עיריית בית שמש (צילום: s.t)
עיריית בית שמש (צילום: s.t)

בית שמש: בשל חוב ארנונה בסך 12 מיליון שקלים – תאגיד המים "מי שמש" הגיש עתירה נגד העירייה

בתאגיד המים 'מי שמש' זועמים על העירייה שדורשת תשלום ארנונה בסך למעלה מ-12 מיליון שקלים, וטוענים כי מדובר "בדרישות תשלום מופרכות ומנופחות"

פורסם בתאריך: 17.12.20 07:54

בעקבות דרישת תשלום על סך של כ-12 מיליון שהגישה העירייה לתאגיד המים של העיר בית שמש "מי שמש" עבור שנת 2019 וחודש ינואר 2020, בתאגיד המים הגישו עתירה מנהלית לבית משפט השלום בבית שמש בבקשה שיורה לעירייה להימנע מכל ניסיון לגבות את החוב, עד לבירור כל ההליכים והמחלוקות בין הצדדים.

"עתירה זו עוסקת בדרישות תשלום מופרכות ומנופחות רטרואקטיביות על סך 12 מיליון ומאה אלף שקל שהוציאה העירייה לתאגיד", טוענים בתאגיד המים "מי שמש" בעתירה שהגישו.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הסיבה למחלוקת בין הצדדים, כך מתברר לפי העתירה, החלה בעקבות דרישת תשלומי ארנונה שהגישה עיריית בית שמש בתחילת חודש מרץ 2020 לתאגיד המים "מי שמש" בסך של כ-3.3 מיליון שקלים על מתקן טיהור שפכים של החברה. בעקבות השגה שהגישו במי שמש על הסכום, בעירייה העבירו לתאגיד דרישת תשלום שנייה, ובה התאגיד נדרש לשלם הפרשי ארנונה רטרואקטיבים בסך של 8.7 מיליון שקלים שהצטברו לתאגיד החל משנת 2016, כאשר בסך הכל, תאגיד מי שמש נדרשו לשלם לעירייה כ-12 מיליון שקלים.

בתאגיד "מי שמש" טוענים בעתירה כי אין שום היגיון בדרישת תשלום כל כך גבוהה ומאוחרת, ומציעים הסבר משלהם להיקף דרישת התשלום שהוגשה להם בתקופה האחרונה, "דרישת התשלום השנייה הוטלה על התאגיד בידי מינהל הארנונה בעירייה כצעד עונשי ונקמני, רק מכיוון שהתאגיד העז להשיג על השומה המתוקנת ועל דרישת התשלום הראשונה (לשנת 2019 וחודש ינואר 2020. ש.ה)".

בעתירתם, מבקשים ב"מי שמש" מבית המשפט להורות ולקבוע כי "העירייה אינה רשאית לתקן שומות ארנונה בתחולה רטרואקטיבית ולפיכך בית המשפט לבטל את השומה שהוצאה לתאגיד רטרואקטיבית בגין השנים 2016-2020", ובכך למעשה, דרישת התשלום תופחת בכמה מיליוני שקלים.

בנוסף, בתאגיד "מי שמש" טוענים שברשויות מקומיות אחרות בארץ קיים סיווג מיוחד בתשלומי הארנונה למתקני מים וטיהור שפכים, ואילו בבית שמש סיווג זה חסר, ולכן סיווג מתקן טיהור שפכים בסיווג 'תעשיה' אינו תקין.

עוד טוענים בתאגיד "מי שמש" כי דרישת התשלום רטרואקטיבית יש בה כדי לגרום לתאגיד נזק כלכלי, שכן השומות לאותן השנים סגורות כבר ולכן, לעירייה אין כל עילה לבקש תשלום נוסף עליהם.

מעיריית בית שמש לא נמסרה עד כה תגובה – היא תפורסם כשתתקבל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר