(צילום: באדיבות הבוידעם)
(צילום: באדיבות הבוידעם)

"הרגשתי שבעלי שומר עליי מלמעלה" – המצווה הגדולה שעשו עובדי 'הבוידעם'

לפני מספר ימים עובדי 'הבוידעם', חנות חברתית לבגדים יד שניה בירושלים, מצאו באחד מן הבגדים שקיבלו סכום כסף גדול. הם לא ידעו למי שייך הכסף, אך בכל זאת התעקשו להחזירו לבעליו. אחרי לא מעט חיפושים, הם הגיעו לבעליו וכשהבינו במי מדובר - גילו שזכו לעשות מצווה גדולה. הסיפור המלא בפנים

פורסם בתאריך: 30.8.22 15:12

בשבוע שעבר קרה דבר לא ייאמן ב'הבוידעם' – מדובר  בסיפור מרגש על מצווה ענקית וכסף רב. "אנחנו מקבלים בגדים בכל יום – הלא אנחנו חנות בגדים יד שניה", מספרים ב'הבוידעם'. "באחד הימים בשבוע שעבר קיבלנו תרומה של בגדים. תוך כדי המיון, מצאנו באחד הכיסים סכום כסף גדול. זה היה ברור שהבעלים כלל לא ידעו על הכסף, אבל נזכרתי בסיפור בגמרא על שמעון בן שטח שקנה חמור, ומצא שיש לו אבן טובה תלויה על הצוואר. התלמידים שמחו במציאה, אבל שמעון בן שטח אמר "את החמור קניתי, את המרגלית לא קניתי" – והחזיר את האבן הטובה. היה ברור לנו שאנחנו חייבים לעשות כל מאמץ למצוא את האנשים ולהשיב את הכסף".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"התחלנו מבצע חקירות", עוד מספרים ב'הבודיעם', "בדקנו במצלמות וראינו מתי התורמת הגיעה, זה היה בדיוק בשעה 10:48. הלכנו לשכנים לבדוק במצלמות שלהם האם אפשר לראות את לוחית הזהות שלהם – ללא הצלחה. ואז… קצה חוט. באחת השקיות, בכיס, מצאנו קבלה לתרומה של 20 שקלים, מלפני 4 שנים, לעליה בתורה בבית כנסת בקטמונים. התרגשנו! התקשרנו לחבר שגר בשכונה ושאלנו אם הוא מכיר, והוא הפנה לחבר אחר, שאכן הכיר את האדם. הוא התחיל לברר ותוך כ-20 דקות הוא מצא את המספר של התורמת כדי שנוכל ליצור איתה קשר".

"בהתחלה היא לא האמינה (תכלס, אני מבין אותה)", מתארים ב'הבודיעם', "היא אפילו אמרה שבדקה בכיסים לפני שתרמה את הבגדים, אבל אחרי שכנוע קצר והסבר איך מצאנו אותה, היא מאוד התרגשה. מתברר שבעלה נפטר לפני חודש וחצי בפתאומיות, והיה איש ישר והגון. היא נתנה לנו את הכתובת והגענו אליה עם הכסף והקבלה. היא אמרה שזה כמו מכתב מבעלה. כשהיא ראתה מה שכתוב על הקבלה התרגשה עוד יותר. בתחתית הקבלה כתוב "כל התורם, זכות המצווה תגן בעדו ושכרו כפול מן השמיים". היא הודתה לנו מאוד ואנחנו הודינו על ההזדמנות להשיב כסף לבעלים".

"זה לא סיפור שקורה בכל יום", אומרים ב'הבוידעם', "אבל הוא כל כך סימבולי להבוידעם. יש פה המון רצון טוב שאי אפשר היה להגשים אותו בלי עזרה של הרבה חברים. יש כל כך הרבה סיפורים מאחורי הבגדים שמגיעים להבוידעם והחוט המקשר את כולם – הנתינה. אשרינו".

מרים, האישה שהוחזר לה הכסף הגדול: "אני מכירה את 'הבוידעם', ידעתי שאני מוסרת את הבגדים לידיים טובות. מסרתי את השקיות ולא נתתי פרטים בכלל. באותו היום בצהריים, גיא מתקשר אליי ואומר שמצא את הכסף באחד הג'קטים. הייתי בהלם ומרוגשת, הרגשתי שבעלי שומר עליי מלמעלה. אני והילדים חשבנו איך להנציח את שמו בבית הכנסת ופתאום הכסף חוזר, זה אות משמיים".


מחפשים דירות גן במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר