אייל גולן וחברת הכנסת נאוה בוקר, אתמול בכנסת (צילום: אמיל סלמן)
אייל גולן וחברת הכנסת נאוה בוקר, אתמול בכנסת (צילום: אמיל סלמן)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | למה הענקת הפרס לאייל גולן בכנסת בכל זאת מקוממת? | דעה

מאמר דעה | אייל גולן, אמן מוכשר מאוד - אז למה הענקת הפרס על ידי הכנסת מעוררת בהרבה נשים וגברים כל כך הרבה סלידה ואי נוחות? האם דמות ציבורית, נערצת, שנושאת על גבה גיבנת מכוערת, צריכה לקבל במה בבית הנבחרים ולזכות באות כבוד?

פורסם בתאריך: 12.12.18 13:39

אתמול, שלישי, ניתן בכנסת ישראל אות "יקיר הזמר העברי" לזמר אייל גולן.

ישבתי ותהיתי איך יכול להיות שאחרי כל הפרשייה שהיתה, עומד אייל גולן ומקבל פרס, במקום שאמור להיות הכי מכובד במדינת ישראל. ולא רק זאת אלא על ידי חברת כנסת, אישה. האם אני מפספסת משהו? האם רק בעיניי יש כאן משהו מעוות שגורם לי להרגיש אי נוחות, שלא לומר סלידה?



אתחיל ואומר שאני מאוד אוהבת את השירים של אייל גולן. הקול שלו, הקצב, בחירת המילים והניגונים יש בהם מינונים מדויקים של סגנונות אליהם אני מתחברת. מאז הפרשה אני לא מצליחה ליהנות מהם כמו פעם, אך עדיין אני מוצאת את עצמי מדקלמת עם הרדיו שירים שלו, ומגבירה כדי להרגיש את הקצב. כנראה שאת הכישרון המוזיקלי – אי אפשר לקחת ממנו.

אז החלטתי להעלות את הנושא לדיון עם כמה חברות טובות. כולן נשים משכילות, בוגרות ואימהות לילדים. (תודה לכן רעות, הדס, בת-חן, דיקלה ונועה – כמו תמיד אין עליכן!) ואני באמת חושבת שיש נקודות חשובות בסיפור הזה, שגם אם לא נוח לי איתן, הן נכונות.

קודם כל, המשטרה סגרה את התיק ואף קבעה שחלק מהקטינות העלילו עליו. אז למה הוא עדיין מצטייר כאשם?


אייל גולן, אתמול בכנסת (צילום: אמיל סלמן)

אייל גולן, אתמול בכנסת (צילום: אמיל סלמן)


קל להסביר. העניין דומה לחבורת שודדי בנק שמבצעת שוד. ברכב ממתין נהג המילוט. לאחר מספר ימים מגיעה המשטרה ועוצרת את כל המעורבים. גם את הנהג. אך זה טוען שלא ידע מה עשו חבריו. הוא רק התבקש להסיע אותם כשייכנסו לרכב.

האם הנהג צודק? האם באמת אפשר להאמין שלא ידע מה קורה שם בתוך סניף הבנק? סביר להניח שלא. ואולי בדיוק בגלל זה כל כך קשה לנו לנתק את אייל גולן מכל הפרשה המבישה הזאת. גם אם התיק נגדו נסגר למרות ההאשמות החמורות שהיו שם, עצם העובדה שלכאורה ידע ובחר להעלים עין, גורמת לסלידה גם ממנו. ואת זה אף אחד לא יוכל למחוק.

אז אם הוא אמן מוכשר והתיק נגדו נסגר, למה עדיין כל כך עצוב לראות אותו מקבל פרס בכנסת ישראל?


אייל גולן, אתמול בכנסת (צילום: אמיל סלמן)

אייל גולן, אתמול בכנסת (צילום: אמיל סלמן)


התשובה ככל הנראה טמונה במיקום. במקום בו מתכנס גוף שאמור לייצג את המדינה ותושביה, במקום שאמור לייצג יושרה, טוהר מידות וכוונות אמתיות. לא ייתכן שתינתן במה לאדם שיש כתם כל כך שחור בעברו. הסטנדרטים אמורים להיות שונים, ולא רק במקרה אייל גולן. אלא כדבר גורף.

לא ייתכן שדמות ציבורית, נערצת, שנושאת על גבה גיבנת של היסטוריה מכוערת, תקבל במה ארצית ממכובדי ונבחרי העם ותזכה באות כבוד. ולא משנה מה האות.

כי אם להיות הוגנים, בעולם של שחור ולבן – אייל זמר מוכשר ועל כך קיבל את הפרס. אך עצרו שניה לחשוב אם חברה שלכם, אחותכם או הבת שלכם, היתה אחת מהבנות שנפגעו בפרשת אייל גולן, האם עדיין הייתם מצליחים להסתכל על הפרס בשחור ולבן?

מיכל

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מיכל דניאל

    כותבת את שמי כיוון שאת מיכל ואני מיכל ואין יותר כייף לענות לאותה מיכל ממיכל אז ככה תשאלי את עצמך את השאלה שנפנת והיא האם היית שמחה שהיו תופרים לאחיך ? או כל אדם היקר לך תיק ? בטוח שלא

    בנוסף אתם מאוד חכמים על חשבון הגב של אייל שמעו עשיתם לינץ 6 שנים ויש דין ודיין בעולם ואנחנו מאוד מאוד מאמינים בהורא עולם הכל יכול שכמו שהוא ברא את כל העולם היפה הזה הוא ברא לנו את הזמר הענק שלא סתם נבחר למלך המוסיקה לזמר השבעים ליקיר הזמר העברי בזכות ולא בחסד ואין איש בעולם דיוכל למחוק לנו את החיוך על השפתיים למרות כל המכבשים שאתם מנסים להפעיל אתם ממש יושבים ימים ולילות על ראשו כפי שישבתם על ראשו של ביבי וגם שם הודתם ברדיפה אז גם פה לאט לאט אתם תודו בטעות שלכם לא היום ? מחר , לא מחר ? מחרתיים לא בעולם הזה ? אז בעולם הבא שם כולם נפגשים מול האדון עולם , סתם ליידע אם בורא עולם סולח לבני אדם בכיפור מי אתם שלא תסלחו לאדם חף מפשע שלא נקבע שום אשמה למרות שעשיתם לו עלילות דם על ההתחלה .

    אז נסכם משה איבגי שלכם הואשם , אגמון מה איתו לא שמעתי את הגברת הנכבדת מביעה את זעמה טןב נו הכל עניין של צבע עור והמפה הפוליטית .

    חטיפת ילדי תימן ובלקן כל הכבוד לזמר שלי שנרתם לנושא מה שלא בער בכם העוול סנעשו לאלפי משפחות ואתם עוד באים להטיף לנו ? הרי אם נדבר על כל האנשים שלכם זה לא יגמר נתתם פרס לשמוליק קראוס , במסבאה כמדומני רבקה מיכאלי פירגנה לדן בן אמוץ מה שנזכיר לכם מי האיש ?

    איילוש בשם כל הקהל וכל אוהביך אין יותר גאים מאיתנו והם הכח שלנו לפרגן ולאהוב כל יום יותר , שאפו איילוש ורק הצלחות ומוסיקה משובחת שאין ספק תישאר איתנו לנצח נצחים

    והגיע הזמן שתצאו לזמר שלי מהוירידים ואם יש לכם אובססיה גשו לטיפול, אתם לא תלמדו אותנו מוסר

    You are my sound
    King

    סופ"ש נעים ושבת מבורכת

  2. יהודית

    אייל לא אשם בזה שנולד לאבא חרה שרצה רק כסף ופרסום מאייל וחוץ מאייל תרהו מה קורה בארץ ממש מלחמה שחילים נרצחים ואנשים חפים מפשע

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר