גני עגנון (צילום: פרטי)
גני עגנון (צילום: פרטי)

איכות לגיל הרך: הכירו את גני עגנון, המקום שכל הורה חולם עליו

ילדים שמחים, הורים רגועים וצוות חינוכי עם סיפוק עצום. את כל זה מצאנו בגני עגנון בירושלים - לוח חופשות מצומצם, מצלמות במעגל סגור, תוכנית חינוכית בליווי מנחה פדגוגית מקצועית, טבחית ותזונאית קלינית לאוכל בריא ועוד הרבה יתרונות שההורים חולמים עליהם

פורסם בתאריך: 5.9.19 11:20

בחירת מסגרת חינוכית עבור הילדים היא ללא ספק משימה קשה עבור הורים רבים ובייחוד בחירת גנים, אשר לחינוך הניתן בהם תהיה השפעה קריטית על עתידו של הילד. כדי להקל על ההתלבטות ולמצוא עבורכם את הגן האידיאלי ערכנו סיור בגני עגנון שבשכונת קטמון – אשכול גנים יחיד ומיוחד במינו לגיל הרך הנותן דגש על חינוך איכותי מגיל ינקות, פעילויות העשרה רבות ויחס אישי לכל ילד. הגנים מנוהלים על ידי הגב' מורן דלין קפלן, בעלת תואר MA בחינוך מיוחד ובליווי מקצועי של המנחה הפדגוגית ד"ר תמר אשר ובו פועלת תכנית חינוך איכותית מובנית ועשירה אשר מטרתה לפתח את הילדים ולקדמם. בנוסף, על מנת להקל על ההורים, לוח החופשות בגן מצומצם ושעות הפעילות נוחות וכוללות ימי שישי. כמו כן, הגן מרושת במצלמות במעגל סגור הנמצאות בפיקוח שוטף של הנהלת הגן וכן על מסך הגלוי ונגיש להורים. בנוסף, בגן שמים דגש מיוחד על בריאות, כאשר פועלת בו מערכת מיזוג אוויר משוכללת המכניסה אוויר נקי לגן, הצוות עובד עם כפפות חד פעמיות בעת ההחתלה ומקפיד על תנאי סטריליזציה וחיטוי. ילדי הגן מקבלים שלוש ארוחות ביום הנעשות על ידי טבחית מקצועית ובליווי תזונאית קלינית מוסמכת במטרה לספק ארוחות עשירות ובריאות החושפות את הילדים למגוון מאכלים וטעמים.

גני עגנון (צילום: פרטי)

גני עגנון (צילום: פרטי)

הגענו לסיור בגן כדי לראות ולהתרשם במו עינינו. ראשית שמחנו לגלות כי ליד הגן ישנה חניה צמודה ונוחה – כולל חניית נכים עם נגישות לגן. כבר כשנכנסנו למתחם התרשמנו מהרוגע והשקט בגן, כאילו הגענו לעולם אחר ומיוחד, מוסיקה נעימה קיבלה את פנינו וריח נפלא של אוכל ובישולים ביתיים. בכניסה ישנו מסך גדול המציג את מצלמות האבטחה ברחבי הגן, וכן ישנם חלונות מעוצבים לכל כיתה וכיתה הפונים אל תוך שטח הגן המאפשרים השגחה ופיקוח על המתרחש .עברנו בין חמש הכיתות- המחולקות על פי גילאי הילדים (5 חודשים עד 3 שנים) –  והתרשמנו מהמרחב הגדול בכל כיתה, ומהחלונות הענקיים המכניסים אור טבעי נעים. העיצוב והאסתטיקה המוקפדים גרמו לנו לחשוב שאנחנו באירופה- הצבעים רכים ונעימים, ישנו שימוש רב בעץ טבעי ובבדים רכים ושעוני קיר מעוצבים. "האסתטיקה המוקפדת היא לא רק לשם יופי" הסבירה לנו מנהלת הגן הגב' מורן דלין קפלן, "יש חשיבות רבה לבחירת הצבעים והחומרים מהם נבנה הגן, אשר משפיעה על התפתחות הילדים ונותנת להם את האווירה הנכונה, המרחב והרוגע על מנת להרגיש רגועים ונינוחים ולחקור את סביבתם בבטחה".  ואכן, כפי שהוסבר לנו, ההקפדה על הבטיחות  בגן מעל הכל. כל דבר אשר עשוי להגיע לידיהם של הקטנטנים מותאם לצרכיהם- החל מהריהוט הנבחר, הלולים והמיטות, המשחקים האיכותיים והתקניים, וכלה במגיני בטיחות בדלתות הגן.

גני עגנון (צילום: פרטי)

גני עגנון (צילום: פרטי)

הריחות הנפלאים נשאו אותנו להציץ במטבח הגן. נגלה בפנינו מטבח מאובזר שלא היה מבייש בית מלון. הטבחית המקסימה עבדה כבר במרץ על הכנת ארוחת הצהריים, בעוד ארוחת הבוקר כבר הייתה מוכנה וכללה סלט קצוץ צבעוני ומפתה, חביתות קטנות אישיות לכל ילד, לחם מקמח מלא ומגוון ממרחים וגבינות. "ישנן כיתות בהן ישנם ילדים עם אלרגיות שונות. בעוד ובגנים אחרים מסרבים לקלוט אותם, אנו עושים הכל על מנת לאפשר גם להם חינוך איכותי, גם אם זה מצריך מאיתנו עוד חשיבה והיערכות" הבהירה לנו מורן, "העבודה במטבח והתפריט נעשים בליווי מלא של תזונאית קלינית מוסמכת אשר נותנת לנו הכוונה ופתרונות לכל מצב". מסביב לגן ישנה חצר היקפית ענקית, ירוקה ומרווחת, עם הרבה צל וצמחיה, ארגז חול נקי ומקורה, ואפילו מסלול רכיבה לבימבות. על הדשא פזורים משחקי התפתחות שונים והילדים מתרוצצים בשמחה עם מוסיקה שמחה ברקע ועם נשות הצוות המקסימות.

גני עגנון (צילום: פרטי)

גני עגנון (צילום: פרטי)

תוך כדי הסיור נחשפנו להתנהלות היומיומית של הגן, למפגשי הבוקר בכיתות, לעבודות יצירה בחומרים מרתקים שונים, להרבה תנועה וריקוד, לארוחות מסודרות וארגון מקסים, למשחק בחדר הג'ימבורי המעוצב ובחצר.  לאורך כל הדרך נדהמנו לראות את נשות הצוות המקסימות והמקצועיות, עם המון סבלנות, ושמחה להיות עם הילדים, לחבק ולנשק אותם, לשיר ולרקוד. "חשוב לנו שכל הצוות שלנו החל מהגננות המובילות ועד המטפלות וממלאות המקום יגיעו בכל יום לסביבת עבודה נעימה ומשפחתית ויקבלו את התנאים המקצועיים והאישיים הדרושים להן כדי לעשות את עבודתן עם הילדים בתחושת הנאה, שמחה וסיפוק. אומרת מורן. "אנו שומרים על יחס חניכה גבוה בכיתות בין הצוות ובין הילדים, מה שמאפשר יחס אישי ותשומת לב לכל ילד. כמנהלת אני דואגת לבקר בכל אחת מהכיתות לאורך כל שעות הפעילות, להכיר באופן אישי את הילדים וההורים, לתת לצוות את הכלים המקצועיים ולבנות יחד איתן את התהליכים החינוכיים האישיים והקבוצתיים באופן יומיומי".

גני עגנון (צילום: פרטי)

גני עגנון (צילום: פרטי)

מי שעמלה על התכנית החינוכית של הגן יחד עם מורן היא ד"ר תמר אשר שי, מדריכה פדגוגית בגן ומרצה בכירה לחינוך למעלה מ 26 שנה. ד"ר אשר מעורבת בעשיה החינוכית בגן, עושה תצפיות על הילדים והצוות ומכוונת את העשייה הפדגוגית. "השנה הכנסנו לתכנית החינוכית בגן שימוש בשפת הסימנים" מספרת ד"ר אשר, "נמצא מחקרית, שילדים צעירים מסוגלים ללמוד שפת סימנים מוקדם יותר משפה מדוברת, מה שפותח ערוצי תקשורת מוקדמים יותר. יכולת התקשורת של ילדים עם סביבתם מפחיתה את רמות התסכול שהם חווים כאשר אינם מובנים. הרעיון הוא ללוות את השפה המדוברת עם שפת סימנים כדי לעודד את התפתחות התקשורת, ועל ידי כך השפה המדוברת מתפתחת מוקדם יותר. התפתחות התקשורת משפיעה על התפתחות השפה והחשיבה,  והתפתחות החשיבה משפיעה על התפתחות האינטליגנציה." ומה לגבי חוק הפיקוח על מעונות היום? שאלנו את מורן. "הגן עומד בכל דרישות חוק הפיקוח ואף מעבר לכך".

גני עגנון (צילום: פרטי)

גני עגנון (צילום: פרטי)

בנוסף הצטרף הגן למיזם "מחוסגן" אשר מספק מסגרת ליווי בטוחה ובריאה של רופא ילדים צמוד ומדיניות פרו-חיסונים. כמובן שצוות הגן עובר גם כן הדרכת עזרה ראשונה כפי הנדרש בחוק. "אנו בגן עושים הכל על מנת להבטיח להורים שילדיהם יהיו במקום הכי טוב והכי מוגן עבורם, שההורים יוכלו לשבת בעבודה ולהיות רגועים". "גם שעות הפעילות אצלנו בגן נוחות להורים וכוללות ימי שישי, וגם לוח החופשים שלנו בגן הוא מצומצם יותר מהנהוג בגנים ומשפחתונים אחרים, דבר אשר מונע מהורים את הצורך בהשלמות של בייביסיטר בימי חופשות או אם המטפלת חולה". אז ללא ספק ההורים יכולים להיות רגועים, והילדים שמחים ובטוחים ומתפתחים, ומורן מעידה: "הסיפוק הכי גדול מגיע מהחיוכים ושמחת החיים שהילדים מכניסים לגן בכל בוקר ומהזכות שלנו להיות שותפות לתהליך ההתפתחות והצמיחה שלהם".

גני עגנון מיועדים לגילאי 5 חודשים – 4 שנים
כתובת: רחוב מבוא מידב, קטמון, ירושלים


פרטים נוספים ניתן למצוא כאן:

טלפון: 02-6227470

אימייל: [email protected]

אתר: www.ganeyagnon.co.il

פייסבוק: גני עגנון Ganey-Agnon

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. בת חן

    רק רק רק גני עגנון! שנה שעברה הגדול שלי היה שם והשנה הקטנה מתחילה. לא הייתה לי שנה כזו של שקט נפשי. יחס חניכה מצויין. תקציב עשיר ליצירה. הקפדה אמריקאית על נושאי בריאות והיגיינה, מבנה בסגנון מונטסורי, לא רק שיש מצלמות אלא שההנהלה מסתכלת בהן כשגרה ומציפה סוגיות שעולות גם מתצפיות ישירות. וזוג הורים שקטים שקטים ומרוצים. שווה כל אגורה.

  2. סימה מאיר

    גן מעולה! צוות והנהלה מדהימים, יחס לכל ילד, אהבה, אכפתיות, רמת שירות גבוה, תכנים חינוכים,,בת שלי שנתיים בגן ועולה שנה הבא לכיתת בוגרים ואני מאד מאד וממליצה!!! הלוואי וכל הגנים בארץ יהיו כך.

  3. שלי

    אני ממליצה בחום שני ילדי חונכו שם הצוות נהדר חם ואוהב שמים לב לפרטים הקטנים המקום נעים ונקי כמו כן מספקים חוגים מעשירים אין גן כזה בירושלים !

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר