כביש 38 באזור תל בית שמש (צילום: אמיל סלמן)
כביש 38 באזור תל בית שמש (צילום: אמיל סלמן)

בית שמש: פארק ארכיאולוגי חדש יוקם בעיר בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים

במסגרת העבודות להרחבת כביש 38 נחשפו בתל בית שמש ממצאים ארכיאולוגיים מהגדולים ומהמרשימים ביותר בישראל, בעירייה מקדמים את הפיכת המתחם למרכז מבקרים ופארק בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים

פורסם בתאריך: 23.3.21 16:19

היחידה לפיתוח כלכלי בעיריית בית שמש, החברה הכלכלית בית שמש, בשיתוף מחלקת התיירות ואגף ההנדסה, מתכננת בימים אלו את הקמתו של מרכז מבקרים חדשני ומתקדם במתחם תל בית שמש, הממוקם ממערב לעיר. "המרכז יהווה את ליבת הפארק הארכיאולוגי שיעלה על נס את סיפורה ההיסטורי המרשים של העיר בית שמש מאז ימי התנ"ך", מסרו מהעירייה, "וילווה בממצאים הארכיאולוגיים המרשימים שנמצאו במסגרת חפירות ההצלה של התל".

כידוע, במסגרת העבודות להרחבת כביש 38, התבצעו חפירות הצלה, אשר חשפו ממצאים המעמידים את תל בית שמש לצדם של האתרים הארכיאולוגיים הגדולים והמרשימים ביותר בישראל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשבועות האחרונים הועברה לעיריית בית שמש הרשאה תכנונית בסך חצי מיליון שקלים להשלמת תכנון הפארק הארכיאולוגי, ולתכנון מרכז המבקרים. באתר יונגש לציבור המבקרים סיפורה של העיר בית שמש הקדומה, שהיוותה את מרכזה של ממלכת יהודה, וכן תוצג ההיסטוריה התנ"כית של האזור – סיפורי שמשון, חזרתו של ארון הברית משדה פלישתים ומלחמת דוד וגולית.

להקמת הפארק הארכיאולוגי שותפים גם רשות העתיקות, נתיבי ישראל ורשות מקרקעי ישראל, וההשקעה הצפויה בהקמת הפארק היא של עשרות מיליוני שקלים, במסגרתם ייבנה גם גשר אשר יחבר את שני צידי התל, מעל לכביש 38 המחודש.

שדרוג ופיתוח תל בית שמש הינם רכיב אחד מתוך "תכנית האב לתיירות בבית שמש" שנבנית בימים אלו, ואשר עתידה להוסיף לבית שמש עוד השקעות רבות בפיתוח המורשת התרבותית וההיסטורית של העיר, לצד פיתוח בתי מלון ומקומות אירוח תיירותיים בעיר בית שמש.

ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך אמרה: "זו בשורה משמחת, מרכז המבקרים יהיה מדהים ביופיו ויהווה אבן שואבת לתיירים ולצעירים שיבואו לבית שמש. העיר שלנו ממשיכה להתפתח ולצמוח בכל המובנים, בית שמש היא בית לזוגות צעירים, למגורים ולתעסוקה – וכך תהפוך לעיר מובילה ומרכזית בישראל. כדי לגרום לזה להפוך למציאות אנחנו פועלים כדי להביא לעיר תעסוקה, מסחר, תעשייה ותיירות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אפי

    הפארק יושב על שטח של מושב ישעי ומספיק לגנוב זכויות זה לא שייך לבית שמש ושראש העיר תפסיק להתפאר בנוצות לא לה. השטח שייך למושב ישעי במועצה האזורית מטה יהודה

  2. נינה

    כל הכבוד לעיר בית שמש ולראשת העיר. רק אל תשכחו שגם חילונים גרים בה, ותעשו הכל שגם לחילונים יהיה כף לגור בה ולבקר בה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מוכרים סיפורי תמך תמורת כסף. מושיטים ורמאים

  4. אור

    בית שמש עיר מקסימה המשלבת מגוון של אוכלוסיות שונות החיים יחד. זה גאווה לכל עם ישראל. יש הרבה במה להתגאות! וזה תל בית שמש חא תל ישעי!!!!!

  5. שון

    בנוסף לתעסוקה שאת רוצה להביא לעיר תעצרי את ההגירה השלילית שקיימת שנים בשילוב של הגירה חרדית שהופכת את העיר לבני ברק 2

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיר בית שמש אבודה האוכלוסיה שהגיעה לבית שמש הרסה ותהרוס את כל עיר שהופכת להיות חרדית והיא תיהיה יותר גרועה בני ברק וביתר עלית פשוט מפחיד לחשוב מה יהיה פה בעוד עשר שנים.

  7. חרד

    העיר בית שמש אבודה האוכלוסיה שהגיעה לבית שמש הרסה ותהרוס את כל עיר שהופכת להיות חרדית והיא תיהיה יותר גרועה בני ברק וביתר עלית פשוט מפחיד לחשוב מה יהיה פה בעוד עשר שנים.

  8. אחד מהעם

    ~~~~~ בית שמש לא חלק מישראל היא עיר של דתיים חרדים ושסניקים ~~~
    ~~~~~ חבל להשקיע בהם!!! לחבר מהר לאוטונומיה הפלשתינית או להחזיר ~~~
    ~~~~ לגלות עד שמשיח יגיע יש שם אומם ראשת עיר מוצלחת אבל היא לא מסוגלת לשנות ~~~

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר