רחוב יפו (צילום: אמיל סלמן)
רחוב יפו (צילום: אמיל סלמן)

דעה | האמת נמצאת ברחובות – את ירושלים צריך קודם כל לנקות מלמטה

לקראת יום ירושלים - נראה ש"מהפכת הניקיון" בעיר נתקעה. מי יודע, אולי מעדה על איזה גל אשפה | טור דעה

פורסם בתאריך: 30.5.19 08:34

כירושלמית שאוהבת מאוד את העיר, אני מצוידת במצבור של תשובות לסוגיה מדוע לגדל את הילדים בירושלים. "סובלנות זה לחיות עם מי שלא דומה לך", אני עונה בנחישות. "תפסיקו לשאול אותי איך אני מסתדרת עם ערבים ועם חרדים, ובכלל, מה סובלני באמירה כזו?". חוץ מזה, אין דבר שיותר מרגיז אותי מהשאלה "את עדיין בירושלים?", כאילו ירושלים היא תחנת מעבר.

בעצם יש. הלכלוך.

"תגידי", תהה בפניי פעם חבר ירושלמי שעזב את העיר, "מה את מוצאת בה?", ואני נשאתי נאום מנומק ורומנטי על כך שהיא כמו גברת זקנה עטוית בלויים ששולחת קריצות ממזריות. מה שלא חשבתי באותם רגעים בהם הוקסמתי מהמשל שלי-עצמי, הוא שאת הזיקנה אי אפשר להצעיר, אבל אפשר להכניס אותה למקלחת ולהחליף לה את המלתחה. את זה כמובן קשה מאוד לראות מתוך כיכר ספרא. צריך להוציא משם את האף.





טדי קולק ז"ל (צילום: סער יעקוב)

טדי קולק ז"ל (צילום: סער יעקוב)


טדי קולק, שהקפיד על התואר "ראש עירייה", נהג להתהלך ברחובות העיר כדי לראות מה המצב בשטח. הבאים אחריו, שהקפידו מאוד על התואר "ראש עיר", הספיקו לשכוח שתפקידם כמי שעומדים בראש גוף מוניציפלי, הוא לשרת את הציבור. על כל מטאטא שנרכש מהתקציב העירוני, יצאו צוותיהם הנמרצים מגדרם עם כותרות כמו "מהפכת הניקיון בירושלים יוצאת לדרך". המהפכה יצאה, אבל נתקעה. מי יודע, אולי מעדה על איזה גל אשפה.



בדוברות עיריית ירושלים מספרים שתקציב הניקיון העירוני עומד על למעלה מ-650 מיליון שקלים בשנה. כ-1,500 עובדי תברואה ו-10 מכונות שטיפה פועלים ברחבי העיר. "עיריית ירושלים החמירה באופן משמעותי את האכיפה בנושא הניקיון", הם אומרים. אלו מהם שחיים כאן, יודעים היטב ש-10 מכונות שטיפה לכל השטח העצום הזה ומספר פקחים מצומצם, רחוקים מלהספיק. ובגלל החיבה היתרה להשוואה לתל אביב-יפו, שיהיה ברור: תקציב הניקיון העירוני של עיריית תל אביב-יפו הוא כמעט כפול פר אזרח מתקציב עיריית ירושלים.


כרמית ספיר ויץ (צילום: מרק ישראל סלם)

כרמית ספיר ויץ (צילום: מרק ישראל סלם)


משה ליאון, כך אומרים לי חברינו המשותפים, הוא איש נבון, הגם שאינו הבחירה הטבעית לתפקיד העומד בראשות העירייה של הבירה. כאיש נבון, הוא ודאי יודע שאת האמת הוא לא יקבל מילדי הפייסבוק שלו. האמת שוכנת ברחובות. ליאון, רד לרחוב בן שטח, לך למדרחוב סלומון, טייל ברחובות נחלת שבעה ואל תשכח אטב על האף. אחר כך עלה ברשותך לרכבת הקלה וסע לעיר העתיקה. השתדל להימנע מלשתות מים גם אם חם, כי למצוא בעיר הזאת שירותים ציבוריים זו משימה כמעט בלתי אפשרית. כשתסיים עם האטב, נסה לאתר פח אשפה להשליך בו. תניח לדשא של השכנים. בוא נסתכל על הדשא שלנו, שזקוק להרבה מעבר למה שהוא מקבל.

שמחתי לעמוד לרשותך, וכל זה תמורת ארנונה גבוהה מאוד. יום ירושלים שמח.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דני

    פסולת בניין בכל מדרכה…
    פסולת בכל גינה…
    פסולת בצידי הכבישים..

    כריתת עצים …
    גדרות שבורים…
    מי היה מאמין שאפילו לאולמרט התושבים מתגעגעים.
    מעולם ירושלים לא הייתה מלוכלכת כמו בשנים האחרונות.
    והיא תמיד הייתה מלוכלכת אבל לא ברמה הזאת של היום.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נכון!! ברחתי מירושלים בגלל שפשוט מאסתי ביחס ההפוך של גובה הארנונה ששילמתי ללכלוך שם. ומשה ליאון, באת מהרחוב, אתה יודע בדיוק איך הוא נראה- נקה את העיר הזאת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר