סיורי חנוכיות ברובע היהודי (צילום: זיו ברק)
להאיר את ירושלים (צילום: זיו ברק)

דעה | לעטוף את ירושלים באור

עם הרבה אורות קטנים, נעשה יחד אור אחד גדול בירושלים - הטור של אליאב דיקשטיין

פורסם בתאריך: 21.12.22 18:20

כשהעם היהודי היה בגולה, ירושלים האירה לנו את התקווה, את הציפייה למקום בטוח ליהודים. אנשים התפללו, חלמו ומתו למען ירושלים.
היום, כשאנחנו בתוך ירושלים וירושלים בתוכנו, עלינו לשאול את עצמנו איך היא מאירה לנו ואיך אנחנו מאירים אותה? על מה אנחנו ממשיכים לחלום ולהתפלל? לאן אנחנו שואפים? מה האור שירושלים נותנת למדינה כולה? מה האור שלה לעם היהודי ולאנושות כולה?


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במילים אחרות, כדאי שנחשוב מה היעוד של ירושלים – האם להיות עוד עיר עם תחבורה ושירותי חינוך טובים ואולי אפילו קצת מעבר… או שמא משהו נוסף. משהו אחר.

בשנת 1970, שלוש שנים לאחר איחוד ירושלים, בשיחה מתועדת שהתרחשה ברחבת הכותל בין ראש הממשלה הראשון בן גוריון ובין ראש העיר המיתולוגי טדי קולק, שאל קולק את בן גוריון איך אתה רואה את ירושלים עוד 20 שנה? ובן גוריון הזכיר את חזון הנביאים, וסיכם שהיעוד של ירושלים צריך להיות מקום שמשמש דוגמא לאנושות איך חיים יחד, איך עוזרים אחד לשני.


אליאב דישטיין (צילום: ליאור יאדו)

אליאב דישטיין (צילום: ליאור יאדו)


אז נכון, יש לנו את פסטיבל האורות, ואפילו את השיר אור וירושלים של יוסף שריג, אבל איך באמת הופכים את ירושלים לעיר עוטפת אור? על ידי תגבור התאורה ברחובות? באמצעות הקרנות מרהיבות על חומות העיר? (למען הסר ספק, גם אני כתושב העיר נהנה מהן).

הרשו לי להציע אפשרות נוספת לאור וליעוד של ירושלים, אני מציע שנחזיק בחזון חברתי עם יעוד משותף לירושלים. בואו נראה יחד בעינינו תמונה של ערבות הדדית בכל שכונה בירושלים, במסגרתה אנחנו מאירים הרבה אורות קטנים של עזרה הדדית ומגיעים לכל צורך חברתי של אוכלוסייה מוחלשת בתוך השכונה באופן תדיר, ולא על ידי גורמים חיצוניים אלא על ידי תושבי השכונה עצמה.

אנחנו ב'עוטפת אור' שואפים להגיע למצב בו לא נדרש 'מצב חירום' כדי לדעת מה קורה עם הזקן הבודד בשכונה, כי כבר בשגרה היום יומית אנחנו בקשר צמוד איתו.

כך, עם הרבה אורות קטנים, נעשה יחד אור אחד גדול בירושלים.

 

 

יוסף בן מתתיהו קרא לחנוכה "חג האורים". זהו חג של הרבה אורות קטנים שיחד מביאים חלום אנושי גדול ובו ירושלים של מעלה וירושלים של מטה חוברות להן. חלום וחזון גדול שמתחיל במעשה קטן ופשוט, כמו פך השמן הקטן הפשוט והנחבא אל הכלים…

אנחנו ב'עוטפת אור' מחכים לכם ולכן, יחד נאיר את ירושלים ואת לבבות תושביה.

  • הכותב הינו אליאב דיקשטיין, מנכ"ל ומייסד 'עוטפת אור'

מחפשים את דירת החלומות שלכם בעיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליאור

    אם כך אז כל השכונות החרדיות בירושלים כבר מסנוורות…
    אבל למען תוספת האור אני תומך במאמר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר