תמונת טור - רותי זינדל אוכמן (צילום: פרטי)
רותי זינדל אוכמן (צילום: פרטי)

רותי המאמנת | 5 סיבות למה צריך לקחת הפסקה מריצה

שמעתם נכון. אני, רותי המאמנת, מפצירה בכם ובכן - קחו הפסקה מריצה | ירידה לצורך עלייה

פורסם בתאריך: 22.3.18 11:12

לרוב, אם מישהו יגיד לי להפסיק לרוץ זה יהיה ממש עלבון. אפילו קללה. אנחנו הרצים לא אוהבים שאומרים לנו לעצור את ההתמכרות הנהדרת שלנו. חודשים של אימונים נדרשו לנו כדי להתקדם ולהגיע ליעד הנכסף שאותו רצינו לכבוש. להפסיק להתאמן זה אומר ללכת כמה צעדים אחורה.

אז זהו, לא בהכרח.

אחרי מרתון תל אביב ומרתון ירושלים אני שומעת מרצים ומרצות קולות של ירידת מתח. לחלק ממש אין כוח לצאת מהמיטה בבוקר, אחרים ממשיכים להתאמן בעייפות ומכוח האינרציה. אז אני כאן כדי לשכנע אתכם ואתכן למה דווקא טוב לקחת הפסקה.

כן, שמעתם נכון.

אני רותי המאמנת אומרת שדווקא כדאי ורצוי לקחת הפסקות מתוכננות מריצה. אולי אתם לא זקוקים לפגרה שכזאת עכשיו, אבל רק כדאי שתדעו שזה לגיטימי ואפילו עשוי לקדם את ההישגים שלכם בריצה.

ריצה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

הנה 5 סיבות וטיפים למה כדאי לכם לתכנן פגרה מריצה (לפחות) פעם בשנה ואיך לעשות זאת נכון:

1.החלמה – פעילות גופנית מחזקת אותנו אבל היא גם פוגעת ברקמות שונות בגוף. אחרי תקופת אימונים ממושכת נוצרים בסיבי השריר קרעים מיקרוסקופים. מנוחה הולמת של שבוע לפחות תעזור באיחוי הקרעים הללו ותעזור לכם לחזור לתוכנית האימונים חזקים יותר ומאוששים הרבה יותר.

2. רעב – כאן אני לא מדברת על הרעב שלכם לפחמימות פשוטות ושומנים רווים, אלא על מה שמניע אתכם להתאמן ולעסוק בריצה על בסיס יומיומי. בלי התשוקה הזאת יהיה לכם קשה לצאת מהבית לאימונים. צום של כמה ימים מריצה רק יגביר את החשק והרצון לחזור במלוא הכח וזה שווה המון.

3. התקדמות – ירידה לצורך עלייה. לפעמים כדי להתקדם בריצה יש צורך להוריד רגל מהגז ולהתמקד במנוחה. לפני שאתם מציבים את היעד הבא, פגרה תעזור להשיב אליכם את הכוחות הפיזים (וגם המנטליים) שיעזרו לכם להגיע לתוצאה הרצויה.

4. לרוץ או לא לרוץ? זאת השאלה. אז בפגרה יזומה אפשר לרוץ מעט, ריצות קלות וללא אימונים אינטנסיביים ולחילופין ניתן גם להפסיק לזמן מה. עניין הפגרה הוא מאוד אינדיבידואלי ומשתנה מרץ לרץ. יש כאלה שממש לא יהיו מסוגלים להפסיק לחלוטין לכמה ימים. עבורם תקופה זאת תהיה משולה לגמילה מסמים קשים. לכן, ניתן להמשיך במינונים קטנים. זאת יכולה להיות תקופה של עד שלושה שבועות.

5. Cross Training – זה בעצם אומר שקיימים עוד סוגי ספורט מלבד הריצה. בזמן הפגרה אתם יכולים להמשיך לשמור על כושר ללא לחץ. לכו והתנסו בטניס בקאנטרי, שחקו כדורגל בשכונה, פינג פונג, טיפוס קירות וכל מה שעושה לכם את זה. מבטיחה שתהנו.

לסיכום, כדי שבאמת תוכלו לעשות פגרה מריצה אתם צריכים תקופת אימונים ראויה. אז אל תראו את הטור הזה כתירוץ לא לרוץ.

 

רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

רותי זינדל-אוכמן,

מאמנת ריצה מקצועית בירושלים והסביבה,

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מוינגייט,

רצה ואמא לשלושה מתוקים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר