קניון BIG FASHION בית שמש (צילומים: גוגל מפות)
קניון BIG FASHION בית שמש (צילומים: גוגל מפות)

בית שמש: פתיחת חנויות הרחוב – רשת ביג הונחתה להישאר סגורה

אחרי כחודש וחצי שחנויות הרחוב היו סגורות - היום הן נפתחות מחדש בכפוף להגבלות; רשת ביג הודיעה כי החנויות במתחם ייפתחו: "איננו רואים כל הוראה שיש בה לאסור על פתיחת החנויות"

פורסם בתאריך: 8.11.20 07:53

היום,  ראשון, 8.11, כחודש וחצי מאז תחילת הסגר השני – נפתחות חנויות הרחוב ברחבי בית שמש בכפוף להגבלות הקורונה. בשלב זה מדובר רק בחנויות רחוב.

רשת מרכזי הקניות ביג הודיעה בשבוע שעבר כי בכוונתה לפתוח את החנויות במרכזיה, בין השאר גם במרכז ביג בית שמש. לטענת הרשת "מרכזי ביג לא הוגדרו מעולם כקניון ועל כן אינן נכללים בסוגי החנויות שפתיחתן תיאסר". מנכ"ל הרשת חי גאליס הודיע על כך באופן רשמי לממשלה. בתגובה לכך הנחתה הממשלה את רשת ביג להישאר סגורה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במכתב ששלח גאליס ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט ליועצת המשפטית של משטרת ישראל תנ"צ אילת אלישר הוא כותב בין השאר כי ההגדרה החוקית למושג קניון היא "מרכז קניות במבנה מקורה וסגור מכל צדדיו, שיש לו כניסה משותפת אחת לפחות ושבו 10 בתי עסק לפחות ששטחו הכולל 1,000 מ"ר לפחות". המנכ"ל מדגיש כי מרכזי הקניות ביג אינם עונים להגדרה של קניון מקורה, וכי החנויות הפועלות במרכזים אלה עונות להגדרה של חנויות רחוב.

יש לציין כי התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה תמכו בפומבי בהחלטת רשת ביג.

לפי התקנות החדשות, שמאפשרות את פתיחת חנויות הרחוב – תתאפשר תפוסה של עד 4 לקוחות בלבד בחנות. הפרה של התקנות להלן תוגדר כעבירה פלילית.

חנויות הרחוב בבית שמש נפתחות לאחר תקופת סגר קשה וארוכה מדי, שהחלה עוד מערב ראש השנה (18.9). בכל אותה התקופה בעלי החנויות הקטנות צפו מהצד בתסכול ובזעם על מרכזי הסטוק הגדולים שהורשו לפעול, ועל ההמונים שפקדו את מתחמי קניות אלה, בזמן שפרנסתם נגזלת.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר