ממלכת הדגים (צילום יגאל דוד חכמון)

ממלכת הדגים: מתכון חגיגי לדג מוסר ים

תקופה החגים בפתח ועם ישראל כבר החל בהכנות לקראת ראש השנה המתקרב. אחת המנות שבלעדיה סעודת החג אינה מלאה היא מנת דג, לא משנה איזה דג תבחרו - חשוב שיהיה טרי ואם תרצו טיפים מיוחדים תפנו לממלכת הדגים באבו גוש

פורסם בתאריך: 19.9.19 11:59

נדמה שבשנים האחרונות הצרכן הישראלי מתעניין יותר ויותר בדגים ולא רק בבשר בקר ועוף. זה לא שקודם לכן דגים לא היו חלק מהתפריט, אבל הם תפסו תאוצה בשנים האחרונות גם בשלך הטרנד הצמחוני ויותר אנשים מצרפים לארוחות מנות דגים שונות מכל הסוגים ובמיוחד בארוחות חג בהן הסעודה החגיגית אינה שלמה בלי מנת דג. אם בעבר הרחוק הדגים הקפואים הם אלה ששלטו בשוק, הרי שהיום הישראלי הממוצע יודע שדג טרי הוא איכותי יותר, טעים ומזין הרבה יותר. המקום המושלם לרכוש בו את הדגים שלכם הוא זה המציע טריות וניקיון, לצד טיפין וידע מקצועי – בדיוק כך מתקיים בממלכת הדגים. ואליד ג'ולאני בן ה-55, תושב אבו גוש, הוא בעל החנות "ממלכת הדגים", בה תמצאו אינספור של סוגים דגים שונים טריים וקפואים במחירים אטרקטיביים ונוחים.

ממלכת הדגים

ג'ולאני עבד במשך 43 שנים בשוק מחנה יהודה בחנות "כל בו דגים", שם רכש הרבה ידע מקצועי. עם הזמן, כשהבין שהוא יכול ומוכן לחנות עצמאית , פתח לפני כשנתיים את החנות המצליחה באבו גוש לפני והשאר היסטוריה. "אני עובד מגיל 14 בעסקי הדגים ומכיר כל פרט שתשאלו בנושא. אני פשוט אוהב דגים. זו אהבה שלי", מסביר ג'ולאני את ההיסטוריה העתיקה שלו על רגל אחת כשלצידו בחנות נמצאים בניו שעוזרים לו באהבה גדולה. כדי להבין את המבחר הענק שיש בממלכת הדגים צריך לשים לב לרשימה הבאה וגם היא חלקית: נסיכת הנילוס, הליבוט, קוד, מוסר ים, סלמון טרי, לוקוס, דניס גדול ודניס קטן, לברק, ברבוניות, פרידות, קרפיונים, סרדינים טריים, דג בקלה טרי, טונה טרייה, אמנון אדום, אמנון לבן, בורי. זה לא נגמר כאן כי ב"ממלכת הדגים", אפשר למצוא גם פירות ים לחובבי הז'אנר כמו שרימפסים, קלאמרי בהזמנה אישית והיד עוד נטויה.

ממלכת הדגים (צילום יגאל דוד חכמון)

למה עזבת אחרי שנים רבות ופתחת עסק משלך?

" את החנות בשוק סגרו וזו הייתה ההזדמנות לפתוח עסק משלי שבו אני בעל הבית, להגשים חלום קטן ולעבוד בו ביחד עם הילדים שלי. בנוסף, גם השוק הוא לא מה שהיה פעם – הוא הפך להיות הרבה יותר תיירותי ופחות אותנטי וזה נתן לי עוד יותר דחיפה לפתוח עסק משלי ולשמחתי הוא מאוד מצליח".

ממלכת הדגים (צילום יגאל דוד חכמון)

יש מוצר מסוים שיש לו ביקוש מיוחד? שאנשים אוהבים? 

"בהחלט. אנשים מאוהבים ומתאהבים בדגים הטחונים שלי. זה מצויין לדגים מרוקאים שאנשים אוהבים לאכול בימי שישי בערב. יש לי גם קבבוני דג, עשויים מיקס דגים, ומי שטועם אותם פעם אחת רוצה את זה שוב".

הסחורה הטריה היא גולת הכותרת אצל ואליד ג'ולאני. הוא מאוד מקפיד על הטריות ויודע שזה הסוד שלו ולכן בכל יום שלוש משאיות ענקיות מגיעות לחנות "להוריד סחורה", כפי שג'ולאני אומר כדי שהלקוח יקבל מוצר איכותי וברמה גבוהה והכי חשוב  – טרי טרי.

ממלכת הדגים (צילום יגאל דוד חכמון)

ממלכת הדגים (צילום יגאל דוד חכמון)

"אני הכי אוהב לוקוס, הוא המלך", הוא מצהיר בלי להתבלבל כשנשאל על הג הפייבוריט שלו ומסביר בסבלנות רבות על הדגים: "היתרון בדגים שאפשר להכין אותם כמעט בכל שיטת בישול. סלמון למשל אפשר לאפות, לשים על גריל. דגים כמו אמנון, לברק ועוד סוגים שונים, אפשר לטגן אותם וגם במכת גריל. דגים זה אחד המאכלים הכי טעימים שיש לנו".

ממלכת הדגים (צילום יגאל דוד חכמון)

ממלכת הדגים (צילום יגאל דוד חכמון)


לסיום, הבאנו מתכון מיוחד בהמלצת בעל הבית וואליד ג'ולאני:

קבב מוסר ים על יוגורט, טחינה גולמית ונגיעה של לימון כבוש של וואליד ממלכת הדגים:

ממלכת הדגים (צילום יפרטי)

מצרכים לקבב:

  • 800 גרם מוסר טרי נקי מעצמות ועור, קצוץ דק בסכין
  • בצל סגול גדול, קצוץ דק
  • 50 מ"ל שמן זית 3 כפות
  • צרור כוסברה, קצוצה דק
  • צרור פטרוזיליה, קצוצה דק
  • צרור נענע קצוצה דק

להגשה:

  • גביע יוגורט עזים
  • ממרח לימון כבוש
  • טחינה גולמית
  • שמן זית

אופן ההכנה:

מערבבים את כל מרכיבי הקבב, מוסיפים מלח ופלפל, ומתבלים עוד במידת הצורך. יוצרים קציצות במשקל 45 גרם ומכניסים למקרר למשך חצי שעה. לפני ההגשה, צולים את הקבב על הגריל  או על מחבת  2 – 1/2 2 דקות מכל צד. יוצקים יוגורט עזים בצלחת עמוקה ומניחים את הקציצות על היוגורט. מוסיפים נגיעה של ממרח לימון כבוש, מזלפים שמן זית, מפזרים מעט נענע קצוצה מלמעלה. ניתן להגיש עם פיתה קלויה על הגריל.

בתיאבון!

 

כתובת: רחוב מחמוד דרוויש 4, אבו גוש
טלפון:   02-6414052054-7787969
פתוח כל יום, כולל שבת

דף פייסבוק: /https://www.facebook.com/MmlktHdgym

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר