נקיונות לחג הפסח (צילום: ירון קמינסקי)
(צילום: ירון קמינסקי)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | רגע, אבק זה חמץ?

החג שמכניס את כולנו לאי שפיות זמנית עם טירוף הניקיונות - רגע לפני שאתם טובעים באקונומיקה, תשימו לב לכל הכימיקלים - בבתים עם ילדים מדובר ברעל מסכן חיים, לא פחות, ואל תשכחו שיש אופציות טבעיות וירוקות מעולות, שגם מחטאות וגם מבריקות

פורסם בתאריך: 17.4.19 19:48

כמעט פסח שמח לכולם!

עוד רגע נכנס החג שמצליח להכניס לכוננות שיא עם, שלא לומר מדינה שלמה. החג היחיד שמוציא מכולנו שדים חבויים. חיבה להסנפת אקונומיקה, אהבה לסקוצ'ים קשים במיוחד, ובקיצור אי שפיות זמנית.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

עוד מהיותי ילדה אני לא מתחברת לחג הזה. אנשים מאבדים את דעתם, וחמץ הופך לאויב הציבור מספר אחת. אנשים כל כך מתבלבלים שהם הופכים אבק לחמץ, ומתחילים לנקות במקומות שהשמש לא זורחת בהם בטענה שזה לכבוד החג.

איך למען השם, ניקוי של ארון בגדים קשור לביעור חמץ? אנשים באמת יושבים בנוחות על מדף הפיג'מות לנשנש קרקר? אין גבול…



נתקלתי גם במקרה של משפחה, ששם מנקים מט"ו בשבט.

כל פעם חדר אחר. וכל חדר שמסיימים נסגר עד ערב חג הפסח. בשלב מסוים הכל סגור למעט השירותים והסלון. וכל המשפחה עוברת לגור בסלון. וגם שם לקראת החג כבר אסור לנשום, שמא גרגר חמץ ינצל את כח הנשיפה וימצא דרכו לבית.. אנשים פשוט מאבדים את זה.

יש גם את אנשי השב"כ ברוח החג, מכירים? האימהות שנותנות לנוע בחופשיות אבל מעבירות תחקיר בכל תזוזה. "אכלת עוגיה? נגעת בעוגיה? עמדת עם העוגיה? ישבת עם העוגיה?", ואתה בכלל רק רוצה להגיע לשירותים… מי בכלל טעם היום עוגיה? הגיוני שבכלל יש עוד עוגיה חופשית מרצונה בבית כזה?

ואני, אני מאמינה בשפיות. החג הזה מכניס את כולנו לאי שפיות זמנית עם טירוף הניקיונות – רגע לפני שאתם טובעים באקונומיקה, תשימו לב לכל הכימיקלים – בבתים עם ילדים מדובר ברעל מסכן חיים, לא פחות, ואל תשכחו שיש אופציות טבעיות וירוקות מעולות, שגם מחטאות וגם מבריקות.

אבל ובעיקר, קחו דברים בפרופורציות. תנשמו. תתרכזו במה שצריך. אל תשתמשו בחג כתירוץ להטריף את עצמכם ואת בני הבית. תפעלו בנחת. ותשמרו את הכוחות והאנרגיות לערב החג, לחול המועד, למשפחה.

שיהיה לכולנו אחלה חג שבעולם. תצאו, תטיילו, תהנו, ותנצלו כל דקה משפחתית ביחד באהבה, בבריאות ובשמחה.

חג אביב שמח!

מיכל 

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר