דוח חניה (צילום אילוסטרציה: bradcalkins Depositphotos)
דוח חניה (צילום אילוסטרציה: bradcalkins Depositphotos)

מדיניות מפלה בשל מניעים פוליטיים: פקחי העירייה הפכו לקבלני ביצוע של השתקת המחאה

סגן ראש העיר עו"ד יוסי חביליו, מחזיק תיק החניה, תוקף את מדיניות עיריית ירושלים בנוגע לאכיפה בזמן המחאה נגד הרפורמה המשפטית וטוען כי מדובר במדיניות מפלה הנובעת ממניעים פוליטיים | טור דעה

פורסם בתאריך: 23.3.23 11:07

ב-10 השבועות האחרונים אנחנו עדים לתופעה שחוזרת על עצמה בכל מוצ"ש: פקחי העירייה צובאים על הרחובות שמסביב לבית הנשיא ורושמים דוחות חניה. הקופה שהם עושים, היא רווח כפול – גם תוספת מימון לעירייה, וגם, ואולי בעיקר, הון פוליטי עבור מי שהחליט לקחת את פקחי העירייה ולהפוך אותם לקבלני הביצוע של שמחה רוטמן ויריב לוין בהשתקת המחאה הלגיטימית והחשובה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ברור לחלוטין שעל כולם לחנות כחוק, ובטח שלא לסכן הולכי רגל או רכבים אחרים, אבל באותה נשימה – גם צריך להיות ברור שלעירייה אסור לבצע אכיפה בררנית נגד המפגינים והמפגינות. אני סגן ראש העיר, הייתי בעבר היועץ המשפטי של העירייה במשך עשור, ואני אומר את זה באופן הכי ברור שיש: האכיפה במוצאי שבתות היא תוצאה של מדיניות מפלה הנובעת ממניעים פוליטיים.

 

 

בזמן משחקי כדורגל וכדורסל בטדי ובארנה האוהדים חונים על מדרכות מלחה וחוסמים נתיבים בכביש בגין – ולא תמצאו פקחים ברחובות. כשהמוני המגזר החרדי מכל הארץ עולים לירושלים לאירועי ״הקהל פני רבו״ – לא תמצאו פקחים ברחובות. גם מול אלפי הירושלמים שחונים תוך סכנת חיים בבואם להופעה של אייל גולן בארנה – בוחרת העירייה שלא להפעיל פקחים. רק נגד המפגינים והמפגינות מפעילים אכיפה. כל הפניות שלי בנושא לראש העיר ולאחראי בעירייה על אכיפה ופיקוח – נענו בשתיקה, שכמוה כהודאה.

אפשר להתווכח האם המדיניות מוצדקת או לא, אבל כל עוד ישנה מדיניות עירונית של אי-אכיפה באירועים המוניים – היא צריכה להתקיים באופן שוויוני. מה שהתחיל בדוחות חניה למפגינים, גלש בשבוע שעבר לפקחים עירוניים שקונסים בני-נוער תלמידי תיכון הליד״ה – רק בגלל שבעת הפגנה רשמו על המדרכה עם גיר מהם החלומות שלהם. זאת שערורייה. אני לא יודע האם המדיניות היא כתוצאה מהנחיה מפורשת של ראש העיר, או מחוסר התערבות שלו בעניין, כך או כך – זה לא בסדר.


ציורי המדרכה של תלמידי ליד"ה (צילום: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א)

ציורי המדרכה של תלמידי ליד"ה (צילום: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א)


כתובות גיר זה דבר שנמחק תוך יום עם בוא הגשם, אבל התעמרות הפקחים ודיכוי המחאה – זו חוויה שלא נעלמת כל כך בקלות. אני מתבייש במדיניות העירייה, אבל אני לא מפחד ממנה. מי שיוצאים מביתם בגשם ובקור כדי להילחם למען הדמוקרטיה, לא ייבהלו מקנס. מה שאני ממליץ לכל מי שפנו אליי לאחרונה אחרי שנפלו קורבן למדיניות העירייה המפלה – זה דבר פשוט: אל תשלמו, תגישו ערעור ו/או בקשה להישפט, וביחד – ננצח את החרפה הזאת בבתי המשפט העצמאיים והחזקים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חיאל

    הטעות הבסיסית שלך מתחילה בכך שאתה חושב שמדובר במחאה לגיטימית.

    המחאה היא עסק מתוכנן ומאורגן שמטרתו לבטל את הדמוקרטיה במדינת ישראל ולהפוך אותה לנחלת אנשים עם אג'נדה מסויימת שלא נבחרו על ידי העם ומעולם לא העמידו עצמם לבחירת העם.

    המחאה היא נגד הדמוקרטיה ונגד רוב העם שהחליט בבחירות דמוקרטיות, ישירות, חשאיות וחופשיות להחליף את הממשלה הקודמת שבראשה עמדו נפתלי בנט שהונה את מצביעיו ומפלגתו מנתה 6 מנדטים בלבד ולאחריה כראש ממשלת מעבר עמד יאיר לפיד ששולל דמוקרטיה במפלגתו.

  2. יוחנן

    ישר כוח, לסגן ראש העיר עו"ד חביליו. הרשויות מפעילות חוקים ותקציבים לפי השקפות צרות שלהם ולא לטובת הציבור כולו. בשיטת הבחירות, בכנסת וברשויות יש צורך בתיקונים ויותר חשיפת הלקויים הרבים.

  3. נתן

    בוא נתחיל בבסיס. שוב מר חביליו מראה דרגה עצומה לפגיעה במפגינים והתעלמות מהפגיעה בתושבים. אולי כבודו אינו ראוי לייצג את התושבים שאינם מעניינים אותו כלל. אם אני ח״א טועה החרדים מגיעים באוטובוסים כך שההשוואה מיותרת ומשרתת רק את השנאה והפלגנות.

  4. מנחם

    זה ברור, עירית ירושלים על כל בכיריה הם ביביסטים מהזן הנחות שנקמנות מניעה אותם. במסווה של אכיפת חניה הם משליטים טרור דיקטטורי ברחובות העיר וזה למה צריך וחובה לעצור את ההפיכה המשפטית בכדי שאלה לא יוכלו להמשיך ולהשליט טרור ברחובות. חביליו ביכולתך למצוא מי נותנים את ההוראה. תמצא אותם.

  5. היו גם שעות נוספות

    הפיקוח גם קיבל שעות נוספות עבדו כמו משוגעים . אני מודה לראש העיר . בחרנו בך כי אתה ימני וטוב שאתה דופק דוחות על המפגינים. רק כדאי לשים לב בכמה רחובות שאתם לא פוגעים בלא מפגינים . למשל בכל אזור עמק המצלבה חונים ואף פעם אין דוחות בימי ההפגנות הגדולות פתאום אכפו נגד האנרחיסטים. אז אני מציע שעירייה תשים פתקים שביום הפגנות אנחנו נותנים לאורך הכביש הפנימי. משה לאון את הקול שלי הרווחת במלחמה נגד השמאל ממש כמו שנלחמתם בבלפוריסטים. לחביליו צריך לומר תקפוץ לנו . אוהדי ביתר לא יקבלו קנסות כי אנחנו בשלטון וביתר זה בעד המדינה ונגד הערבים ואתם הפוך.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר