טיפול CBT בירושלים. קרדיט תמונה: shutterstock By mypokcik
טיפול CBT בירושלים. קרדיט תמונה: shutterstock By mypokcik

טיפול CBT בירושלים: הכירו את יהודה רגב

אפשרויות הטיפול בנפש היום מגוונות מתמיד ואחד הנושאים שצוברים תאוצה זהו טיפול CBT- טיפול קוגניטיבי התנהגותי, המתמקד בדפוסי החשיבה ודרכי פעולה של המטופלים. יצאנו להכיר את יהודה רגב המטפל בשיטה זאת

פורסם בתאריך: 19.1.20 10:06

יהודה רגב (רקובסקי) מטפל אינטגרטיבי: טיפול CBT וטיפול דינמי

"היה לי התקף חרדה שלא יכולתי לנשום. כל הגוף שלי רעד", או "יש לי מחשבות מטרידות שלא נותנות לי מנוחה ואני ממש מתקשה בתפקוד בגללן". מוכר לכם?

אלו חלק מהתכנים שעולים כשניגשים לטיפול נפשי. אז באיזה גישה טיפולית לבחור: טיפול ארוך או טיפול קצר? נקודתי או מעמיק? להקל על הסימפטומים או לנסות להבין לעומק מהיכן זה מגיע? אלו חלק מהשאלות כאשר ניגשים לבחירת טיפול.

יהודה רגב, מטפל אינטגרטיבי, משלב את יסודות טיפול CBT עם עקרונות הטיפול הפסיכודינמי ומציע למטופליו טיפול משולב לסוגיות מכבידות ומעיקות והקלה משמעותית בסימפטומים. רגב בעל תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית מהאוניברסיטה העברית, הכשרה דו שנתית בטיפול קוגניטיבי התנהגותי מהמרכז הישראלי לטיפול בפסיכוטראומה (תוכנית של איט"ה), הכשרה ב- EMDR (טיפול בהפרעות חרדה וטראומה) שלב 1, ובמיינדפולנס. בימים אלו, מסיים הכשרה של טיפול פסיכודינמי בתוכנית התלת שנתית של המכון הפסיכואנליטי. כיום רגב עובד בתחנה לבריאות הנפש ומטפל בהתמכרויות ותחלואה כפולה, משמש כקב"ן מילואים בצה"ל, ומקבל מטופלים פרטיים בקליניקה שלו בירושלים.

"בקליניקה שלי אני מטפל בבעיות חרדה, חרדה חברתית, פוביות, דיכאון, OCD, מצבי משבר, סוגיות של קשרים בין אישיים, ובאופן כללי, אנשים שרוצים לעשות שינוי, האוכלוסייה שמגיעה אליי היא אוכלוסיית מבוגרים ומתבגרים. הטיפול שלי מתאים לקשת רחבה של בעיות וקשיים והוא נעשה בגובה העיניים תוך תשומת לב לצרכי המטופל". אומר יהודה רגב. הטיפול הפסיכודינמי חוקר את דחפיו וצרכיו העמוקים ביותר של המטופל, את חוויות הילדות שלו ומערכות היחסים החשובות ומתייחס אליהם לאורך הטיפול. הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) פועל להקלה משמעותית בסימפטומים הגופניים ולשינוי דרכי החשיבה המלווים לסימפטומים. בטיפול שלי אני משלב את שתי הגישות ומציע גישה אינטגרטיבית".

מהם היתרונות של שילוב בין טיפול CBT לטיפול דינאמי?

"היתרונות רבים ומשמעותיים. מטופל, לדוגמה, יכול לספר לי שהוא חווה התקפי חרדה בעיקר כשהוא יוצא מהעבודה לכיוון הבית. אני יכול להתחיל טיפול CBT להתקפי חרדה עם מטופל, אך ללא הבנה דינמית של הקושי ושל הרקע להתקפים הקשורים הן בעבר והן בהווה, יהיה קושי לפתור את הבעיה מהייסוד. תוך טיפול דינמי של שיחות ועומק, נוכל ללמוד יחד – המטופל ואני, שיש לו בעיה בזוגיות למשל ולטפל בכך בהתאם. לתפישתי, למרות שטיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) הוא ייעודי ויעיל לטיפול בחרדות, יש מקרים בהם אי אפשר לטפל באמצעותו בלבד מבלי להבין את הרקע העמוק של הדברים.

"כיוון שיש לי את ההכשרה והידע לבצע אינטגרציה בין שתי השיטות, אני יכול להציע טיפול CBT למיגור בעיות ולהקלה בסימפטומים וליצירת שינוי המבוסס על טיפול פסיכודינמי שחוקר לעומק ורואה מהיכן הדברים באים".

כיצד תטפל בגישת CBT באותם התקפי חרדה?

"על פי פרוטוקול CBT. לאחר תהליך הערכה מקיף הכולל שאלונים והבנת הרקע, אנו נדמה בחדר הטיפול את התחושות של המטופל כשהוא יוצא מהעבודה לכיוון הבית, מה הוא מרגיש, ואילו תחושות עולות אצלו במחשבה וגם פיזית בגוף. החשיפה לגורם החרדה תהיה הדרגתית ואני אספק לו כלים מידיים להתמודד עם ההתקפים כדי שלא יפריעו לו בתפקוד.אחד הדברים החשובים שננסה לעשות בטיפול הוא לזהות את דפוסי המחשבה הלא רציונליים שמעוררים את החרדה, להבין את המחשבות האוטומטיות שעולות אצלו וגורמות לחרדה ואת ההתנהגויות שהמטופל נמנע מהן. היתרון העיקרי שמספק טיפול ה- CBT כיוון שהוא קצר וממוקד, הוא הקלה בתחושות: כך שהוא יוכל 'להתפנות' לטיפול הדינמי העמוק יותר".

כיצד זה ייראה כשתשלב גם את הטיפול הפסיכודינמי?

"במהלך הטיפול הדינמי נעבור יחד על העבר של המטופל, על הילדות, חוויות מוקדמות, מערכות יחסים מוקדמות ועוד, עד למצב בו נמצא את הטריגר לחרדות של היום ונוכל לטפל בהן באופן מעמיק. הטיפול שלי לא מיועד רק למצבי והתקפי חרדה, הדוגמה היתה כמובן לצורך המחשת הטיפול.עבור כל מטופל, אתאים את הכלים שמתאימים לו לאחר ביצוע תהליך הערכה בו נבחן יחד איזו גישה טיפולית יותר מתאימה לו מבחינה רגשית. כך או כך, הטיפול תמיד יעשה בהתאמה אישית ובגובה העיניים לכל מטופל ומטופל לאחר אבחון הבעיות והקשיים שלו והדרך בה הוא מתחבר טוב יותר לטיפול".

יהודה רגב מטפל אינטגרטיבי
כתובת הקליניקה: קטמון, ירושלים
טלפון: 050-7204120

יהודה רגב (רקובסקי). צילום: גלית סברו

יהודה רגב (רקובסקי). צילום: גלית סברו


כתבה שיווקית


 


המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ נפשי ו/או המלצה מכל סוג, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך


 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר