אריה קינג (צילום: יח"צ)
אריה קינג (צילום: יח"צ)

ירושלים מודל 2021: למען עתיד העיר

בחירות למינהלים, שמירה על אתרי טבע, הנצחת חללי פעלות איבה ובנייה ועוד. אריה קינג, סגן ראש העיר, מחזיק תיקי מינהלים קהילתיים, מורשת ישראל, הנצחת חללי פעולות איבה ואיכות הסביבה

פורסם בתאריך: 1.1.22 19:10

את שנת התקציב השנה האזרחית אני שמח לסכם, כיוון שהיא בעיניי נקודת שיא בפעילותי הציבורית למען תושבי ירושלים ולמען עתיד העיר ירושלים.

בשנה זו הצלחתי להוביל את העירייה, ביחד עם שותפי לסיעה חבר המועצה יונתן יוסף ולצידו ובתמיכתו של ראש העיר משה ליאון, להישגים חסרי תקדים ולמימוש תוכניות ויוזמות שלא יושמו מזה עשרות שנים בפן הקהילתי-חברתי, בפן הסביבתי ובפן האורבני, שכולל בין היתר את הדאגה לשמירת הרוב היהודי המוצק בירושלים.

הבטחת הבחירות שלי לקיים בחירות להנהלות המינהלים הקהילתיים, שממלאים תפקיד מרכזי בפעולותיה של העירייה בשכונות, אם בריכוז והבנת צרכי התושבים והתאמת התוכניות לכך ואם בהעברת תקציבים עירוניים לפעילויות שונות. מזה שנים לא התקיימו בחירות להנהלות המינהלים הקהילתיים, מצב שיצר תת ייצוגיות של הציבור בקבלת ההחלטות במינהל ושחיקה של עבודת ההנהלה. ב"ה בשנה החולפת קיימנו הליך בחירות בשני שלישים מהמינהלים הקהילתיים בעיר ובימים אלו אנו שוקדים על הסבב האחרון שיתקיים בעוד כמה חודשים וישלים בכך את ההליך בכל המינהלים בעיר.

בתחום שקרוב לליבי, תחום שמשחר ילדותי בקיבוץ עלומים התעסקתי בו ושאני נושא באחריות עליו מזה שנים רבות, תחום איכות והגנת הסביבה הייתי שותף למאבק נגד הבנייה ברכס לבן, בנייה הרת אסון לחי, לצומח, למים, לדומם וכמובן לאדם. למרות שאני סגן ראש עירייה, הדאגה לדורות הבאים גוברת על כל שיקול אחר ובכוונתי להמשיך לסייע ככל שביכולתי למאבק נגד אתר הטבע העירוני החשוב, הגדול והיקר ביותר שהתברכה בו העיר – יער ירושלים.

סיעת ‘מאוחדים' דוגלת בבניה נרחבת בירושלים, אבל גם בשמירה על הטבע היקר לנו כל כך. אנו מאמינים שעתודות הקרקע לבנייה מסיבית בירושלים מצויות מעבר לקו הירוק, ובכוונתנו לשכנע את שותפינו למאבק על רכס לבן, שעליהם לבחור, בין בנייה במזרח ירושלים או בנייה על חשבון הריאה הירוקה והמשאב הטבעי מספר אחד של תושבי העיר. החלטה קשה עומדת בפניהם, וכולי תקווה שבשנה הבאה, עוד-ועוד משותפינו למאבק נגד הבניה ברכס לבן, יתמכו בבנייה בעטרות, בחומת שמואל, בגבעת המטוס ואף מזרחה לירושלים, ב-E1.

פרויקט הדגל שלי בתחום ההתמודדות עם משבר האקלים יתרחב בשנת 2022 לכל אזורי העיר, זהו פרויקט ה-LEZ (אזור מופחת פליטות מכלי רכב). במהלך השנה הובלתי החלטה היסטורית במועצת העירייה להגבלת כניסת רכבים מזהמים לכל רחבי העיר, פרויקט שבמסגרתו נקבע חוק עזר עירוני ואף הוקצו משאבים לאכיפה יעילה. בסופו של התהליך נוכל לראות את העיר נקייה מזיהום אוויר מכלי רכב.

כיו"ר הועדה להנצחת חללי פעולות האיבה בירושלים, קידמתי יחד עם גורמי המקצוע בעירייה סקר אתרי הנצחה. לצערנו העיר רוויה באתרים שבהם אחים ואחיות, חברים וחברות איבדו את חייהם, רק בגלל היותם יהודים. חובתנו המוסרית והערכית לנצור אותם בלבבנו ולהנציחם. בשנת 2021 קיימנו סקר נרחב לאיתור מקומות שדרושה בהם הנצחה – אתרים בהם נרצחו תושבים בפיגוע טרור – ומסיבות שונות לא קיים בשטח כל רמז לפיגוע. הסקר טרם הושלם ואנו קוראים לכל מי שמכיר נפגע פעולות איבה שלא הונצח, או מקום בעיר שהיה בו אירוע איבה שלא הונצח לפנות אלינו בהקדם כדי שנוכל לגבש בסיס נתונים מדויק ככל שניתן ולצאת לביצוע השלמות בשטח. אין בכוונתנו להנציח בשטח את כולם, אבל בכוונתי להשלים את הסקר ושבעירייה יהיה רישום של כל המקומות בהם קרו פיגועים שבהם חיי תושבים קופחו.

 

 

בעניין זה, קיבלנו החלטה חשובה מאד בוועדת הנצחת חללי פעולות האיבה, לבנות מצבות על קברי עשרה קדושים שנרצחו באירוע טרור ונקברו בהר הזיתים, ושעל קברם אין מצבה. בעבר היתה מצבה, אלא שהירדנים העלימו אותה ועד היום אף אחד לא דאג לאותם נרצחים למצבה על קברם.

אצטט את יגאל אלון באומרו: "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל".

תפקידי כסגן ראש העירייה הוא בין היתר לדאוג לעתיד עמנו וכך אני שמח שעשיתי בשנת 2021.

נושא נוסף שקרוב לליבי, כחלק מתפיסת עולמי שבריא לאדם לחיות בסביבה ירוקה, נושא שהעסיק אותי במהלך שנת 2021, היה ההכנה של העיר לקראת שנת השמיטה תשפ"ב. לשם כך, יזמנו דיוני הכנה לשמיטה עם גורמי מקצוע בתחום ואגפי העיריה הרלוונטיים וקידמנו, בתמיכה יוצאת דופן של ראש העירייה, נטיעה של אלפי עצים בכל רחבי העיר לפני כניסת שנת השמיטה.
יחד עם דאגה לסביבה ולירוק שכל תושב יוכל ליהנות ממנו בכל שכונה ורחוב בעיר, פעלה סיעת ‘מאוחדים' לקידומן של שכונות חדשות בירושלים, חברי יונתן יוסף דחף ללא הרף את תוכניות הבנייה בעטרות ובגבעת המטוס, וזכינו להשתתף באישורן של התוכניות לבנייה בשכונות אסטרטגיות אלו. אנו ממשיכים במאמצים לקדם את הבנייה ולא נשקוט עד שנראה את השכונות בנויות ומאוכלסות.

יחד עם הדאגה לתחומים הפיזיים בעיר, חשוב היה לי לחזק את אופייה היהודי של ירושלים בכל תחום שבו יכולתי להשפיע. לשם כך המחלקה למורשת ישראל בעירייה הנמצאת תחת אחריותי ומנוהלת על ידי צוות מצומצם אבל מקצועי מאוד, ביצעה עשרות אירועים בשכונות ובמקומות מרכזיים בעיר והתעקשתי שאף בימי משבר הקורונה הקשים, נרומם את הרוח היהודית בעיר הקודש ירושלים, כך ניתן למנות לדוגמא את האירוע לזכר ר' שלמה קרליבך ז"ל בבניני האומה בהשתתפות אלפים ואת תפילת ההלל המוזיקלית המרוממת למרגלות הר הבית בחול המועד פסח וסוכות השנה.

לסיום, מעבר לכל ההישגים שציינתי לעיל, גולת הכותרת של שנת 2021 היא היכולת שפיתחנו להגיע לכל תושב ותושבת בעיר, ולתת מענה מהיר ואישי לאלפי ירושלמים שפנו ללשכתנו בשנה החולפת.


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אחד שנפגע

    התחדשות בשכונות החרדיות – בניה של 6 קומות, אבל התחדשות בשכונות הדתיות לאומיות- מגדלים שלא מתאימים למשפחות, זה הרס ולא בניה
    לא צריך לקשר בין ראש העיר מר ליאון לבין כל אירוע תרבותי שקורה בעיר, מתקציב של תרבות חילונית, ספרדית, דתית או חרדית

  2. הטובים לקרב על העיר

    לא היו בחירות למנהלת של מתנס בית רוס כבר הרבה שנים. הם עשו הסכם- קבעו מראש מי ייבחר ומי יבחר ומאז המשכורות יש להם יותר ויותר עובדים, על חשבון התקציב של מרכז קהילתי מיתרים שנמצא בבניין שנתרם לקהילה הדתית לאומית, ועוד מעט- עוד מבנה למרכז שלא קיים בחירות אפילו לא ב-2021

  3. בוחרים בע"מ

    עקירה של עשרות עצים ותיקים בשכונת קרית משה וגבעת שאול איננה ירוקה

    עקירה שלל עוד עצים ברשימה שהעירייה הכינה, בשביל כביש 16 שיכול לעבור בצד השני היא אדומה!
    אתה יכול להתגאות במה שעשית בעבר בשביל מזרח ירושלים, אבל לא קידמת בניה במערב ירושלים לציבור שבחר בך

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר