רכיבה קהילתית של 'אופניים בשביל ירושלים' (צילום: איתן בינו)
רכיבה קהילתית של 'אופניים בשביל ירושלים' (צילום: איתן בינו)

רוכבים לעתיד טוב יותר: הסיפור מאחורי ארגון 'אופניים בשביל ירושלים'

יוני יפה נוף, ממתנדבי ארגון רוכבי האופניים הקהילתי, מספר על המטרות ועל החשיבות של האופניים עבור העיר ירושלים | דעה

פורסם בתאריך: 29.4.22 11:10

ארגון 'אופניים בשביל ירושלים', שבו אני פעיל, הוא ארגון של מתנדבים שמטרתו לקדם שבילים ותשתיות לאופניים ברחבי העיר. זו קבוצה שמונעת מתוך אהבה עצומה לירושלים ופועלת מתוך הבנה לחשיבות של קידום אופניים – שהם כלי התחבורה היעיל ביותר להתניידות בתוך עיר.

ביום שישי לפני שלושה שבועות (8.4) התכנסנו כ-150 רוכבים ורוכבות בכיכר ספרא ויצאנו לרכיבה קהילתית גדולה וחשובה. כיבד אותנו בנוכחותו ראש העיר משה ליאון, שלפני שעלה על אופניו ורכב איתנו, נשא דברים והבטיח לקדם את תחבורת האופניים בירושלים. הרכיבה הקהילתית החודשית מתקיימת ברוח "מסה קריטית" – תנועה עולמית ששמה לה למטרה לארגן רכיבות קהילתיות בערים שונות, ובכך לעורר מודעות לחשיבות של שבילים ותשתיות אופניים.



בערים רבות בעולם הבינו את היעילות של אופניים ככלי תחבורה מוביל בעיר. המון ירושלמים חשים מדי יום את עומסי התנועה העצומים בעיר. תארו לעצמכם חברה שבה יש 100 עובדים, נסו לחשוב על תרחיש שבו כל עובד מגיע לעבודה במכונית הפרטית שלו. כמה עומס תנועה זה יגרום? ועכשיו תארו תרחיש שבו כל עובד מתנייד באופניים, ברגל או בתחבורה ציבורית. בערים כמו קופנהגן, אמסטרדם, ניו יורק, ברן, פריז או בייג'ינג בכל תכנון עירוני חדש – חושבים בראש ובראשונה על הצרכים של רוכבי האופניים. השינוי נעשה גם בתל אביב, הבינו שם את החשיבות של העניין, סללו שבילים ודאגו לתשתיות, והיום רבים מתושבי תל אביב מוותרים על שימוש ברכב פרטי בעיר ועוברים לחלופות אחרות כמו אופניים (ושימו לב שבעבר תל אביב לא היתה עיר אופניים).


משה ליאון ברכיבה של 'אופניים בשביל ירושלים' (צילום: שלומית וולף)

משה ליאון ברכיבה של 'אופניים בשביל ירושלים' (צילום: שלומית וולף)


אנחנו ב"אופניים בשביל ירושלים" מרגישים את הרצון הטוב של עיריית ירושלים לקידום העניין ומודים על כך. כאמור, ראש העיר גם כיבד אותנו בנוכחותו באירוע הרכיבה האחרון שלנו. עם זאת, יש עוד המון מה לעשות ולשפר בירושלים. יש גם שבילים שכבר נסללו באופן לא ראוי. בפינה הזאת אכתוב על שבילים ותשתיות שכבר קיימים בעיר וכאלה שמתוכננים ואנסה להציג תמונת מצב אובייקטיבית.

כאשר האופניים הומצאו במאה ה-19 הם נתנו מענה להתניידות בעיר, יש להם עוד יתרונות כמו כושר וספורט, אבל גם החשיבה שלנו היא איך לקדם את ירושלים באופן כזה שבו יותר ויותר ישתמשו באופניים ככלי התחבורה שלהם.

 







תודה על פנייתך

הזכרתי את הרכיבה הקהילתית שלנו, רכיבה כזאת מתקיימת אחת לחודש. בנוסף לחשיבות של הרכיבה הזו, היא גם כיפית, הזדמנות לחוות את העיר באופן מיוחד ובעיקר הזדמנות לפגוש אנשים מעניינים שפועלים מתוך אהבה ואכפתיות לעיר. אני אוהב במיוחד לראות נציגות של תושבים ממקומות שונים בעיר, וגם לפגוש אנשים שהתאהבו בירושלים והחליטו להשתקע בה. ממש נשמח שכל הקוראים כאן יצטרפו לרכיבות האלה. ניתן לקרוא על הפעילויות שלנו בדף הפייסבוק "אופניים בשביל ירושלים".

  • הכותב הינו יוני יפה נוף, פעיל בארגון 'אופניים בשביל ירושלים'

העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ניר

    כל הכבוד! שימוש מסיבי באופניים יביא להורדת העומס וכמות העצבים בכבישים, הקלה במקומות חניה, בריאות, חיוכים ☺ ויעשה רק טוב לעיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר