עמית פוני
עמית פוני

ירושלים מודל 2021: התחדשות עירונית – רגע האמת

לירושלים יש את כל הנתונים להצליח, אבל כעת יידרשו כל השחקנים להוכיח את רצינותם ואת יכולותיהם. עמית פוני קרוניש, ראש מינהלת התחדשות עירונית בירושלים לשעבר, מנהל תחום התחדשות עירונית ב"דונה- חברה להנדסה ולבניין", מסכם את השנה | דעה

פורסם בתאריך: 31.12.21 07:58

בשנים האחרונות הולך וגדל מספר הפרויקטים להתחדשות עירונית בישראל בכלל ובירושלים בפרט. אחרי שנים של טפטוף איטי בהן שמחנו על כל פרויקט שפתח תיק וצהלנו עם כל תב"ע שאושרה – בשלוש השנים האחרונות אנו רואים שטף של פרויקטים, מכרזי דיירים מתפרסמים מתחת לכל עץ רענן והשחקנים הגדולים בענף הנדל"ן נכנסים לעולם של התחדשות עירונית ומבינים כי העתיד נמצא בתחום זה.

אין ספק שהתחדשות עירונית הינה האסטרטגיה המתאימה ביותר להגדלת היצע יחידות הדיור בירושלים. התחדשות עירונית היא הפתרון החברתי, הכלכלי והסביבתי הנכון ביותר לפיתוח העיר, שכן היא מייעלת את השימוש בקרקע, נשענת על מערכת הסעת המונים בדמות קווי רכבת קלה ומאפשרת שדרוג כלכלי ורווחת דיור לאוכלוסיות מוחלשות. במקום להקים שכונות חדשות אליהן תהגר האוכלוסייה החזקה, בעוד שהחלשים שוב יישארו באזורים מדורדרים פיזית וחברתית, התחדשות עירונית מאפשרת שדרוג של שכונות ותיקות.

לירושלים כל הנתונים להצליח. הפוטנציאל התכנוני כבר על המדף. מרבית תושבי העיר בקיאים בזכויותיהם וחובותיהם הודות להסברה של המינהלת להתחדשות עירונית, מרבית היזמים כבר התאימו עצמם לעבודה הוגנת ושקופה מול דיירים והמערכת העירונית כמובן מעניקה רוח גבית לכל מי שמקדם כיום התחדשות עירונית בעיר.

אולם על אף הגידול במספר התוכניות המאושרות והזמינות לביצוע, אין הדבר פירושו כי המימוש יהיה מהיר וחלק. כעת אנו מגיעים לשאלות הפרקטיות של מימוש פרויקטים וכמובן גם לכסף הגדול הנדרש לצורך הקמת פרויקטים של מאות יחידות דיור.

 

 

בשנים הקרובות יתברר מי מהשחקנים הפעילים בתחום מסוגל להרים פרויקט בכוחות עצמו ולגייס לשם כך את ההון הדרוש ואת יכולות הביצוע, ומי יידרש להכנסת שותפים ואף לצאת מהפרויקט ו"למכור את החתימות". מארגני דיירים מוכשרים יגלו כי אכן משימת הארגון, ההסברה והחתמת הדיירים היא קשה כקריעת ים סוף, אך הכניסה לעולם הביצוע של פרויקטים מורכבים בשטח צפוף ומאוכלס מאתגרת לא פחות. דיירים יגלו מי מכר מצגות וסיפורים ומי מסוגל להקים באמת את דירת החלומות שהובטחה להם, בהסכם וכמובן להיות כתובת אמינה גם לאחר שלב האכלוס. המערכת העירונית תצטרך לנצח על הסימפוניה המורכבת הזו ולוודא כי שדרוג התשתיות בשכונות המתחדשות תואם את קצב הבנייה והאכלוס של יחידות הדיור.

מהפכת ההתחדשות העירונית מגיעה לרגע האמת. זה הזמן לוודא כי כל ההתחייבויות שהוסכם עליהן בחוזה אכן מתקיימות, כי אין עיגולי פינות בנושא הערבויות והבטוחות לדיירים וכמובן שההסדרים שנקבעו בעניין השתתפות היזם בדמי האחזקה מיושמים בפועל. לדיירים אשר רוצים להימנע ממפח נפש ברגע האמת מומלץ להתחיל את הפרויקט עם חברה אמינה ובעלת ניסיון. סוף מעשה במחשבה תחילה.


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שרל

    כשראש העיר יבין שירושלים היא לא עיר של חרדים ויתפנה לטיפול רציני וצמוד בשכונות החילוניות והמכופחות לפני שיברחו לשפלה.מספיק צעירים ומשפחות עקרו למרות אהבתם לעיר.ואז אפשר לדבר על שיפור פני העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר