנו יכולות ויכולים לנצח את האלימות.

להצטרפות ולתרומות לפורום מיכל סלה – קודש להצלת חיים:
https://www.michalsela.org.il/donations.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר