קרדיט: Shuttetstock \ By eamesBot
קרדיט: Shuttetstock By eamesBot

מה עדיף – קידום בגוגל או פרסום בפייסבוק?

פורסם בתאריך: 19.8.19 23:09

פייסבוק כבשה אותנו בסערה לפני יותר מעשור ומאז מצליחה לשמור על מקום של כבוד ברשימת הרשתות החברתיות, שמושכות אליהן המונים. מעבר להיותה מקום מפגש וירטואלי בין אנשים, היא מהווה אמצעי שיווקי יעיל לפרסום עסקים מכל התחומים ודרך נפלאה לקדם שירותים או מוצרים מכל מיני סוגים. לצדה, מוצעת שיטה קידומית נוספת – פרסום אורגני בגוגל, הידועה גם היא ביתרונותיה הרבים וביכולתה לספק את המענה העונה לכמה צרכים.

אתם, כבעלי עסק, וודאי מצאתם את עצמכם תוהים מהי שיטת הקידום או הפרסום היעילה והנכונה ביותר עבורכם ובכלל – כיצד בוחרים את המתאימה? אם כן, הנה סקירה קצרה על השתיים והתייחסות ליתרונות ולחסרונות שמציעה כל אחת מהן.

דומות אך שונות

שתי הפלטפורמות, הן פייסבוק והן גוגל, ידועות כפלטפורמות קידומיות/פרסומיות יעילות מאד. יש ביניהן גם לא מעט מן המשותף, אך במקביל כמה הבדלים מהותיים שחשוב לקחת בחשבון. בעוד שהפרסום בגוגל נשען על קידומם של דפי האתר בגוגל (תוך התייחסות לביטויים, למילות מפתח רלוונטיות) הפרסום בפייסבוק נשען על קמפיין ממומן. עלות קמפיין שכזה איננה גבוהה יחסית, ויכולה להסתכם בכמה מאות שקלים. זוהי הוצאה כספית נקודתית, שיכולה לרדת או לעלות בהתאם לצרכי העסק ולתקופות השונות. הקידום האורגני בגוגל, לעומת זאת, עולה הרבה יותר והוא יכול להסתכם באלפי שקלים בכל חודש. מדובר בהוצאה שוטפת שחשוב לקחת בחשבון בתקציב הפרסומי הכולל. עסקים קטנים או עסקים עם תקציבים נמוכים מאד, ייתכן ויעדיפו שיטה אחרת, זולה יותר.

מהירות ודיוק

מהירות התגובה הוא נקודה חשובה הדורשת גם היא התייחסות כאשר בוחנים את שתי האפשרויות: גוגל מול פייסבוק. בעוד שקמפיין פייסבוק מציע מהירות תגובה מהירה מאד (בתוך ימים בודדים או פחות), הקידום האורגני דורש סבלנות וזמן רב. תוצאותיו ניכרות לאחר תקופה ארוכה, ולעיתים אפילו רק לאחר שנה. יחד עם זאת, מתקבל אתר איכותי, שאיננו תלוי תקציב או קמפיין פרסומי נקודתי.

היתרון הנוסף של פרסום בפייסבוק הוא היכולת לפנות באופן מדויק מאד לקהל הרלוונטי וגם לבצע פילוח שוק. כל משתמש בפייסבוק, מעצם כניסתו אל הפלטפורמה עצמה, מזרים מידע רב למערכת, מידע חשוב ושימושי מאד העוזר בבניית הקמפיין. השיתופים שלו, הלייקים שהוא נותן וגם ההשתתפות שלו בקהילות השונות בפייסבוק, מלמדים רבות אודותיו ואודות צרכיו. כך ניתן למקד את הקמפיין בפייסבוק בצורה מוצלחת יותר ולהגיע מראש לקהלים מוגדרים.

קידום אורגני, לעומת זאת, איננו פונה באופן ספציפי לקהל מסוים אלא נולד כתוצאה מצרכיו של הגולש (לספק לו את המידע שאותו הוא מחפש). הוא מצריך מחקר מעמיק של מילות מפתח וביטויים רלוונטיים, הנקבעים בהתאם לנפחי החיפוש (מילות המפתח שבהן יעשה שימוש הן אלו שנפחי החיפוש שלהם גדולים יותר), בהתאם לתחרות בין הביטויים ובהתאם לערכו של כל ביטוי תוך התייחסות למידת הרלוונטיות שלו לעסק (איזה סוג של גולשים יביא הביטוי: גולשים שמוכנים בו ברגע לבצע את הרכישה או גולשים מתעניינים בלבד?).

הקידום בגוגל והפרסום בפייסבוק נבדלים אלה מאלה גם בסוג התוכן המתפרסם בהם. התוכן שעולה בפייסבוק הוא תוכן ויזואלי. ישנו שילוב של תוכן כתוב (מעט בדרך כלל) עם תמונות וסרטוני וידאו. הדבר מושך מאד את העין ויוצר עניין רב. הקידום האורגני, לעומת זאת, נותן דגש לטקסט עצמו, אם כי יכול גם הוא להיות ויזואלי. הדבר עשוי להקשות במידה מסוימת על תהליך שיווקם של מוצרים או של שירותים מסוימים, שלא פשוט לסכם את יתרונותיהם במספר מילים.

אז, במה נבחר?

בחינת שתי האפשרויות מלמדת כי לכל שיטה יתרונות וחסרונות. לעסקים המעוניינים לערוך קמפיין מיתוג לעסק שלהם, יומלץ לבחור בפרסום בפייסבוק, המביא אתו חשיפה מהירה ומדויקת מאד הפונה אל קהל היעד הרלוונטי. הדבר נכון גם לשירותים או למוצרים שהפרסום שלהם מצריך שימוש בתמונות ובסרטונים. לעסקים שמוכרים את השירותים או את המוצרים שלהם לעסקים אחרים, יומלץ קידום אורגני וגם לעסקים בעלי מוצרי נישה. כך או כך, סיוע של חברת קידום המציעה שירותי קידום ופרסום הן בפייסבוק והן בגוגל היא הפתרון לכל עסק שרוצה למשוך אליו לקוחות רבים יותר ולהגיע לקהלים עם פוטנציאל גבוה לרכישה.

 

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר